"סוף סוף אני יכולה לחייך"

(0)
לדרג

לראשונה בעולם בוצע בבית חולים כרמל ניתוח להחזרת חיוך בחולת פציאליס. השיטה הייחודית מבוססת על הפיכת שריר לעיסה לשריר חיוך באמצעות גירוי חשמלי

מאת: מערכת zap doctors

ניתוח ייחודי להשבת חיוך לחולת פציאליס בוצע בבית חולים כרמל. החולה, רשא אבו ג'ומעה מהגליל, מחפשת כבר למעלה מעשור טיפול לבעיית שיתוק הפנים שלה, ללא פתרון. בגיל 13 נפגעה רשא מווירוס שגרם לה לשיתוק של עצב הפנים (פציאליס) ומאז חייה הפכו לגיהנום. "כל דבר שהייתי מכניסה לפה היה נוזל לי החוצה", מספרת רשא, "לא הצלחתי לאכול כלום התביישתי לצאת החוצה והייתי בדיכאון כל הזמן".

שיתוק עצב הפנים

"תופעת שיתוק עצב הפנים הינה מחלה דיי שכיחה ויכולה להתפתח בכל גיל", מסביר פרופ' ירון הר-שי, מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית בבית החולים כרמל, ליידי דיויס ובמרכז רפואי לין. "הסיבה לשיתוק עצב הפנים יכולה להגרם לאחר כריתת גידול במוח, תאונה או טראומה וכן בעקבות זיהום ויראלי".

לחולים נגרם סבל רב כשהשיתוק תוקף צד אחד של הפנים. השיתוק מפריע מאוד בתפקוד היום יומי באכילה ובדיבור, וכמובן מפריע להם לחייך כשכל הפנים מעוותים לצד אחד.

שיטה ייחודית

כדי לטפל במחלה עבר פרופ' הר-שי השתלמות בצרפת אצל אחד מהפלסטיקאים המובילים והידועים בעולם. הוא הרופא היחיד בישראל, אשר מפעיל היום שיטה ייחודית לטיפול בעצב הפנים.

"השיטה החדשה מובססת על הפיכת שריר הרקה הקיים בפנים, משריר לעיסה לשריר חיוך". מסביר פרופ' הר-שי. "בניתוח החדש אנחנו מנתקים את השריר מחיבורו הקיים ללסת ומחברים אותו למקומו חדש בזוית הפה, יכולת הלעיסה של המטופל לא נפגעת והחולה מקבל חיוך חדש, סימטרי וספונטני".

בשידרוג הישראלי, אותו הגה פרופ' הר-שי, מגרים תוך כדי הניתוח את שריר הרקה כדי שיגרום לחיוך באמצעות מכשיר חשמלי פשוט (טאנס). הגירויים החשמליים גורמים להתכווצות השריר ומאפשרים למנתח תוך כדי הניתוח להגיע לרמת דיוק מדהימה של מיקום קיבוע השריר בזוית הפה, כך שהחיוך יוצא מדויק ומושלם.

חיוך חדש

רשא אבו ג'ומעה, המנותחת הראשונה בעולם בשיטה החדשה, מספרת בחיוך: "החיים שלי השתנו מקצה לקצה. אני כבר יכולה לאכול כמו שצריך, זרקתי את כל תרופות הדכאון שהיו לי לפח, אני מודה לכל הצוות המקצועי בבית החולים. עכשיו אני הכי מאושרת ומחייכת לכולם בגאווה".

"תוצאות יישום השיטה החדשה מרשימות", אומר פרופ' הר-שי "העיוות בפנים נעלם תוך מספר שבועות והחיוך החדש סימטרי וטבעי. השיטה החדשה מתאימה לרוב נפגעי עצב הפנים ובמקרים שהיא אינה ניתנת לביצוע מומלץ להתייעץ עם רופא מומחה בתחום".

גאווה ישראלית

פרופ' לבה הצרפתי יישם מיד את החידוש והפטנט הישראלי מבית החולים והפך גם את הפיתוח הישראלי כסטנדרט העבודה בניתוחים שלו בצרפת ובכל העולם.

המאמר המתאר את שיטת הגירוי החשמלי בטיפול בשיתוק עצב הפנים פורסם החודש בעיתון האמריקאי המוביל בעולם בכירורגיה פלסטית Plastic and Reconstractiv Surgery.

בואו לדבר על זה בפורום פאציאליס ובלס פאלסי - Facialis and Bells Palsy.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום