לראשונה: מסמר פחם בקיבוע שבר

(0)
לדרג

ניתוח חדש בהלל יפה לקיבוע שבר, באמצעות מסמר העשוי פחם. יתרונותיו: גמיש יותר בעצם ומאפשר בדיקות דימות הקובעות אם הקיבוע הצליח

מאת: מערכת zap doctors

במרכז הרפואי הלל יפה בוצע ניתוח ראשון מסוגו בארץ לקיבוע שבר באמצעות מסמר עשוי סיב פחם. "הניתוח, שנעשה בשיטה זעיר פולשנית הינו ניתוח מוכר", כך אומר ד"ר גיל לאופר, סגן מנהל מחלקת אורטופדית ב' ומומחה לכירורגיה של הכתף, אשר ביצע את הניתוח. "עם זאת, לרוב, מבוצע הניתוח תוך שימוש במסמר העשוי סגסוגת טיטניום או מתכת אל חלד אחרת. מסמר סיבי פחם נמצא אמנם בשימוש ברפואה מזה שנים רבות, אך רק לביצוע קיבועים קטנים בין חוליות עמוד השדרה. עד היום, בשל הקושי בעיצוב החומר לצורה ייחודית, טרם נוסה בעצמות ארוכות, או במיסמורים כמו זה שעשינו בניתוח. מבחינה זו הצלחת הניתוח, מעידה על כך, שבעתיד הקרוב נוכל לעשות שימוש בחומר זה גם בקיבועים מורכבים יותר, כמו ברגליים ואזורים נוספים".

יש לציין כי גם בעולם החלו בביצוע ניתוחים בפטנט ייחודי זה רק בשנה האחרונה, זאת לאחר שאושר על ידי רשויות הבריאות האירופאיות ועל ידי ה- FDA האמריקאי (עד כה בוצעו כ-30 ניתוחים בשיטה זו ברחבי העולם).

אפשרות לבדיקות דימות

ד"ר לאופר מוסיף כי לשימוש במסמר העשוי מסיבי פחם יתרונות רבים "מסמר סיבי הפחם גמיש יותר מהמסמרים המתכתיים ודומה יותר בגמישותו לעצם. בנוסף, מדובר בחומר המאפשר ביצוע בדיקות דימות כגון MRI ו-CT באופן מיטבי. זהו עניין הכרחי, במיוחד לחולים הסובלים מגידולים באזור הניתוח. המיסמורים הרגילים אינם מאפשרים ביצוע בדיקת MRI כלל, כמו גם בדיקת CT שהמתכות השונות משבשות את חלקה. בדרך זו גם ניתן לראות בצורה טובה אם הקיבוע הצליח או לא, דבר שבקיבועים הרגילים קשה יותר לזיהוי".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה אורתופדית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום