מחקר: ילד חולה, משפחה חזקה

(0)
לדרג

באופן אירוני דווקא ילד פגוע או חולה מחזק את המשפחה שסביבו, על היכולת לראות את הטוב מתוך הרע, חזק חזק ונתחזק

מאת: מחקר חדש מראה כי כמעט מאה אחוז מהאמהות שמגדלות ילד הסובל ממחלה כרונית, מדווחות כי יש גם צדדים חיוביים לניסיון הקשה, אין רע בלי טוב?

המחקר נערך על ידי צוות חוקרים בראשותו של ד"ר רובין צ'רנוף, פרופסור לרפואת ילדים מבית הספר לרפואה על שם ג'והן הופקינס שבמרילנד וממצאיו פורסמו בגיליון האחרון של כתב העת "רפואת ילדים אמבולטורית".

"למרות הקשיים, הורים רבים רואים גם את הצדדים החיוביים שבטיפול בילד עם מחלה כרונית" אומר צ'רנוף.
החוקרים שאלו 190 אמהות באזור בלטימור על התייחסותן לגבי גידול ילדיהן הסובלים ממחלות כמו אנמיה חרמשית, סכרת, סיסטיק פיברוזיס, או אסטמה קשה.

תשעים ושמונה אחוז מן האמהות שהשתתפו במחקר ציינו לפחות השפעה חיובית אחת הקשורה לניסיון שבגידול ילד עם מחלה כרונית. שמונים אחוז מן האמהות דיווחו כי בעקבות הניסיון, המשפחה הרוויחה בדרך זו או אחרת. שבעים אחוז מן האמהות אף אמרו כי משפחותיהם התחזקו בעקבות גידול הילד.

בנוסף, שמונים ושמונה אחוז מן האמהות אמרו שהעריכו את עצמן יותר מבעבר מכיוון שגילו את יכולתן להתמודד עם הטיפול בילדן החולה. עשרים ואחת אחוז אמרו כי הקשר בינן לבין ילדן התחזק כתוצאה ישירה של הטיפול בו ותשעה עשרה אחוז מן האמהות מסרו כי הידע הרפואי שלהן גדל בהיקפו. החוקרים מצאו כי רק גורם סוציואקונומי אחד היה קשור לממצאים: נשים שהיו בוגרות מוסדות להשכלה גבוהה, נטו להרגיש טוב יותר כתוצאה מטיפולן בילד החולה. זאת, לעומת נשים בעלות השכלה תיכונית או למטה מזה.

החוקרים מסכמים את ממצאיהם בהסיקם כי חשיבה חיובית הנה גורם חשוב בהתמודדות עם מחלה כרונית במשפחה. הם ממליצים כי הרופאים המטפלים יעודדו את משפחות הילדים לנקוט בגישה חיובית ולהדגיש את היתרונות שטמונים במצב הקשה. "אנו נוטים שלא להבחין במערכת הרגשית של המשפחה" אמר צ'רנוף, "אנו כבעלי מקצוע בדרך כלל מתמקדים במה שרע ומה נוכל לעשות על מנת לעזור לילד. ממצאי המחקר מזכירים לנו שיש להתייחס גם להיבטים החיוביים."

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום