84% מהילדים חולי הסרטן - יחלימו

(0)
לדרג

במסיבת עיתונים שנערכה ביום א' לקראת מבצע "הקש בדלת" הוצגו נתונים חדשים: 1,400 ילדים חולים בסרטן בישראל, ובכל שנה מתגלים 380 ילדים חולים נוספים

מאת: מערכת zap doctors

לראשונה, מפרסם רישום הסרטן הלאומי במשרד הבריאות נתונים חדשים על מחלות סרטן בילדים ומדווח כי כיום חיים בישראל כ-1,400 ילדים חולי סרטן, ובכל שנה מתגלים כ-380 ילדים חולים. ההישרדות היחסית לחמש שנים לאחר אבחנת גידול ממאיר בילדים עומדת כעת על 84%. משמעות נתון זה היא כי חמישה מכל שישה ילדים חולים בסרטן יחיו לפחות 5 שנים מיום האבחנה ונהוג להתייחס לקבוצה זו כקבוצת מחלימים מהמחלה.

בנוסף, למעלה מ-70% מהנשים שנבדקו באופן סדיר במסגרת תוכנית הסריקה בממוגרפיה אובחנו בשלב מוקדם המאפשר שיעורי ריפוי גבוהים ביותר.

נתונים אלו הוצגו במסיבת עיתונאים על פתיחת מבצע ההתרמה השנתי ה-50 של האגודה למלחמה בסרטן, שייערך ביום שני הקרוב.

"ניתן למנוע 65% ממקרי הסרטן"

פרופ' אליעזר רובינזון, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן, אמר: "מספר המחלימים ממחלות הסרטן הולך וגדל משנה לשנה בזכות הגילוי המוקדם והטיפולים החדישים. ניתן למנוע כ-65% ממקרי המוות ממחלות הסרטן, על ידי הימנעות מעישון, מחשיפה בלתי מבוקרת לשמש, באמצעות שמירה על תזונה נכונה ומשקל גוף תקין ועל ידי ביצוע פעילות גופנית סדירה. אימוץ סגנון חיים בריא יותר יאפשר שיפור משמעותי בבריאותנו ויסייע לנו במניעת מחלות הסרטן השכיחות. חשוב לציין, כי ביצוע בדיקות לגילוי מוקדם של מחלות רבות עשוי להביא לשיעורי ריפוי גבוהים ביותר. מחקרים רבים מצביעים בוודאות על גורמי סיכון המעלים את שיעור החולים במחלות הסרטן, לעומת גורמים המגינים על גופנו מפניהן, מפחיתים את הסיכון לחלות בהן, ואף מונעים אותן".

מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, הוסיפה: "האגודה למלחמה בסרטן משקיעה מדי שנה כ-7 מיליון שקלים במימון מחקרים של רופאים וחוקרים מישראל בתחום המלחמה בסרטן. המחקרים שנמצאו מתאימים על ידי ועדת המחקר של האגודה עוסקים במגוון תחומי הסרטן השונים כגון: מחקרים קליני, בהשתתפות חולים, מחקרים בסיסים במעבדה, מחקרים המשלבים אספקטים קליניים, תרבותיים וחברתיים, מחקרים אפידמיולוגים של איסוף נתונים מהשטח וכן מחקרים גנטיים".

סקר חדש שנערך לקראת 50 שנה למבצע הקש בדלת קובע כי 60% מהציבור חוששים ממחלת הסרטן יותר מאשר מחלת לב או סוכרת. בקרב כ-53% מהישראלים מישהו מבני המשפחה חלה בסרטן. כ-85% יעדיפו שהצוות הרפואי ימסור להם את כל המידע הרלוונטי במידה ויחלו בסרטן.

בואו לדבר על זה בפורומים:

פורום חוסן - תמיכה לחולי סרטן ובני משפחותיהם
ובפורום סרטן השד

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום