כיצד עוזרים לתינוקות עם קוליק?

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא כי תוספת פרוביוטיקה מפחיתה בכ-1/3 את זמן הבכי היומי של התינוק, ולא פחות חשוב - מקטינה את כמות חיידקי הקולי בצואה

מאת: מערכת zap doctors

קוליק היא תופעה שכיחה בתינוקות עד גיל שלושה חודשים, ומהווה גורם מרכזי לאי שקט בקבוצת גיל זו. ההגדרה הקלאסית מדברת על "חוק ה-3": בכי של יותר משלוש שעות ביום, יותר משלושה ימים בשבוע, במהלך שלושה שבועות או יותר, בתינוק ללא בעיות רקע רפואיות אחרות. הסיבה לקוליק לא ידועה, אך ההשערה המובילה דנה בהרכב הפלורה במעי כמקור לכאבים. ישנן תרופות "טבעיות" רבות הניתנות לרכישה ללא מרשם, אך יעילותן ובטיחותן מוטלות בספק.

מטרת העבודה הנוכחית, שפורסמה השבוע ב-Pediatrics, הייתה לבדוק האם תוספת יומית של פרוביוטיקה בתינוקות יונקים הסובלים מקוליק תגרום לשיפור בתסמינים.

שיטות

חוקרים מאיטליה, ביצעו מחקר פרוספקטיבי, כפול סמיות, מבוקר פלצבו. תינוקת יונקים, שסבלו מקוליק חולקו לקבוצת מחקר שטופלה במנה יומית של פרוביוטיקה, במשך שלושה שבועות. וקבוצת ביקורת, שקיבלה מנה יומית של אינבו. במפגש הראשון נאסף מידע דמוגרפי מקיף על ידי החוקרים. ההורים מלאו מדי יום שאלון סטנדרטי, שכלל איסוף נתונים לגבי זמן הבכי ותסמינים נוספים. ביום הראשון למחקר וביום ה-21 נאספו דוגמיות צואה לקביעת הפלורה וכמות האמוניה.

תוצאות

נכללו במחקר 50 תינוקות, 25 בכל קבוצה.
ביום הראשון למחקר לא היה הבדל בין הקבוצות מבחינת זמן הבכי ומבחינת הפלורה של המעיים.
ביום ה-21 של המחקר היה הבדל ניכר בין זמן הבכי היומי בקבוצת המחקר מול הביקורת (35 דקות בממוצע מול 90 דקות).
כמות המגיבים לטיפול (כלומר ירידה של מעל 50% בזמן הבכי היומי) הייתה גבוהה באופן מובהק בקבוצת המחקר מול הפלצבו (20 מול 8).
במהלך המחקר הייתה עלייה מובהקת בכמות החיידקים הפרוביוטיים בצואה בקבוצת המחקר וירידה מובהקת בכמות חיידקי הקולי ובכמות האמוניה בצואה.
לא היה הבדל בין הקבוצות בעליה במשקל, כמות היציאות או נתונים אחרים. לא נרשמו תופעות לוואי לטיפול.

מסקנה

טיפול יומי בפרוביוטיקה מסייע במיתון תסמיני קוליק בתינוקות יונקים.

דיון

קוליק היא בעיה נפוצה מאוד, ובעיקר מתסכלת עבור ההורים העייפים. הפתרונות הקיימים בשוק הם לא יעילים, ובחלק מהמקרים גם לא בטוחים לשימוש.

המחקר הנוכחי מחזק את ההשערה שמקור הבעיה בפלורה של המעי ומציע פיתרון אפשרי להורים.

בואו לדבר על זה בפורום גזים ובעיות בדרכי העיכול בקרב ילדים ותינוקות.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום