עשן עצים גורם למחלות נשימה במעשנים

(0)
לדרג

מחקר חדש: הסיכון של מעשנים לפתח חסימת דרכי אוויר, בעקבות חשיפה לעשן עצים, גבוה פי 3. וגם: הסיכון לפתח ברונכיטיס כרוני גדול פי 6

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר שפורסם בגיליון יוני של הירחון American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine, עולה כי על מעשנים להימנע כלל מחשיפה לעשן עצים, היות והוא מעלה את סיכונם לפתח מחלת ריאות חסימתית כרונית- COPD. בעבר קשרו מחקרים בין חשיפה לעשן עצים ותסמינים נשימתיים. במחקר הנוכחי, חיפשו החוקרים קשרים דומים עם COPD ועישון.

מעשנים בהווה בסיכון מוגבר לעומת נגמלים

במחקר הנוכחי נמצא כי בקרב 1,079 מעשנים ו-782 נבדקים שנגמלו מעישון, אשר סובלים ממחלת COPD, חשיפה לעשן עצים הגבירה את הסיכון לחסימת דרכי אוויר ב-96% ואת הסיכון לברונכיטיס ב-64%.

בקרב מעשנים בהווה, הסיכונים היו אף גבוהים יותר: סיכון מוגבר פי 2.71 לפתח חסימת דרכי אוויר, וסיכון מוגבר פי 5.74 לפתח ברונכיטיס כרונית לאחר חשיפה משולבת לעשן עצים ולעשן סיגריות. מוצא היספאני ומין זכר תרמו אף הם לעליה בסיכון לפתח COPD בקרב אלו שנחשפו לעשן עצים. בנוסף, חשיפה לעשן עצים הייתה קשורה באופן חזק יותר ל-COPD, בקרב אלו שביטאו את הגנים methylated p15 ו GATA4 ברוק.

מחקרים עתידיים מבקשים להעריך את מידת החשיפה לעשן עצים, אשר עלולה לגרום להחרפה שכזו. בנוסף מתבצעים בהווה מחקרי ביקורת בחיות מעבדה, על מנת להבין את ההשפעה של עשן עצים.

בואו לדבר על זה בפורום פורום הפסקת עישון - איך להפסיק לעשן?

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום