אכילת עוף גורמת לעלייה במשקל

(0)
לדרג

מחקר חדש: צריכת בשר גורמת להשמנה. אדם המפחית את צריכת הבשר ב-250 גרם ביום, עשוי לצמצם את העלייה במשקל במהלך 5 השנים הבאות בכ-2 ק"ג

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מתוצאות מחקר חדש מבריטניה, שפורסמו ב-American Journal of Clinical Nutrition, עולה כי הפחתת כמות צריכת הבשר, עשויה להוביל לאיזון טוב יותר של משקל הגוף. חשוב מכך, התוצאות אינן תומכות בהשערה כי דיאטה עתירת-חלבונים מונעת השמנה או מעודדת ירידה ארוכת טווח במשקל.

יוונים - צרכני בשר קטנים

מדגם המחקר כלל 100,000 גברים ו-270,000 נשים מ-10 מדינות אירופאיות, שלקחו חלק במחקר EPIC-PANACEA להערכת ממאירות, תזונה והרגלי חיים אחרים. דנים, גרמנים, ספרדים ושבדים הם צרכני הבשר הגדולים ביותר, כאשר גברים צורכים בממוצע כ-300 קלוריות בשר ביום ונשים צורכות כ-200 קלוריות ביום. מבין כל אוכלוסיות אוכלי בשר, היוונים הם אלו שצרכו את הכמות הקטנה ביותר של בשר (כ-200 קלוריות ביום בגברים ו-140 קלוריות בנשים).

במהלך מעקב של למעלה מחמש שנים, תועדה עלייה במשקל הן בגברים והן בנשים, עם עלייה ממוצעת של פאונד בשנה (0.45 ק"ג), אם כי בנשים תועדה עלייה קטנה יותר. ככל שצריכת הבשר הייתה גדולה יותר, העלייה במשקל הייתה גדולה יותר. עבור כל 250 גרמים נוספים של בשר ביום, העלייה במשקל במהלך חמש שנים הייתה גדולה יותר ב-4.4 פאונדים (2 ק"ג).

כאשר החוקרים בחנו סוגים שונים של בשר בנפרד, הם מצאו כי הקשר הבולט ביותר עם עלייה במשקל היה עם צריכת עוף, ולאחר מכן בשר מעובד ובשר אדום.

הרגלי תזונה קלוקלים

לדברי החוקרים, צריכה גדולה של בשר היא חלק מהרגלי תזונה לא בריאים או הרגלי חיים לא בריאים. מאחר שבשר מהווה מקור עתיר אנרגיה, הוא עשוי להשפיע על בקרת התיאבון. עם זאת, החוקרים לא ניסו להתייחס לכלל הרגלי התזונה, או לרמת ההשכלה, פעילות גופנית, הרגלי עישון או צריכת הקלוריות הכוללת.

על בסיס ממצאים אלו, אדם המפחית את צריכת הבשר ב-250 גרם ביום עשוי בעקבות זאת לצמצם את העלייה במשקל במהלך חמש השנים הבאות בכ-2 ק"ג. החוקרים טוענים כי אמנם מדובר בעלייה קטנה יחסית במשקל, אך לעלייה ממוצעת של כ-2 ק"ג בכל חמש שנים עשויה להיות חשיבות רבה.

הידיעה בשיתוף doctors ו-e-Med.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה טבעית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום