של בינה כלואה

דיון מתוך פורום  שיקום הפה וכירורגיית פה ולסתות

13/08/2014 | 08:34 | מאת: טטיאנה

שלום דוקטור, אני בת 20 ויש לי שן בינה כלואה בלסת התחתונה בצד ימין, עשיתי ct כי הרופא שלי אמר שהיא קרובה לעצב המדיבולרי אחרי שגם עשיתי צילום פנורמי, השאלה שלי היא מה דחיפות העקירה של שן כזאת? האם אפשר יהיה לעקור אותה בעוד חודשיים באוקטובר למשל? כי אני לומדת ובאוקטובר יש לי בחינה ועוד שאלה מה קצב צמיחת השורשים של השן בינה הזאת? יש סכנה שהם יגיעו לעצב תוך פרק זמן של חודשיים? אני מודאגת.... את הצילום הפנורמי עשיתי לפני כחודשיים ואת הct עשיתי לפני כחודש. תודה!

13/08/2014 | 09:29 | מאת: טטיאנה

שכחתי לציין שהשן הכלואה נמצאת במצב מאוזן, והרופא אמר שהיא די קרובה לתעלת הלסת, הוא גם אמר שהסיכוי שהעצב המנדיבולרי יפגע הוא 0.5% עד 1%. ואם אני אחכה לעקירה באוקטובר הסיכוי הזה יכול לגדול?

15/08/2014 | 12:12 | מאת: ד"ר הילה קליין

טטיאנה שלום במידה ואת בת 20 סביר להניח ששורשי שן הבינה סיימו כבר את התפתחותם. שן בינה כלואה יש צורך לעקוראך ורק אם היא גורמת נזק או שיש בה בעיה. שיני בינה עשויות להיות כלואות במגוון מנחים אך עצם היותן כלואת זו איננה סיבהמספקת לעקירה. סיבות לעקירת שיני בינה כוללו בתוכן : דלקות חוזרות , עששת עמוקה בשן הכלואה, בעיית חניכיים או עששת בשן הסמוכה לשן הכלואה, ציסטה המקיפה את השן הכלואה או עקירת השן למטרת ייור שיניים. באופן עקרוני אם אין בעיה חריפה בשן אין צורך למהר ולעקור. כיוון שישנו פרק זמן של החלמה רצוי לבצע בתאריך מתוכנן המתאים לך. בנוסף בש סמיכות לעצב מומלץ לבצע את העקירה אצל כירורג/ית פה ולסת מומחים על מנת להקטין את הסיכוי פגיעה עצבית. בברכה, ד"ר הילה קליין מומחית בכירורגית פה ולסתות

מנהל פורום שיקום הפה וכירורגיית פה ולסתות