החיידקים המזיקים על הסטטוסקופ

(0)
לדרג

האם שפשוף הידיים והסטטוסקופ בקצף ניקוי מבוסס אלכוהול יפחית באופן משמעותי את צמיחת החיידקים על הסטטוסקופ? מחקר חדש בחן את הסוגיה

מאת: מערכת zap doctors

מחקרים קודמים הראו כי ניקוי הדיאפרגמה של הסטטוסקופ באמצעות פדים עם אלכוהול מפחית את כמות מושבות החיידקים המצויים עליו. בפועל, המציאות מוכיחה כי שימוש בפדי אלכוהול לניקוי הסטטוסקופ אינו שכיח.

שיטות

מחקר פרוספקטיבי שפורסם בחודש אוגוסט 2009 בכתב העת The Journal of Family Practice בדק האם שפשוף הידיים והסטטוסקופ בקצף ניקוי מבוסס אלכוהול יפחית באופן משמעותי את צמיחת החיידקים על הסטטוסקופ.

המשתתפים הניחו את דיאפרגמת הסטטוסקופ על צלחת אגאר עם מצע לגידול חיידקים לפני ואחרי שפשוף הידיים והסטטוסקופ בקצף ניקוי מבוסס אלכוהול. לאחר אינקובציה בת 48 שעות, נספרו מושבות החיידקים שצמחו בצלחות האגאר.

תוצאות

במחקר נבדקו 184 תרביות (מ-92 סטטוסקופים). מספר המושבות לאחר הניקוי היה קטן באופן משמעותי ממספר המושבות טרם ביצוע הניקוי. 3 מושבות של חיידקי MRSA (Methicillin-Resistant Staphylococcus Aureus) גדלו על הסטטוסקופים שנבדקו וכולן הושמדו לאחר השימוש בקצף הניקוי.

מסקנה

ניקוי הידיים וראש הסטטוסקופ במקביל באמצעות קצף ניקוי אלכוהולי מפחית את כמות החיידקים על דיאפרגמת הסטטוסקופ. נדרשים מחקרים נוספים על-מנת לקבוע האם התערבות זו מפחיתה תחלואה ותמותה הנגרמות על-ידי זיהומים חיידקיים.

לתקציר המחקר - לחצו כאן.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - הקליקו כאן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום