טיפול תרופתי גרם לגידול

(0)
לדרג

סיבוך נדיר בבי"ח "בני ציון": טיפול תרופתי נגד דלקת מפרקים, שניתן לאחת מהמטופלות, הוביל להופעתם של גידולים מסתוריים. לאחר טיפול חלופי הגידולים נעלמו

מאת: מערכת zap doctors

מטופלת במחלקת הריאומטולוגיה במרכז הרפואי "בני ציון" בחיפה, שטופלה נגד דלקת מפרקים ממושכת, התלוננה לאחרונה על כאבים בצווארה. בבדיקה מעמיקה נתגלו מספר גידולים צמוד לאזור חוט השדרה שלה, כאשר מקור הגידולים לא היה ידוע ולא היה ברור אם הם סרטניים.

מאות סוגי דלקות מפרקים

לאחר בדיקות מעמיקות וסיעור מוחות כלל מחלקתי, הוחלט להחליף את הטיפול התרופתי שניתן לה לטיפול דומה, אך לא זהה לטיפול המקורי. ואכן, לאחר זמן מה הגידולים נעלמו. מנהל המחלקה הריאומטולוגית במרכז הרפואי "בני ציון", פרופ' יצחק רוזנר, הסביר: "דלקת מפרקים היא מצב המתבטא ביותר מכ-300 סוגים של מחלות, כשכל אחת שונה מהשנייה. בדומה, גם תופעות הלוואי לכל אחד מהסוגים השונים של הטיפולים, עלולות להיות בלתי צפויות ושונות, אפילו בין תרופות מאותה משפחה. לכן, יש להתייחס לכל מקרה לגופו ולשקול כל טיפול בפרטנות".

פרופ' רוזנר הוסיף ואמר: "כ-15% מהאוכלוסייה סובלים מדלקת מפרקים כזו או אחרת ורבים לא מקבלים טיפול תרופתי מתאים כי זו מחלה שלא מקבלת תהודה תקשורתית כלל, והמודעות לה לוקה בחסר".

בואו לדבר על זה בפורום ראומטולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום