גלולה חדשה לימים שאחרי

(0)
לדרג

ה-FDA אישר גלולה חדשה למניעת היריון אחרי מגע מיני. ד"ר בירון שנטל ל-doctors: "גלולת 'אלה' בטוחה לשימוש גם אחרי 5 ימים וגורמת לתופעות לוואי מינוריות"

מאת: מערכת zap doctors

מינהל המזון והתרופות האמריקאי אישר בסוף השבוע לשימוש את הגלולה אלה (ELLA), האמורה לספק הגנה מהריון לא רצוי אחרי קיום יחסים לא מוגנים. הגלולה כבר מאושרת לשימוש באירופה וצפויה להגיע בקרוב גם לישראל.

ד"ר טל בירון-שנטל, רופאה בכירה במחלקת נשים ויולדות בבית חולים מאיר ומנהלת פורום מעקב הריון, סיבוכי הריון ב-doctors, מסבירה כי "עד היום שווקו בארץ גלולות היום שאחרי לשימוש בתוך 72 שעות מקיום יחסי מין לא מוגנים. שימוש לאחר חלוף 72 שעות הפחית את יעילות הטיפול המניעתי. הגלולה החדשה, אלה, יעילה עד חמישה ימים לאחר המגע המיני ובכך יתרונה העיקרי. בחורה שקיימה יחסים לא מוגנים וחוששת מהריון יכולה ליטול את הגלולה עם מרשם רופא. במידה וידוע על בעיות בקרישת הדם או על מחלת כבד, מומלץ להתייעץ עם רופא לפני נטילת הטיפול".

הגלולה החדשה, שפותחה בארה"ב, אמורה להפחית את הסיכוי לכניסה להריון מקיום יחסי מין ללא הגנה מ-5% ל-2%.

מניעת הריונות לא רצויים

ד"ר בירון שנטל מוסיפה כי "כאשר גלולת היום שאחרי נלקחת על פי ההוראות ובחלון הזמן המתאים, היא מונעת הריון באחוז ניכר של המקרים. גלולות היום שאחרי מקטינות את הסיכון להריון לא רצוי לפחות ב-75% ואף יותר לפי דיווחים שונים בספרות המקצועית. הטיפול בגלולה אלה בטוח לשימוש ותופעות הלוואי מינוריות. לעיתים רחוקות נשים מדווחות על בחילות".

לפי מחקרים שנעשו בעולם מסתבר כי נשים רבות אינן נוטות להשתמש באמצעי מניעה בדיעבד. כך למשל, נתונים מוכיחים כי למעלה ממחצית מההריונות בארה"ב אינם מתוכננים. ד"ר בירון שנטל מציינת כי "השימוש בגלולת היום שאחרי נפוץ בקרב נשים מכל גיל הפריון. נשים עם מודעות גבוהה מעדיפות אמצעי מניעה מסודרים יותר וזו גם ההמלצה הרפואית. אולם, גם לנשים מסודרות המצויות במערכת יחסים קבועה ויציבה יכול להתעורר הצורך בשימוש בגלולת היום שאחרי, ולכן חשוב להיות מודעים לקיומה. חשוב להדגיש כי גלולת היום שאחרי אינה מומלצת כאמצעי מניעה קבוע אלא למקרים של 'תקלות' בלבד".

בואו לדבר על זה בפורום מיניות האישה, הריון ומניעתו.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום