שמירה על משקל בחו"ל

(0)
לדרג

חופשה בחו"ל כוללת היכרות עם תרבות, נופים חדשים וגם עם מאכלים מקומיים. אז כיצד ניתן ליהנות מהמטעמים הקולינריים בעולם ולא להעלות במשקל?

מאת: נאווה רוזנפלד

המאכלים המיוחדים, האופייניים למקום, מהווים חלק בלתי נפרד מההנאה מטיול בחו"ל. גם אם מדובר במאכלים עשירים בקלוריות, עתירי שומן, סוכר או מלח.

לא חייבים לוותר לגמרי על הפיצה האיטלקית, הקרואסון הצרפתי או הבירה הגרמנית. לפניכם מספר כללים פשוטים כיצד לצרוך בצורה מושכלת מהמטעמים השונים, ללא רגשות אשם מיותרים:

1. "תיאום ציפיות" לגבי משקלכם בתום הטיול, עלייה של ק"ג אחד-שניים בחו"ל היא סבירה ביותר.

2. ביום הטיסה, קורה לעיתים שאנו אוכלים את אותה ארוחה מספר פעמים: בבית, לפני היציאה לשדה התעופה, בטרמינל, בדיוטי פרי ופעם שלישית, במטוס. כדאי להיות מודעים לכך ולאכול את הארוחה פעם אחת בלבד.

3. בטיסה עצמה, להשתדל לדלג על הכיבוד המוצע על ידי הדיילים ובו חטיפים המוגשים עם שתייה, דברי מאפה המלווים את הארוחה או קינוחים. זהו תענוג עתיר קלוריות, שאינו תורם לתחושת השובע.

4. הקפידו על ארוחות מסודרות. פרט לארוחת הבוקר במלון והארוחה המבושלת בערב, לפעמים מוותרים על ארוחת צהריים (במיוחד אם הטיול ללא ילדים), חשוב לעצור במהלך היום לארוחה קלה כמו סלט, מרק או כריך.

5. מומלץ להצטייד מראש בחטיפי גרנולה, פת קלויה, צנימים מחיטה מלאה או קרקרים. זאת מכיוון שפערים גדולים מדי בין הארוחות העיקריות מובילים לרעב, שעלול לגרור אכילה מרובה ומיותרת.

6. העדיפו "הפסקת התרעננות" על פני אכילה במכונית. זאת מכיוון שתוך כדי נסיעה תאכלו יותר מאשר בהפסקה, בה ניתן לשים לב לכמות המזון הנצרכת.

7. במידה וחשקה נפשכם במנה עתירת קלוריות, אפשר להזמין מנה אחת ולחלוק עם בן הזוג. ובנוסף להזמין מנה "זולה" יותר בקלוריות, כמו מרק או סלט (עם רוטב בצד).

8. תכננו לעצמכם גם ימים בהם תיהנו "מארוחות שחיתות" במסעדה. הזמינו מספר מנות מסוגים שונים והתענגו עליהן. דווקא ביום הזה לא כדאי לוותר על ארוחות נוספות קלות יותר ועל ארוחות ביניים. כך לא תגיעו מורעבים. מומלץ לסעוד ארוחה שכזו לא יותר מפעם פעמיים לאורך הטיול וכך ליהנות ממנה ללא נקיפות מצפון.

9. לעיתים אפשר לבחור כמנה עיקרית את אחת המנות הראשונות בתפריט. הטעם יהיה מצוין ורק הכמות תהיה קטנה יותר ולכן תתרום פחות קלוריות.

10. לא פעם מפורשת הרגשת צמא כרעב. חשוב להקפיד לשתות 8-10 כוסות ביום, רצוי מים. אם רוצים להיכנס לאווירה המקומית בה מקובל לשתות משקאות אלכוהוליים בארוחה (בגרמניה, באוסטריה, ובבריטניה מרבים בשתיית בירה, באיטליה וצרפת - יין לסוגיו) עדיף להזמין כוס יין ולא בקבוק, 1/3 -1/2 ליטר בירה ולא יותר.

11. סוף השהות בחו"ל. רצוי להימנע מהבאת מזון לארץ. מה שאכלתם בחו"ל התאים לזמן ולמקום. אם אתם מתעקשים להביא ליקירכם בארץ מטעמים: שוקולד, גבינות, אלכוהול, הביאו כמות שתספיק להם ורק להם.

ונסיים בנימה אופטימית. לעיתים דווקא בעת טיול בחו"ל לא עולים במשקל ואף יורדים קצת, על אף העובדה שלמעשה צריכת המזון גדלה ואף כללה מזונות עתירי קלוריות. הסיבות לכך הן לרוב הקפדה על ארוחות מסודרות, אשר מקטינות את תחושת הרעב וגורמות לכך שבסך הכול אוכלים פחות, והליכה מרובה ברגל בהשוואה לשגרה בארץ.

נאווה רוזנפלד, דיאטנית קלינית, מנהלת תחום תזונה בחברת אסם.

בואו לדבר על זה בפורום הרזיה ללא דיאטה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום