אינפוזיה הומאופאתית גרמה לאשפוז

(0)
לדרג

אישה אושפזה בבני ציון, לאחר שטופלה בפריחה אלרגנית באמצעות אינפוזיה הומיאופאתית. פרופ' אריה אוליבן: "יש להיזהר מתכשירים אלטרנטיביים ללא פיקוח"

מאת: מערכת zap doctors

אישה בשנות ה-40 לחייה אושפזה במחלקה פנימית ב' שבמרכז הרפואי "בני ציון", כאשר היא סובלת מחום גבוה וצמרמורות בכל חלקי גופה, כתוצאה מטיפול שניתן לה על ידי רופא הומאופת.

בתשאול רפואי נתגלה, כי לפני שחשה ברע, היא סבלה מפריחה. היא החליטה לטפל בבעיה בדרך טבעית ולכן פנתה להומאופת. האחרון טיפל בה באמצעות עירוי לווריד, עם תמיסת אינפוזיה אותה הכין בעצמו. תוך כדי קבלת האינפוזיה, המטופלת חשה ברע והיה צורך להפסיק את העירוי.

הפרעה בכבד

במשך האשפוז, הבדיקות המקיפות שעברה לא גילו זיהום, ולא נמצא הגורם לתגובה שהמטופלת חוותה. אולם במעבדה התגלתה הפרעה בולטת בבדיקות הכבד.

רופאי המחלקה יצרו קשר עם ההומאופת המטפל, שטען כי האינפוזיה שבאמצעותה טיפל באישה הכילה תמיסה רגילה ("הרטמן"), שאותה "שידרג" באמצעות גז אוזון.

מנהל מחלקה פנימית ב' במרכז הרפואי "בני ציון", פרופ' אריה אוליבן, אמר: "מדובר ב'המצאה' שלו. אין הסבר רפואי מדוע 'טיפול' כזה אמור לעזור כנגד פריחה". המטפל ההומאופת שלח לבית החולים, את שארית התמיסה, שלדבריו ניתנה למטופלת וגם בתרבית מתמיסה זו לא התגלה שום זיהום.

זהירות מחומרים טבעיים ללא פיקוח

מאחר והחולה החלימה בהדרגה, לא נעשה בירור נוסף לגבי תכונות נוזל האינפוזיה. פרופ' אריה אוליבן הוסיף: "יש לזכור כי לתכשירים אלטרנטיביים והומיאופתיים, בעיקר כאשר הם ניתנים בזריקה, וודאי כאשר מדובר בהמצאות אישיות של מטפלים הפועלים ללא פיקוח לאבטחת איכות ובטיחות, יכולות להיות תופעות לוואי חמורות. אין לדעת מה באמת כוללים אותם חומרים 'טבעיים' שיכולים להזיק ולגרום לתגובות שליליות בגוף".

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום