פגה עברה ניתוח לפרוסקופי

(0)
לדרג

לראשונה בארץ ניתוח לפרוסקופי לפגים: שחלה של פגה השוקלת 1.8 ק"ג ניצלה בניתוח שבוצע השבוע בביה"ח 'בני ציון'

מאת: מערכת zap doctors

ניתוח לפרוסקופי לפגה השוקלת כ-1.8 ק"ג, בוצע השבוע לראשונה בישראל, במטרה להציל את השחלה שלה. הניתוח בוצע במחלקת כירורגית ילדים במרכז הרפואי "בני ציון" על-ידי ד"ר איגור סוחוטניק, שהתמקצע בתחום במסגרת השתלמות בארה"ב בתחום ניתוחי הלפרוסקופיה ביילודים ובפגים.

היתרונות של ניתוחי הלפרוסקופיה בקרב מבוגרים ובילדים גדולים ידועים כמונעים פתיחה של חתך גדול אצל המטופלים וכמונעים זיהומים, צלקות לא אסתטיות והמטופלים אף צורכים פחות משככי כאבים. לאחרונה, החלו ליישם באופן בלעדי באזור הצפון, את שיטת ניתוחי הלפרוסקופיה במחלקת כירורגיה ילדים במרכז הרפואי "בני ציון" ובמסגרת זו, בוצע השבוע הניתוח בפגה.

פחות חתכים

"הניתוח ייחודי, שכן לא ידוע על ניתוח מסוג זה בפגה במשקל נמוך כל כך בשיטה זו", אומר ד"ר איגור סוחטניק. "כמו כן, לנוכח העובדה שהטבור של הפגה עוד היה מחובר, החדרנו דרכו את המצלמה ובכך נמענו אף מצלקת קטנה. לשמחתי הרבה הניתוח הצליח כאשר הצלנו את השחלה של הפגה. לפני כחודשיים נעשה ניתוח דומה לילודה כ-3 שעות לאחר הלידה שמשקלה היה 3 ק"ג. גם במקרה זה מהלך הניתוח היה תקין".

השיטה בה ד"ר סוחוטניק התמחה מאפשרת לבצע סוגים שונים של ניתוחים בילדים, שעד עתה ניתן היו מבצעים חתך מלא וההחלמה מהניתוח דרשה זמן רב יותר. כיום למטופלים ניתנת האפשרות לבחור באיזו שיטה הם מעדיפים לבצע את הניתוח - בשיטת הלפרוסקופיה או בשיטה הפתוחה.

ד"ר סוחוטניק מציין כי "היתרונות הבולטים של שיטת הלפרוסקופיה, הם חתכים קטנים יותר עם תוצאה קוסמטית טובה יותר, בזמן הניתוח בסיוע מצלמה אשר מוחדרת לגוף ומאפשרת לבדוק האם יש בעיות נוספות. בנוסף, מספר הזיהומים שעלולים להתפתח מועטים יותר והמטופלים צורכים פחות משככי כאבים".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיית ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום