מקרה נדיר: נער עם "וולוולוס"

(4)
לדרג

נער בן 15 אושפז עם כאבים עזים בבטנו. בדיקה העלתה כי המעי הגס תפח לגודל צמיג והוא אובחן כסובל מתסביב של המעי הגס. לאחר ניתוח, שוחרר לביתו

מאת: מערכת zap doctors

נער בן 15 אושפז במחלקת כירורגיית ילדים במרכז הרפואי "בני ציון", כשהוא סובל מכאבים חזקים בבטנו, שהייתה נפוחה כמו בחודש התשיעי של היריון. בתום סדרת בדיקות, נתגלה אצלו תסביב המעי העקול (חלק שמאל תחתון של המעי) משפחתי - מחלה נדירה בילדים, אך שכיחה יחסית אצל אנשים מבוגרים. הנער נותח בהצלחה ושוחרר לביתו כעבור מספר ימים.

כריתה חלקית של המעי

ד"ר איגור סוחוטניק, רופא בכיר במחלקת כירורגיית ילדים במרכז הרפואי "בני ציון", התייחס למקרה: "הופתענו לגלות תסביב של המעי הגס אצל הנער המתבגר, כי זו לרוב מחלה של אנשים מבוגרים, וההפתעה הייתה שלמה כשגילינו כי, הנער סבל מתסביב משפחתי".

ד"ר איגור סוחוטניק הוסיף כי "הנער לא הבחין כלל בהופעתו של הוולוולוס. הכאבים צצו בהדרגה, כך שהיה קשה לאבחן אותו מבעוד מועד. כשהוא הגיע למחלקה, המעי הגס שלו היה ברוחב של צמיג. בשלב ראשון שחררנו את התסביב בעזרת קולונוסקופיה במכון גסטרו-אנטרולוגי, אך לא נותר לנו אלא להכין אותו לניתוח כריתה חלקית של המעי הגס. כולל המעי העקול רחב ומורחב וחלק עליון של החלחולת וחיבור המעי היורד לחלק אמצעי של החלחולת. הניתוח בוצע בשיטה לפרוסקופית ועבר בהצלחה, ולאחר מספר ימי התאוששות, הנער חזר לביתו".

בואו לדבר על זה בפורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום