סוף לסם ה"חגיגת"

(0)
לדרג

ועדת העבודה הרווחה והבריאות אישרה שינוי בפקודת הסמים והוסיפה עוד ארבעה חומרים מסוכנים, המהווים מרכיב מרכזי בייצור סם ה"חגיגת"

מאת: מערכת zap doctors

בתום עבודה של משרד המשפטים, משרד הבריאות והמשרד לביטחון פנים ובאישור של ועדת הבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ הוכנסו לפקודת הסמים ארבעה חומרים המשמשים כבסיס המבני להכנת נגזרות השושנות מהם מכינים את סם ה'חגיגת' לצורותיו.

יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת, ח"כ חיים כץ אמר בדיון כי "זו הפעם הראשונה שרשויות אכיפת החוק לוקחות את ההובלה וסוגרות עד כמה שניתן את הפרצות שהובילו להפקת סם ה'חגיגת' לצורותיו".

"מקדימים את העבריינים"

פקודת הסמים הישראלית אינה נותנת מענה לשינויים התדירים בשוק הסמים המעוצבים. עשרות חומרים חדשים מופיעים מדי שנה כ"תחליפי סם". חומרים אלה דומים בהשפעתם לסמים מסוכנים אך בשל שינויים זעירים במבנה הכימי שלהם, הם אינם כלולים בפקודת הסמים המסוכנים. לכן הוחלט להרחיב בשלב זה את הגדרתם של ארבעה החומרים שמהווים את הבסיס להכנסת ה"חגיגת" - קאתינון, מתאקאתינון, אמפיטאמון ומתאפטמון.

מהלך זה נדרש, על מנת להיאבק בתופעה בה משווקים חומרים מסוכנים, תוך עריכת שינוי קל בחומר הכימי של סם מסוכן הכלול בפקודה, על מנת לעקוף את הוראות פקודת הסמים, וזאת בעוד שברור כי חומרים אלה דומים בהשפעתם לסמים אך בשל שינויים זעירים במבנה הכימי שלהם אינם כלולים בתוספת.

אודי וולף, ראש המעבדה האנליטית במז"פ (חטיבת הזיהוי הפלילי) אמר כי "מדובר בשינוי מהותי. הוכנסו ארבעה חומרים המשמשים כבסיס מבני להכנת נגזרות השונות מהם הפיקו את סם ה'חגיגת'.
פקודת הסמים של מדינת ישראל הינה פרטנית ואז נוצר משחק של חתול ועכבר עם העבריינים שהוסיפו חומרים שלא נכללו בפקודה. יצרנו שינוי מהותי בפקודת הסמים ולראשונה אנו מקדימים אותם בצעד משמעותי".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום