טיפול בסרטן ריאה

(0)
לדרג

כ-90% מהמשתתפים בניסוי רפואי שבדק טיפול בסרטן הריאה, הגיבו בצורה חיובית. יותר ממחצית התאים הסרטניים התכווצו בתגובה לטיפול. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

חברת התרופות פייזר הודיעה בכנס איגוד האונקולוגיה האמריקאי (ASCO), כי סיימה מחקר שלב I/II בתרופה קריזוטיניב (Crizotinib) לטיפול בסרטן ריאות מתקדם. על פי דיווחי החברה, הטיפול הניסיוני הראה שיעור תגובה גבוה ועזר בכיווץ גידולים של סרטן ריאות מסוג תאים שאינם קטנים (NSCLC). כ-90% מהמשתתפים במחקר הגיבו בצורה חיובית, ובקרב יותר ממחצית המשתתפים (57%) התכווצו הגידולים בתגובה לטיפול.

תגובה מהירה לטיפול

"בשנים האחרונות אנחנו מבינים את הביולוגיה המולקולארית של סרטן הריאה ומוצאים סמנים ביולוגים שיכולים לנבא את הפרוגנוזה של המחלה, מה שיכול לסייע לפענוח הטיפול בה", אומרת ד"ר מיה גוטפריד, מנהלת היחידה האונקולוגית של הריאות במרכז הרפואי כפר סבא. "התגובה המרשימה של החולים לתרופה מהווה מהפך של ממש מבחינת אפשרויות הטיפול בחולי סרטן זה. במחקר שלב I מחצית החולים הגיבו מאוד מהר, תגובה מדהימה, שהחזיקה לאורך זמן. כרגע מתקיים מחקר שלב III ואני צופה שהתוצאות תאשרנה את התגובה שנצפתה במחקר שלב 1".

התרופה קריזוטיניב ניתנת בצורה פומית ומעכבת את האנזים המעורב בגדילת תאי סרטן מסוג "קינאז אנפלסטיק לימפומה" (ALK). המוטציה הגנטית אליה מכוונת התרופה מופיעה בכ-5% מכלל חולי סרטן הריאות. בכל שנה מאובחנים בישראל כ-1,600 חולי סרטן ריאה חדשים. בעולם כולו בכל שנה מאובחנים 12 מיליון מקרים חדשים של סרטן ריאות וכמעט 8 מיליון בני אדם מתים מהמחלה.

קריזוטיניב היא הדוגמא העדכנית ביותר לתרופה מוכוונת מטרה למוטציה ספציפית (ALK) של הגידול הסרטני. סוג זה של תרופות, המותאמות אישית למחלה של המטופל, הינן בעלות פוטנציאל לשפר את יעילות הטיפול בסרטן ולהפחית את תופעות הלוואי הנגרמות בעקבות הטיפולים.

לפרטים על טיפול חדש - ניסוי קליני לטיפול בסרטן ריאות לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן ריאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום