זהירות: כדורי הרזייה "טבעיים" מזויפים

(0)
לדרג

לאחרונה התגלו בישראל כדורי הרזייה "טבעיים" מוברחים, המכילים חומרים תרופתיים מסוכנים. משרד הבריאות מזהיר מרכישת תכשירים ללא פיקוח ואישור

מאת: מערכת zap doctors

בחודשיים האחרונים נמצאו בארץ כדורי הרזייה, שהוברחו בעיקר מסין ומלבנון בכמויות גדולות מאוד. ההברחות מתבצעות בעיקר דרך דואר חבילות, אך גם דרך מעברי הגבול היבשתיים והימיים. כדורי הרזייה טבעיים אלה נמכרים בעיקר באמצעות מודעות בעיתונים, אינטרנט ודרך בלדרים. בדיקות שבוצעו במעבדות משרד הבריאות העלו כי אותם כדורים "טבעיים" כביכול הכילו חומרים תרופתיים מסוכנים שעלולים לגרום נזק למשתמש ולתופעות לוואי קשות.

לאחרונה, אושפזה בבית החולים וולפסון אשה, לאחר שצרכה מכדורים אלה. האישה סבלה מאי סדירות בקצב הלב ובעיה בתפקודי הכבד. הקפסולות שנתפסו ברשותה הכילו חומרים תרופתיים מסוכנים.

תכשירים ללא פיקוח - מסוכנים

משרד הבריאות מזכיר לציבור כי אין לקנות ולהשתמש בתוסף תזונה או בתרופות אחרות המוצעים למכירה באמצעות מודעות בעיתונים או אינטרנט, אף אם מוצעים במחיר זול, שכן תכשירים אלה נמכרים ללא פיקוח ועלולים להיות מסוכנים לבריאות ולגרום נזק למשתמש.

יש לרכוש תרופות או מוצרים טבעיים רק בבתי מרקחת או חנויות טבע ויש לבדוק כי אותם מוצרים בעלי אישור משרד הבריאות. בכל בעיה או חשד לגבי זהות התרופה או מקור התרופה, ניתן לפנות ליחידה למאבק בפשע הפרמצבטי במשרד הבריאות.

בואו לדבר על זה בפורום הרזיה ללא דיאטה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום