ילדים שורפים יותר קלוריות אחרי ארוחה דלת שומן

(0)
לדרג

איך מתמודדים עם השמנת יתר בילדים? מחקר חדש דווקא מחזק את הגישה דלת השומן - יש רגע דל

מאת: מחקר שנערך בקרב ילדות צעירות מגלה כי לאחר ארוחה עשירת שומן הן שרפו פחות קלוריות וצברו פי שמונה יותר שומן, זאת בהשוואה לילדות שאכלו ארוחה דלת שומן ולמרות שהן אכלו את אותו מספר קלוריות וחלבונים.

תוצאות המחקר, שנערך על ידי ד"ר קלאודיו מאפיס מאוניברסיטת ורונה באיטליה, מרמזות כי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם השמנת יתר בילדים היא להגביל את המאכלים רווי השומן אותם הם אוכלים.

השמנת יתר היא בעיית התזונה הנפוצה ביותר בקרב ילדים במדינות המתועשות, אולם המומחים הרפואיים חלוקים בדעותיהם האם כל הקלוריות, כלומר פחמימות, שומנים וחלבונים משמינים באותה מידה.

כדי לבדוק את העניין מדדו החוקרים את קצב שריפת השומן אצל 11 ילדות, שש מהן סובלות מהשמנת יתר, וזאת לאחר שקיבלו ארוחה דלת שומן וארוחה עשירת שומן וכששני הארוחות מכילות 600 קלוריות ו-12 אחוזים של חלבון.

מתוצאות המחקר עולה כי קצב שריפת השומן לאחר ארוחה עשירת שומן, גם אצל הילדות הרזות וגם אצל השמנות, היה נמוך ב-30 אחוזים מאשר לאחר ארוחה דלת שומן.

אומנם הילדות המשיכו לשרוף שומן חמש שעות לאחר ארוחה עשירת שומן, אולם בסיכומו של דבר הן השתמשו בפחות מ-50 אחוזים של השומן אותו הן צרכו.

"כתוצאה מכך, קצב אחסון השומן היה גבוה פי שמונה לאחר ארוחה עשירת שומן, לעומת ארוחה דלת שומן", מדווחים החוקרים.
החוקרים מסכמים כי יש לתת תשומת לב גם להרכב של הארוחות הניתנות לילדים הסובלים מהשמנת יתר.

מקור:
Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום