סירוב לחיסון מעלה סיכון לאבעבועות

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא כי הסיכון של ילדים, שלא חוסנו בוורצילה, ללקות באבעבועות גדול פי 9 מילדים שכן חוסנו

מאת: מערכת zap doctors

חיסוני הילדות אחראים במידה רבה לירידה בתחלואה ותמותה בפעוטות, שהתרחשה בעשורים האחרונים. עם זאת, בשנים האחרונות ישנה עלייה במספר ההורים המסרבים לחסן את ילדיהם. במיוחד בולטת התנגדות ההורים לחיסון הווריצלה. בעיני רבים אבעבועות רוח נחשבת מחלה קלה ולכן לא מצדיקה את החיסון. בנוסף ישנם רבים המאמינים כי החיסון אינו מקנה הגנה טובה מפני המחלה וסיבוכיה.

מטרת העבודה הנוכחית, שפורסמה ב-Archives of Pediatric and Adolescent Medicine הייתה לבדוק האם בקרב הילדים שזקוקים לטיפול רפואי על רקע אבעבועות רוח ישנה שכיחות גבוהה יותר של הורים המסרבים לחסן.

שיטות

חוקרים מקולוראדו, ארה"ב, ביצעו מחקר case - control גדול. נסקרו נתונים של ספק שירותי הבריאות הגדול במדינה כדי למצוא ילדים שפנו לעזרה רפואית על רקע מחלת הווריצלה. על כל חולה נבחרו ארבעה ילדים שלא חלו בוריצלה והותאמו מבחינת מין, גיל ורקע סוציו אקונומי. נכללו במחקר ילדים בגילאי שנה עד שמונה אשר חלו באבעבועות בין השנים 1998-2008.

תוצאות

הוכללו במחקר 133 ילדים אשר חלו באבעבועות, ו-493 ילדים בקבוצת הביקורת.

בקרב קבוצת המחקר היו שבעה מקרים של סירוב הורים לחסן (5%), לעומת שלושה מקרים בקבוצת הביקורת (0.3%). הסיכוי של ילד לחות בווריצלה היה גדול בצורה משמעותית בקרב מסרבי החיסון יחסית לילדים שחוסנו.
הרושם של המחברים שבקרב קבוצת החולים הילדים שלא חוסנו סבלו ממחלה קשה יותר ונזקקו לאשפוז לעיתים תכופות יותר, אך עקב מספרים נמוכים לא היה הבדל מובהק סטטיסטית.

מסקנה

הסיכוי של ילד שאינו חוסן כנגד ווריצלה לפתח מחלת אבעבועות גבוה באופן מובהק מאשר של ילד מחוסן.

דיון

בארה"ב אחוז המתחסנים כנגד אבעבועות עומד היום על 95%. כאשר אחוזי ההתחסנות יורדים, מאבדים את אפקט העדר, והסיכון לחלות גובר בקרב אלה שאינם מתחסנים. המחקר הנוכחי מוכיח את יעילות החיסון ואת חשיבותו. למרות התדמית הבעייתית של חיסון הווריצלה, הסיכון של ילדים לחלות היה גבוה פי 9 כאשר הם לא קיבלו חיסון. זהו מידע חשוב כאשר מייעצים להורים לפעוטות לפני חיסון.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום