ישיבה הינה גורם סיכון לתמותה

(0)
לדרג

מחקר חדש: ישיבה של למעלה מ-6 שעות בשעות הפנאי מעלה את שיעורי התמותה ב-40% בנשים וב-20% בגברים. הסיכון העיקרי לתמותה הינו על רקע לבבי

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מחקר חדש שנערך מטעם American Cancer Society מצא כי ישיבה בשעות הפנאי מלווה בעליה בשיעורי התמותה.

במחקר שנמשך 14 שנים, משתתפים שבילו לפחות 6 שעות משעות הפנאי בכל יום בישיבה, מתו מוקדם יותר, בהשוואה למטופלים שישבו פחות מ-3 שעות. במטופלים שיושבים זמן רב וכן מבצעים פעילות גופנית מעטה קיים סיכון גבוה עוד יותר. ההשפעה בולטת יותר בקרב נשים, מאשר בקרב גברים, אך משמעותית בשני המינים.

ישיבה ממושכת מעלה סיכון למחלות לב

הממצאים מבוססים על נתונים אודות 53,440 גברים אמריקאים ו-69,776 נשים אמריקאיות, שהיו כולם בטווח הגילאים 50-74 שנים בתחילת המחקר בשנת 1992.החוקרים הציגו למשתתפים את השאלה: "במהלך השנה האחרונה, כמה שעות ביום בממוצע (לא כולל הזמן במקום העבודה) בילית בישיבה (צפייה בטלוויזיה, קריאה, וכו')?.

לאחר תקנון לעישון, גובה/משקל וגורמים אחרים, החוקרים מצאו כי בהשוואה לאלו שישבו פחות משלוש שעות ביום, ישיבה במשך שש שעות ביום ומעלה לוותה בעלייה של כ-40% בשיעורי התמותה בנשים, עליה של 20% בשיעורי התמותה בגברים.

פעילות גופנית

לא מדובר רק בתוצאה של חוסר פעילות גופנית, החוקרים מצאו כי לישיבה עצמה השפעה מזיקה על המצב הבריאותי. ישיבה מעלה את הסיכון לתמותה על-רקע ממאירות, אך הסיכון העיקרי לתמותה על-רקע ישיבה הוא מחלות לב. החוקרים כותבים כי יש מקום לעודד מטופלים בעלי אורח חיים סטנדרטי לקום ולהתהלך, וכן להקפיד על פעילות גופנית.

הידיעה בשיתוף מערכת doctors ו-e-Med

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה וצנתורים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום