פלטפוס וHV

דיון מתוך פורום  אורתופדיה - בעיות כף רגל וקרסול

25/06/2007 | 19:53 | מאת: c

ד"ר טיטיון יקר, רציתי לקבל את עצותיך בנושאים הבאים: הנני סובלת מפלטפוס והלוקס ולגוס בשתי כפות הרגליים (ואף ראית אותי בעבר בבי"ח) ואני חיילת. ניתנה לי לאחרונה המלצה למדרסים ביומכאניים ע"י מפקד אורטופדיה בצבא ואף הופנתי לאורטופד נוסף בכדי לבדוק אם יש צורך בהתערבות כירורגית. יש לי שתי שאלות: 1. אני כרגע לפני קורס קצינים ואני מתלבטת אם לצאת, בין השאר כי בועדה הרפואית לא התחשבו מספיק בבעיה שלי ברגל ולא ניתן לי כושר מוגבל בהתאם, ואני מפחדת שהמאמצים בקורס רק יהרסו לי את כף הרגל יותר (אתה אף המלצת שאסור לי לאמץ את הרגליים כלל). רציתי לשאול לדעתך, אם המצב יכול להדרדר אפילו יותר ממה שהוא כרגע. 2. אני מאד לא מעניינת בניתוח. חקרתי בנושא והבנתי שהסיכויים להצלחת הניתוח לא בשמיים (50-50). האם זה נכון? כמו כן הבנתי שניתוח יגביל אותי למשך כל החיים (כאבים, נעליים ספציפיות שיתאימו לי וכו'). האם חייבים במצב של HV לעבור ניתוח לפתרון הבעיה? תודה!

לקריאה נוספת והעמקה
26/06/2007 | 14:50 | מאת: ד"ר יחזקאל טיטיון

C שלום. 1. האם המצב יכול להדרדר אפילו יותר ממה שהוא כרגע. - תמיד יכול להיות יותצר גרוע... אבל עם נעליים ומדרסים מתאימים יתכן ולא יהיה יותר גרוע. 2. אני מאד לא מעניינת בניתוח. חקרתי בנושא והבנתי שהסיכויים להצלחת הניתוח לא בשמיים (50-50). האם זה נכון? - ממש ממש לא נכון. הניתוחים כשמבוצעים באינדיקציה ובטכניקה מתאימה לבעיה, מצליחים בד"כ. כמו כן הבנתי שניתוח יגביל אותי למשך כל החיים (כאבים, נעליים ספציפיות שיתאימו לי וכו'). האם חייבים במצב של HV לעבור ניתוח לפתרון הבעיה? - שוב אני לא יודע מהיכן שאבת את המיידע שלך. לא נכון . אבל לא חייבים לנתח הלוקס ואלגוס . אפשר לחיות עם הלוקס ואלגוס עד 120. בברכה - דר' טיטיון.

30/06/2007 | 03:26 | מאת: c

קודם כל, תודה רבה! את המידע שלי שאבתי מכמה אורטופדים שפגשתי לאחרונה. ע"י רובם נאמר לי שהמצב עד כדי כך גרוע, שבעוד כ-20 שנה לא אוכל ללכת כלל... (כלומר, יהיו לי כאבים עזים שלא מאפשרים הליכה...) לכן אני דיי לחוצה לגבי זה. אז בטוח שאפשר לחיות עם הלוקס ואלגוס עד 120?... ז"א, לחיות ללא כאבי תופת מזה?...

01/07/2007 | 00:20 | מאת: מיכי מנהיים

ד'ר טיטיון יתן לך את התשובה המקצועית ביותר לגבי הכירורגיה הקשורה לבעיתך, מבחינה אורטוטית יש הצלחות רבות בשימוש במדרס תפקודי - ביומכני לעיכוב התפתחות הלוקס ואלגוס ויש לשקול זאת בכובד ראש.

מנהל פורום אורתופדיה - בעיות כף רגל וקרסול