על גברים, נשים וניתוחים פלסטיים

(0)
לדרג

ניתוחים פלסטיים הופכים להיות שכיחים יותר בקרב גברים. בזמן שנשים מרימות חזה, גברים נוטים להרים עפעפיים. doctors מציג את ההבדלים בין המינים

מאת: ד"ר דין עד אל

ניתוחים פלסטיים לשיפור ואסתטיקה של המראה החיצוני, הפכו זה מכבר לחלק משגרת החיים המודרניים. המודעות למראה החיצוני, האסתטי והצעיר, גוברת הן בקרב נשים והן בקרב המין הגברי. הגברים נכנסים בהדרגתיות לעולם האסתטיקה והפלסטיקה במטרה להיות אטרקטיביים, חלקים ויפים יותר. הם עוברים הסרות שיער, הזרקות חומרי מילוי, הרמות עפעפיים ואפילו שאיבות שומן והרמות פנים.

מה מבדיל עדיין בין הניתוחים הפלסטיים אותם עוברות נשים, לעומת אלה שעוברים גברים? מאילו ניתוחים פלסטיים גברים עדיין נרתעים? איזה "מעוז" ניתוחי הגברים כבשו ואיזה טיפול מדבר לשני המינים? האם נשים מנוגה וגברים ממאדים בכל הכרוך בניתוחים פלסטיים?

צדק מי שאמר ש"גברים ממאדים ונשים מנגה". מגיל צעיר אפשר לראות את ההבדל בין הבנים שמשחקים במכוניות ומתלכלכים בבוץ במשחק כדורגל, לבנות שנמשכות לבובות ברבי, נעלי העקב של אמא והאודם שלה. אלא שכיום, בעולם המערבי שבוחן ביתר שאת את המראה שלנו ודורש מאיתנו להראות במיטבנו בכל גיל, מסתבר שגם אלה "מהטרקטורים והבוץ", עוברים בשנים האחרונות שינוי מחשבתי, רגשי ופיזי, וגם הם רוצים להראות במיטבם, לסלק פגמים ולייפות חלקים פחות מחמיאים בגופם.

הכירורגיה הפלסטית היא עדיין "המגרש הביתי" של הנשים, אם כי הן כבר לא לגמרי בודדות בצמרת. עדיין אין המדובר בטרנד, אולם מספרם של הגברים שעוברים פרוצדורות רפואיות וניתוחים פלסטיים, הולך וגדל.

גברים רואים את מודל היופי שלהם בצורה קצת שונה. בעוד המודל הנשי לחיקוי בעיני נשים הוא דוגמניות, שחקניות ונשים מוכרות וזוהרות, גברים רוצים בדרך כלל להראות כמו כדורגלנים, ספורטאים שריריים ושחקני קולנוע מסוקסים ושופעי גבריות. מכאן, גם סוג הניתוחים והסיבות השונות לקיומם בין שני המינים.

ניתוחים פלסטיים
ניתוחים פלסטיים

ניתוחים פופולאריים

נשים צעירות נוטות להתמקד בטיפולים של הסרת שיער ובניתוחים להגדלת החזה בעוד שגברים צעירים נוטים לתקן פגמים כמו אף ארוך או לא מחמיא, אוזניים בולטות, ושיעור יתר. החל מגיל 40 ומעלה, נשים נוטות לעבור ניתוחים להרמת פנים ומתיחת בטן. מתיחת בטן והרמת חזה הם ניתוחים פופולארים מאוד בעיקר למי שעברו כמה לידות ורוצות להחזיר עטרה ליושנה.

הגברים אינם סובלים בדרך כלל מבטן רפויה, אלא שבדומה לנשים, חלק לא מבוטל מהם עובר כיום שאיבות שומן. אחוז קטן עובר ניתוחים להרמת פנים ואילו הניתוח הפופולארי ביותר בקרב גברים מעל גיל 40, ואשר מתקרב מבחינת האחוזים למספר הנשים המנותחות, הוא ניתוח להרמת עפעפיים. כיוון שחלק מהגברים נוטה להקריח, פחות נוח לערוך בגברים פרוצדורות ניתוחיות להרמת פנים, מהסיבה הפשוטה שאין די מקום להסתיר את הצלקות. על כן הם מסתפקים לא פעם בעפעפיים, הרמת הצוואר והסנטר, והזרקות בוטוקס וחומרי מילוי.

לגברים קשה עם ניתוחים

למה בכל זאת, מספרם של גברים אינו שווה לזה של הנשים המנותחות? גברים מתמודדים פחות טוב עם ניתוחים. יותר קשה להם להגיע להחלטה לעבור ניתוח. הם פחות מזוהים עם הטיפוח, פחות "מתחקרים" ובודקים את הנושא, ולבטח פחות מדברים עם חבריהם, לעומת הנשים המשתפות חברות ובנות משפחה. יחד עם זאת, ברגע שהחליטו הם קמים ועושים. גם במהלך קבלת ההסברים, סמוך לניתוח ואחריו, הם פחות נוטים לשאול.

הקטנת חזה

מה שאצל נשים הוא בדרך כלל חלום ורוד, הופך אצל גברים לבעיה המצריכה התערבות כירורגית. המדובר בחזה גדול, נשים רבות מגדילות את החזה באמצעות שתלי סיליקון ואילו גברים הסובלים משד מוגדל, עושים הכל כדי להסירו.

תופעה זו קרויה גינקומסטיה: בעיה קוסמטית הנובעת מבעיה רפואית. אצל גברים מסוימים מתפתח שד נשי, בדרך כלל בשל הורמונים מרובים בקרב נערים או קשישים או בשל השמנת יתר. ההליך המאפשר את הסרתו פשוט יחסית, מהיר ומצוי בסל התרופות, כך שגם לא מדובר בהליך יקר.
לעיתים מדובר בבחורים צעירים שלא חשפו את גופם בפני הוריהם או חבריהם במשך שנים, לא השתתפו בטיולים ולא בילו על שפת הים עם חברים, בשל הבושה. הסרת השד שינתה את חייהם מקצה לקצה והסירה את עודפי רקמת השד וגם את הבושה.

ניתוחים בסוף שבוע

הכירורגיה הפלסטית מתפתחת בצעדי ענק מדי יום, קיצור זמני החלמה וחדשנות טכנולוגית, מביאה לעלייה בפניות של נשים וגברים. זאת מאחר וניתן לבצע את הטיפולים בזמן קצר יחסית ולשוב במהרה לשגרת החיים ולעבודה, מבלי לסבול מתוצאות לוואי, כגון: שטפי דם או צלקות.

בעידן שבו למטופלים אין די זמן לעזוב את מקום עבודתם, אולם מאידך הם רוצים להראות במיטבם, ניתן לעבור טיפול בחומרי מילוי או פילינג במהלך ארוחת הצהריים ולשוב לעבודה.

למי שרוצה לעבור טיפול מורכב יותר, יכול ליהנות מטיפולים במהלך סוף השבוע, מנתחים, מרימים, משפרים, ושבים ביום א' לעבודה עם מראה מחודש ורענן.

ד"ר דין עד אל הוא מומחה בכירורגיה פלסטית, המנהל הרפואי של רשת כללית אסתטיקה וראש המחלקה לכירורגיה פלסטית ויחידת הכוויות במרכז הרפואי רבין.

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחים פלסטיים - תמיכה ושיתוף.
למידע נוסף ליחצו על מתיחת פנים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום