טיפול באקווריום גרם לזיהום

(0)
לדרג

גבר שטיפל בדגים באקווריום אושפז בביה"ח עם חשש לשחפת. מחקרים מצביעים על כך שאנשים המחזיקים אקווריום בביתם עלולים להידבק מהחיידק מיקובקטריום מרינום

מאת: מערכת zap doctors

גבר שהגיע השבוע ליחידה למחלות זיהומיות ומרפאת המטיילים במרכז הרפואי "בני ציון" שבחיפה, עם נפיחויות רבות על ידיו, אובחן כסובל מזיהום על-ידי חיידק דמוי שחפת.

המטופל עבר בהצלחה ניתוח שבסיומו התברר כי הוא סובל מחיידק דמוי שחפת, אך לא מהזן הרגיל, התוקף את הריאות, הקרוי - מיקובקטריום-טוברקולוזיס, אלא מסוג נדיר יותר שמקורו מהים. בהמשך, התברר כי המטופל מחזיק חמישה אקווריומים בביתו, נתון שעורר חשד לגבי מקור החיידק. מנהל היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי "בני ציון", פרופ' ישראל פוטסמן, העביר לבדיקת מעבדה דגימות מהמים של האקווריומים, שאישרה את מקור ההדבקה.

זיהום בבלוטות הלימפה

מחקרים שבוצעו בעבר הצביעו על כך שאנשים המחזיקים אקווריום בביתם עלולים להידבק בעת ניקויו מהחיידק מיקובקטריום מרינום. חיידק זה מתרבה בצורה מיטבית בטמפרטורות שבין 28 ל-30 מעלות וגורם לזיהום מפושט וקטלני אצל דגים. בקרב בני אדם מוגבל הזיהום לעור ולבלוטות הלימפה וניתן לטפל בו בהצלחה באמצעות מתן ממושך של קלריטרומיצין, דוקסילין או תרופות אנטיביוטיות אחרות. פרופ' פוטסמן, מציין כי, "לאחרונה מסיבות שעדיין אינן מובנות, קיים ריבוי של מקרים עם חיידק המיקובקטריום- מרינום, כאשר בשנתיים האחרונות נתגלו כבר ארבעה מקרים של מטופלים שנדבקו בחיידק לעומת 20 שנים קודמות שבהן לא נתגלה ולו מקרה אחד שכזה".

הגבר ששוחרר בינתיים מביה"ח ממשיך במעקב מרפאה אורטופדית, מקבל טיפול אנטיביוטי ומצבו משתפר.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום