פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

3677 הודעות
3190 תשובות מומחה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

03/08/2002 | 10:27 | מאת: חיילת

בצבא נתגלה לי ליקוי בשמיעה בשתי האוזניים (אני עדיין משרתת)- לא ידוע ממה נובע הליקוי. בתחילה הירידה בשמיעה הייתה פרוגרסיבית, אך לאחר טיפול בסטרואידים הסף התייצב על 35-40 ד"ב בדיבור וכ-90 ד"ב בטונים הגבוהים. שאלותי: 1. האם ירידה זו מצריכה מכשירי שמיעה? 2. האם על ירידה כזו מורידים פרופיל בצבא (כרגע יש לי פרופיל 82)? 3. האם הצבא מספק מכשירי שמיעה?

הצורך במכשיר שמיעה בשמיעה כפי שתארת תלוי במידה ואת חשה קושי בהבנת דיבור ובמעקב אחר שיחה בין מספר אנשים באותו זמן. באשר לכיסוי הוצאות ופרופיל אליך לפנות לרשויות הצבא, ישנו מכון הרעש בבסיס הצבאי בתה"ש, שם תוכלי לקבל תשובות, תפני שם לקלינאית תקשורת עידית רשף. תעקבי אחר שינויים בשמיעה, והאם יש הבדל בין האוזניים? במידה והירידה חד צדדית בפגיעה בתפקוד קטנה בהרבה!

02/08/2002 | 21:59 | מאת: ד"ר דוקטור

אולי זה לא הפורום המתאים אך אציג בכל אופן את בעיתי: עברתי טיפול ראשון בהסרת שיער בלייזר בבית חולים פרטי(לא אזכיר את שמו) שטוען שהטיפול נעשה רק ע"י רופאים מומחים..רק ע"י רופאים מומחים.. איזה הוכחה עלי לבקש מהרופאה(ספק רופאה) שאכן היא דוקטור האם אמור להיות לה כרטיס זהוי מטעם משרד הבריאות או משהו כזה? האם יש ברשת אתר המרכז את שמות הרופאים הרשומים, שבו אוכל לבדוק אם שמה אכן מופיע שם? ועוד משהו: בית החולים הנ"ל טוען שיש לו רשיון מטעם משרד הבריאות ובכן ביקשתי מפקידת הקבלה לראות אותו אך היא טענה שהרשיון מצוי בבית החולים בחיפה ולא בסניף של הבית החולים הנ"ל במרכז הארץ הסניף שבו עברתי טיפול להסרת שיער בלייזר מבלי שתהיה לי שום הוכחה שהמטפלת היא באמת רופאה ושלבית החולים הנ"ל יש רשיון מטעם משרד הבריאות עיזרו לי בבקשה! תודה מראש ד"ר דוקטור

אכן, כאן לא המקום המתאים לשאלתך, בכל זאת, תשובתי: את הביבורים היה אליך לעשות לפני הטיפול! בכל מיקרה אתה יכול לפנות למשרד הבריאות, לדר' שנון, אחראי על המחלקה למתן הכרה במעמד המקצועי במשרד תוכל גם לשאול הסתדרות הרפואית בישראל, הר"י, חובת הרופאה והמרכז להציג את הקישיון ותעודות על גבי הקיר, במקום ברור - תוכל בעניין זה לפנות למשרד המשכר והתעשיה לבירור מעמדם.

04/08/2002 | 22:39 | מאת: ד"ר דוקטור

22/07/2002 | 16:11 | מאת: ג'ויס

ביתי בת שנתיים וחצי ויש פעמים שהיא ממשיכה לדבר בשפת "תינוקות". שמתי לב שזה מופיע כשהיא כועסת על מישהו. אז היא מלמלת כמה הברות קבועות בטון גבוה. (אבל לא מובנות). בדרך כלל היא אומרת משפטים של שתי מילים ולפעמים היא אומרת משפטים בני 4 מילים. שמתי לב שהיא נמנעת לומר פעלים ולא אומרת "אני רוצה" כשהיא רוצה משהו, אלא "תביא לי את ה...." בנוסף כשהיא מבקשת שארים אותה היא מחקה אותי מרוב שהייתי שואלת אותה "להרים אותך"? אז גם היא אומרת "להרים אותך" בטון של שאלה כשהיא רוצה שארים אותה. היא אוהבת תקשורת עם ילדים אחרים אבל לא מגיבה לשאלות של אחרים כמו "איך קוראים לך?" אבל רצה אחריהם בשמחה והרבה פעמים נלחמת איתם על חפצים ודוחפת וזה עיקר האינטראקציה איתם. אני רוצה לציים שהיא מבינה הוראות בנות שני שלבים ומבינה כל מה שאומרים לה ומהבחינה הגופנית היא קופצת יפה. האם לפי תאורי נראה לך שיש איחור בהתפתחות שלה?

לקריאה נוספת והעמקה

האם הילדה "עברה" את בדיקת התקשורת בטיפת חלב? בדיקה זו מאתרת בגיל זה ילדים הזקוקים לאבחון מקיף של קלינאי תקשורת. במידה ולא עברה אותה תוכלי עדיין לבצע, אבל מייד כוון שהיא מתוקננת לגיל זה בלבד! פני לטיפת חלב לביצוע הבדיקה. במידה ועברה את הבדיקה או אין באפשרות טיפת חלב לבצעה תעקבי אחר התפתחות הדיבור שלה ובמידה ותחושתך שאין התקדמות בפרק זמן של 6-8 שבועות פני לקלינאי תקשורת לשם איבחו והדרכה, יכול להיות שמעט הדרכה תספיק כדי להוביל אותה בדרך התפתחותית תקינה. תוכלי גם להעזר בםפר הדרכה להורים על שיטת "הנן" לטיפוח שפה בילדים, הניתן לרכישה דרך האגודה הישראלית של קלינאי התקשורת 03-9217815

21/07/2002 | 15:13 | מאת: דפנה

שלום. שאלתי היא מה הבטויים של ADHD בגיל מבוגר? מאילו מגבלות סובלים - האם אפשר לקבל רישיון נהיגה ולתפקד באופן נורמלי? האם זה גנטי? האם זה משהו שיכול להפריע במציאת עבודה וכו' תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

ישנם מבוגרים רבים עם ADHA אשר לא אובחנו מכוון שאבחנה זו לא הייתה קיימת בעבר - המושג היפראקטיביות נכנס רק בשנות ה- 70 והחיבור להפרעות קשב אף מאוחר יותר. מידת הקיפקוד של אותם האנשים קשורה לחומרת התופעה וליכולת האישית להתמודד עם הקשיים. ישנם נערים אשר אינ מתפקדים באופן עצמאי (מעטים), לרוב הבוגרים לומדים להתמודד עם הקשיים ויכולים לבצע כל תפקוד (להזכירך, אין מדובר על קושי קוגניטיבי או אינטליגנציה מוגבלת, אלו אנשים עם מנת משכל ממוצע) על כן, יכוךים לקבל רשיון נהיגה, וכו' באשר לגנטיקה לא ידוע לי, אך ידוע שזו תופעה שכיחה יותר בבנים ו"רצה" במשפחות.

21/07/2002 | 14:28 | מאת: איתמר

הי. מישהו יכול לומר לי מהי ההגדרה הרפואית\פסיכיאטרית של אילמות מרצון ומהם הסימפטומים של המחלה?

לקריאה נוספת והעמקה

התופעה נקראה selective mutism, עקב העובדה שהיא מתרחשת בעיקר במקומות או מצבים מסויימים, ולא בכל מצב (כמו ילד בביה"ס או מבוגר במקום שמרגיש חרדה חברתית) בעבר נקראה elective mutism, במונח זה היה כלול הראיון שיש מצב נתון בו האדם בוחר שלא לדבר, היו שמות שונים נוספים, הבסיס ההתנהגותי כולל חרדה חברתית והטיפול משלב טיפול התנהגותי, ריגשי ולעתי גם תרופתי!

20/07/2002 | 05:05 | מאת: בינה

שלום רב בני בן השנה וחמישה חודשים. אומר: אבא, אמא (א' בפתח לא בחיריק) שם המטפלת, אוטו, אמבטיה, אפצ'י( לאחר התעטשות שלנו..) מזמזם עם קלטות הוידיאו ומבין הוראות שנותנים לו (כמו: תביא את הצעצוע לאמא). הוא נמצא רוב שעות היום עם אמא והמטפלת שדוברת אנגלית (אנחנו חיים בחו"ל). ברצוני לדעת האם הוא מדבר "מספיק" לגילו? האם העובדה שהוא נמצא עם מטפלת דוברת אנגלית (שיודעת מס' מילים בעברית) עלולה להאט את קצב התפתחות השפה? כיצד עלי להעשיר את שפתו (לא מתעניין בהקראת סיפורים מספר אלא רק בתמונות ובדיפדוף)? בתודה מראש, בינה

עינני באתר שלינאי התקשורת בישראל: www.ishla.org.il יש שם גם פרק על דו לשוניות. תאורך מתאים לילד צעיר, כפי שמתואר ושתי שפות בדר"כ אינם מהווים בעיה לילד עם התפתחות תקינה. תעקבו אחר התפתחותו ואם תרגישו שבפרק זמן מסויים אין שינוי או התקדמות יש לפנות לאיבחון ויעוץ מקצועי, אבל כעת נראה לי מוקדם מדי!

19/07/2002 | 23:54 | מאת: לא חשוב

שלום רב אני בת 27 ובזמן האחרון מזה שנתיים אני מרגישה שאני סובלת מחרדה כלשהי זה מתבטא בחוסר ביטחון מול קהל או במסגרת שדורשת יצירת קשר עם אנשים בפורום גדול ני חושבת פעמיים לפני שאני אומרת את מה שרציתי להגיד וזה גם במשפטים קצרים ולא תמיד מובנים לאנשים, אני חושבת שאני די אינטיליגנטית אבל משום מה בזמן האחרון יש לי פחד לדבר עם אנשים בעלי סמכות אני עובדת עם ציבור וחייבת להראות ביטחון ולדבר בצורה נכונה ברורה וממוקדת אני רוצה להשתחרר ולדבר בקלות ובאופן שוטף האם התסמינים הללו מעידים על קושי בשפה או הפרעה בתקשורת בנוסף לזה אני מרגישה שהשפה שלי לא מספיק עשירה וקשה לי לשבת ולקרוא ספרים אני לא ממוקדת ולא מרוכזת איך אני יכולה לשפר את עצמי והאם יש ספרים שאני יכולה ללמוד מהם? תודה ושבת שלום

לקריאה נוספת והעמקה

עצם זה שבחרת בשם "לא חשוב" כבר מעיד על בעיה עם עצמך! תפני לקבלת יעוץ של פסיכולוג אשר יעזור לך לברר האם יש בעיה עמוקה בעולמך הפנימי או האם מדובר על קושי שפתי (דבר בלתי סביר אבל צריך לבחון את תפקודך השפתי לאורך השנים) עצם העובדה שאת מספרת על תופעה מהשנתיים האחרונות מרמזת על קשיי הסתגלות יורת מאשר על קשיי שפה, גם עם הבטוי הוא לדעתך שפתי!

29/07/2002 | 22:55 | מאת: eti mann

hi,i have a 11 years old girl.she was born in the us.we spoke english and hebrew at home.she had broblem with her ears as a young kid.we moved to israel and back to the us.i feel she has difficulty to exsspres her self.when she need to talk with us she use the minimum words she can.with her friends she dose better.sould i see a doctor?thank you eti.

30/07/2002 | 11:06 | מאת: ann

pdd

you should have the child evaluated for hearing loss and then seen by a speech therapist who can appreciate the difficulties your child has and make any sugestions, as needed. good luck

שלום פרידה! קודם כל אני שמחה שמצאתי את הפורום הזה. שנית, יש לי בן בן שנתיים וחמישה חודשים שהגננת בגן שלחה אותו לאבחון מכיוון שהוא לא כל כך תקשר עם פעוטות בגן. אציין שרובם מתקשרים שפתית הרבה יותר ממנו והוא גם ביישן. באבחון נקבע שאין לו בעיית קשר אלא בעייה שפתית "קלה" כהגדרתם. מבחינה מוטורית וקוגנטיבית הוא מפותח יפה לגילו. הלכנו כבר לאבחון קלינאית תקשורת שאבחנה שיש לו בעייה עם פעלים, כמו כן הוא מאוד מתבייש להשיב ועונה בטון נמוך. אותה קלינאית השתמשה במשפטים כמו לא יפה. אתה מתנהג כמו תינוק" משפטים בעלי אופי שלילי ולא חיובי וכך גם הוא לא כל כך רצה להשאר אצלה, כאשר עם הקלינאית שאבחנה אותו במכון התפתחות הילד הוא שיתף פעולה יפה מאוד ולמשך זמן רב. הבעיה שבהתפתחות הילד אנחנו בהמתנה ואני רוצה להתחיל בטיפול שיעזור לו מיידית. יש לי מספר שאלות: 1. האם כדאי להשאירו בגן עם פעוטות שגדולים לפחות בחצי שנה ממנו? 2. האם כדאי להתחיל טיפול אצל אותה קלינאית או לחפש אחת אחרת שתהיה לו יותר "כימיה" איתה.? 3. האם הבעיה הזו היא בדרך כלל פתירה?

לקריאה נוספת והעמקה

לשאלותיך: 1. בנך צריך להיות המסגרת של ילדים שהוא מרגיש נוח איתם ושבה הגננת פנויה לשימת לב מיוחדת והקשבה, בקשי ממנה לקבל הדרכה ולהיות בקשר עם הקלינאי שתעבוד איתו, ובכל מיקרה ואם זה אפשרי תמיד רצוי, אבל לא הכרחי שילדים קטנים יהיו במסגרות קטנות הקשובות להם. 2. כדאי שהילד יהיה בטיפול אצל קלינאי שירכוש את אמונו של בנך ואת שלך גם, במידה ואינך מרגישה בנוח חפשי קלינאי אחר או שוחחי עם הקלינאי הנוכחי ובדקי את הנושא המסויים שמפריעה לך, בכל מיקרה אל תמשיכי את בזמן בתחושה של אמביולנטיות לגבי האיש מקצועה אצלו בנך מטופל, תחושות אלו עוברים ומחלחלים באיכות הטיפול 3ץ במרבית המיקרים הפער בין רמת ההבעה של ילדים בגיל צעיר מצטמצם ונעלם, אך צריך לעקוב מכוון שלעתים השגים נמורים התחום השפה יכולים לציין קשיי למידה עתידיים, על כן, ההתערבות המוקדמת. תוכלי למצוא עוד מידע באתר קלינאי התקשורת: www.ishla.org.il בהצלחה!

18/07/2002 | 01:53 | מאת: גל

רציתי לדעת אם יש קשר בין גמגום לקנדידה ?

לקריאה נוספת והעמקה

אין!

17/07/2002 | 17:54 | מאת: ליידי

שלום ממה נוצרות יבלות על מיתרי הקול? האם היבלות גורמות רק לצרידות? האם יש דרך טיפול בצרידות ללא ניתוח?

לקריאה נוספת והעמקה

בין הגורמים ליבלות נמצא שימוש לא נכון של אברי הקול טהדיבור, במקום בולט, גם רפלוקס ממערכת העיכול (צרבת) יכולים לגרום לגירוי של המיתרים וכמובן, גידול שפיר או ממאיר, כדי לברר את הסיבה, אשר השכיכה מביניהם הינה שימוש לא נכון, יש להבדק תחילה אצל רופאא אאג', אשר ישלול מחלה או גידול ממאיר, לאחר מכן יש לפנות לקלינאי תקשורת המטפל בקול ולעבור איבחון תפקודי, כולל בירור השימוש בקול וגורמים נוספים. הטיפול הינו התנהגותי בעקרו, ויש מקום לניתוח רק במיקרים בהם המסה ש של היבלת גדולה למדי, וזאת החלטה משותפת לרופא ולקלינאי, כמובן גם למטופל! בכל מיקרה, גם לאחר ניתוח יש צורך בטיפול כדי למנוע את חזרת היבלות. היבלות לרוב גורמות רק לצרידות, אבל יכולים להיות קשיי בליעה, נשימה וכו' בהתאם לגודל ומיקום היבלות.

13/07/2002 | 16:31 | מאת: יום-טוב

לא בטוח שזה הפורום, אבל... לאן או למי עלי לפנות בקשר לצרה הבאה: אני מתקשה למצוא את האותיות בלוח המקשים במחשב (המקלדת), למרות (וכאן נא לקחת נשימה ארוכה), שאני עובד עם מחשבים יותר 25(!) שנה. אני לא דיסלקטי ואני קורא וכותב ללא שום בעיה. לתמיהה המיתבקשת (איך הסתדרת עד עכשיו)- הסתדרתי , אבל זה לא זה.

כדאי להתיעץ ברופא עינייןם אשר יבטל גורם של ראיה, גם במומחה לתפקוד הראיה והתאום של שרירי העיניים (אורטואופטיקאי), במידה ולא תגיעה עזרה משם תוכל לפנות לאבמון על התמצאות מרחבית ומיקוד במרחב אצל מרפא בעיסוק אשר עובד עם מבוגרים, לפחות לאיבחון. אשמח לשמוע ממך מה ימצאו והאם הם יוכלו לסיעה לך. בהצלחה!

13/07/2002 | 14:03 | מאת: דנה

ביתי בת שנה ו-11 חודשים. בחודשיים האחרונים נתנה קפיצה בהתפתחותה השפתית, הוסיפה מילים רבות ביניהם הרבה פעלים (בואי זוזי להוציא וכו) הוסיפה את המילה אני ושלי וכן בימים האחרונים החלה לשאול מה זה? מצרפת כחודשיים מילים למשפטים קצרים. בתוך המשפטים מוםיפה המון מילים לא ברורות וחוזרת עליהן (כך שזו מילה ולא סתם קשקוש). הרבה מהמילים כוללים רק הברה (להוציא-צי, בקבוק -בואי,אריה-איה). האם התאור הנ"ל מתאים לגיל? מתי ניתן לצפות לדיוק ושפור בהגיה ואיך ניתן לעזור לה? היא אינה מגלה עניין בלשמוע סיפור או להצביע על תמונות בספר - שאני מנסה לשבת איתה היא "משתלטת" על הספר מדפדפת לעיתים מציינת במילה מה היא רואה (ללא הצבעה על התמונה) האם זו התנהגות תקינה? במעכב אצל רופא אא"ג מגיל שנה עקב המצאות נוזלים באזניים גם בבדיקה השבוע נמצאו נוזלים בכמות קטנה בשני האזניים, ונמצאה ירידה קלה בשמיעה. כיוון שאינה סובלת מדלקות וכמות הנוזלים קטנה אינה מועמדת להתערבות במצב. עד כמה לדעתך משפיעים הנוזלים לשיבושים המתוארים? בתודה מראש ויישר כח על האתר הנהדר

יכולה להיות השפעה במידה ויהיה שינוי לרעה בשמיעתה של ביתך, לכן חשוב להמשיך להיות במעקב רפואי. מבחינה שפתית הינך מתארת שלבים בהתפתחות הנורמלית של השפה ועד כאן אין משום לדאגה. תוכלי להעזר בשבלת מידע באתר הבית של קלינאי התקשורת: www.ishla.org.il

13/07/2002 | 13:49 | מאת: קובל

ביתי בגיל 16, מטופלת מאז היותה בת כמה חודשים היא מטופלת אצל פרופ' גרוס בבי"ח שערי צדק. לפי הסימטומים שיש לביתי : פיגור שיכלי עמוק, מיקרוציפאלית, הליכה עם טונוסים רחבים, והתכווצויות מתמשכות (מקבלת דפאקין, וקלונקס) הרופאה טוענת שיש לה "תסמונת אנגלמן". הופנינו לבי"ח הדסה עין-כרם ועשינו שם את כל הבדיקות הגנטיות לקבלת תשובה משמעית האם יש לה "תסמונת אנגלמן". התשובות שקיבלנו היו שליליות, אך פרופ' גרוס עדיין מתעקשת שהיא מתאימה לפי הסיפטומים שלה ל"תסמונת אנגלמן". היא ביקשה שישלחו שוב את הבדיקות לאנגליה, אך עד היום לא קיבלנו תשובה משמעית האם יש לביתנו "תסמונת אנגלמן", חוץ מהיותה מוגדרת ברפואה הניורולוגית עם פיגור שיכלי עמוק. ברצוני לדעת : האם כדאי להמשיך ולהתעקש עם הבדיקות הגנטיות או לעזוב את זה כמו שזה הסתיים בלי תשובה מוגדרת? תודה על תשובתכם

לקריאה נוספת והעמקה

המטרה בעיון ברקע הגנטי משמעותי ליתר בני המשפחה, כדי לדעת את הסיכויים שהתסמונת תחזור על עצמה אצל מישהו מבני המשפחה העתידים להוליד ילדים בעתיד! תפני את שאלותיך לדר' גרום, אשר הינה מומחית וגם בן אדם אנושי ביותר. בהצלחה!

13/07/2002 | 13:31 | מאת: יואב קרטס

שלום לכולם , אני יודע שזה קצת ארוך , אבל מי שתהיה לו סובלנות לקרוא עד שיבין על מה מדובר - ירוויח (ואני כותב מתוך ניסיון). מצאתי את מה שאתם הולכים לקרוא במהלך אחד משיטוטיי ברשת , ובדיוק כמוכם עכשיו , נתקלתי במאמר הזה במקרה. המאמר מספר על זה שאנו יכולים להרוויח כסף , הרבה כסף, בתוך מספר שבועות, ועם השקעה בסיסית של רק 6$ או 30 ש"ח+ 6 בולים. המחשבה הראשונה שלי הייתה שזו הונאה , אמרתי לעצמי , "כן , בטח..." הייתי סקפטי, אבל כמו רובנו הייתי גם סקרן והמשכתי לקרוא. היה כתוב שאם אשלח 1$ - 5 ש"ח לכל אחד מ6- השמות והכתובות שהיו רשומים במאמר, אוכל לעשות אלפי דולרים בזמן מאד קצר. בנוסף צריך להוסיף את השם שלך והכתובת שלך כמספר 6 בתחתית הרשימה ולשלוח ל300- מקומות ברשת (יש בערך 500,000 וזה פותח אפשרות לשוק די גדול ,לא ?). אין מלכודת. זה עובד! בדרך כלל אני מתעלם ממכתבים מסוג זה, אבל האהבה ותשומת הלב מאחורי מכתב זה, והתוצאות, הראו לי שהוא שונה ולכן החלטתי להשתתף. זה מכתב עבור כל אדם מאדם, אני יודע מי אנחנו , ושכל אחד מאתנו רוצה רווחה מאיזושהי סיבה בחייו, אני מרוגש מהיופי של הנתינה והקבלה באפשרות זו. המחשבה שלכולנו יש אפשרות של שפע ורווחה בחיינו בכל התחומים וזה כולל גם רווח כלכלית , מרוממת את רוחי, זאת ממש תחושה פנימית שלי שזו הדרך לפתור חלק גדול מהבעיות הכלכליות של העולם. עם מכתב זה ימשיך כמו שהוא אמור להמשיך, אם נניח את חשדותינו בצד, ונבטח, כל אחד מאתנו ירוויח. כמה אבסורדי, לחשוב שמרמים אותנו ב - 1 $ , כמה אנרגיה אנו מבזבזים על הספק? במקום לקחת את אותה האנרגיה ולהשקיע אותה בהזדמנות שנקראת בדרכנו, מי יודע? השאלה הראשונה ששאלתי את עצמי לפני שסכמתי לקחת חלק ולהיות מעורב בדבר הזה ששינה את חיי היה: האם זה נכון? ובכן , התשובה היא כן. זה נכון וזה עובד! האדם שהיה תחתי ברשימה מספר: ´´תוך 7 ימים התחלתי לקבל מזומן בדואר. הייתי בשוק! הנחתי שזה ייגמר בקרוב ולא חשבתי על זה יותר מדי. אבל המזומן המשיך להגיע! בשבוע הראשון עשיתי 25$ , ובסוף השבוע השני עשיתי סכום של 1000$ , בסוף השבוע השלישי היה לי יותר מ- 10,000$ וזה עדיין גדל. עכשיו זה השבוע הרביעי ועשיתי סכום של יותר מ-42,000$ וזה עדיין ממשיך להגיע. זה בהחלט היה שווה 6$ (30 ש"ח) + 6 בולים! לתשומת לבכם! עקבו אחרי ההוראות הפשוטות ותראו איך הכסף מגיע! זה קל , זה חוקי , וההשקעה שלכם היא רק 6$ (30 ש"ח) + 6 בולים. אם כל ההוראות הבאות יעשו בתשומת לב אתם תניבו דיבידנד בלתי רגיל. התוכנית הזאת נשארת מצליחה בגלל הכנות וההשתתפות של האנשים שקוראים אותה. אנא מכם, המשיכו את ההצלחה שלה ועזרו לכל אחד מאתנו לעזור אחד לשני להלן 4 הצעדים הקלים להצלחה: צעד 1: קחו 6 חתיכות נייר נפרדות (עדיף כהות כדי למנוע אפשרות גניבה דרך הדואר) וכתבו את המשפט שלהלן על כל חתיכת נייר: "בבקשה תכניס אותי לרשימת הדיוור שלך" , כתבו את שמכם וכתובתכם המדויקים. עכשיו קחו 6 שטרות של 1$ או 6 מטבעות של 5 שקלים (עדיפות לשולחי דולרים) ותכניסו אחד לתוך כל חתיכת נייר , כך שהכסף לא יראה דרך המעטפה. שימו כל מטבע או שטר עטוף בפתק במעטפה נפרדת, (6 סה"כ) וסגרו אותם. עכשיו צריכים להיות לכם 6 מעטפות חתומות, בכל אחת יש פתק שעליו כתוב המשפט הנ"ל, השם שלכם , הכתובת ושטר של 1$ או מטבע של 5 שקלים. מה שאתם עושים הוא ליצור שירות. אתם מבקשים שירות לגיטימי שהוא להיכלל ברשימת הדיוור של האדם אליו אתם מפנים את הבקשה ואתם משלמים על זה. שלח את 6 המעטפות לכתובות הבאות: 1#) עידית הרלינג. הרצל 81 , פתח תקווה. 2#) שרונה אמויאל. הרדוף 42 , טירת כרמל. 3#) יוסי עפר. תאשור 5, חיפה. 4#) יובל בר. דבורה 30 א´ , קרית מוצקין. 5#) עובד מנצור , סעדיה נחום 13 , נס ציונה5 6#) יואב קרטס ת.ד. 29197, מיקוד 91291 ירושלים צעד 2: הוציאו את השם הראשון מהרשימה למעלה , הזיזו את השאר למעלה (6 נהייה 5, 5 נהייה 4 וכך הלאה), והוסיפו את שמכם כמספר 6 ברשימה. צעד 3: השתמשו ב- netscape או ב- internet explorer וחפשו אחרי קבוצות שונות ( צ´אט , פורומים , קהילות , messages boards , לוחות ועוד בכל העולם , יש לפחות 500,000) צעד 4: שנו מה שאתם צריכים , נסו לשמור על המאמר קרוב ככל האפשר למקור. שילחו את המאמר שלכם לפחות ל - 300 קבוצות ( news groups ) ברשת (כל מה שאתה צריך זה 300 , אבל זיכרו, ככל שאתם שולחים יותר , תקבלו יותר מזומן! כמו כן , שילחו לכל חבריכם את המכתב המתוקן לאימיילים שלהם כהצעה להצטרף למעגל השפע. ברכותיי - זהו זה! כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לעבור מקבוצה לקבוצה ולשלוח שוב כשתתרגלו זה ייקח בערך 30 שניות לקבוצה! זכרו! ככל שתישלחו את המסר ליותר קבוצות תקבלו יותר מזומן , אבל עליכם לשלוח מינימום 300 הודעות. זהו זה! תתחילו לקבל מזומן מרחבי העולם בתוך ימים! בבקשה זכרו! התוכנית הזאת נשארת מצליחה בגלל הכנות והאינטגרציה של המשתתפים וע"י הזהירות וצומת הלב במילוי ההוראות. הסתכלו על זה כך: אם אתם אנשים של אינטגרציה , התוכנית תמשי ,והכסף שכה הרבה אנשים קבלו יעבור גם דרככם. אז שככל מכתב מקבל התייחסות והוראותיו מבוצעות בזהירות. שישה אנשים יזכו לתמורה עבור השתתפותם כמפתחי רשימה עם 1$ או 5 שקלים לכל אחד. השם שלכם יזוז ברשימה למעלה באופן גיאומטרי כך שכאשר שימכם יגיע למקום הראשון אתם כבר מקבלים אלפי שקלים במזומן. הערות: * אולי תרצו לשכור ת"ד בגלל כמות הדואר שתקבלו. אם אתם מעדיפים להישאר אנונימיים תוכלו להשתמש בשם בדוי כל הדבר מעביר לכם את המכתבים. * אם אתם מנסים לרמות אנשים ע"י כך שאתם שולחים את ההודעות עם שימכם הודעה , בלי לשלוח את הכסף לשאר האנשים ברשימה לא תקבלו כמעט כסף! מישהו שדיבר אתו , ניסה לעשות את זה והוא קיבל רק 150 דולר וזה אחרי מספר חודשים, לאחר תקופה הוא שלח 6 דולר , ואנשים הוסיפו אותו לרשימות שלהם ותוך 4 שבועות היו לו יותר מ- 60,000 $! עכשיו לחלק ה-למה? מתוך 300 הודעות ששלחתי נניח שאני מקבל רק 7 תשובות (אחוז מאוד נמוך) אז אני עושה 7$ עם השם שלי כמספר 6 ברשימה. עכשיו כל אחד מש-7 האנשים ששלחו לי עכשיו דולר ישלחו מינימום 300 הודעות , כל אחד מהם עם שמי כמספר 5 ורק 7 אנשים יענו ל-7 המקוריים , זה עוד 49 $ עבורי , עכשיו 49 האנשים האלו ישלחו מינימום 300 הודעות עם שמי כמספר 4 ורק 7 יענו עליהם אני אקבל 343$ נוספים. עכשיו 343$ ישלחו מינימום 300 הודעות עם שמי כמספר 3 וכל אחד יקבל רק 7 תגובות אני אעשה 2401$ דולר. או.קיי, עכשיו זה החלק הכייפי! כל אחד מ2401 האנשים האלו שולח מינימום 300 הודעות מכתבים עם שמי כמספר 2 וכל אחד מקבל רק 7 , תשובות זה מכניס לי 16,807$ , 16,807 האנשים ישלחו את ההודעה הזאת ל300 קבוצות עם שמי כמספר אחד , ואם עדיין רק -7 האנשים מתוך הקבוצות יענו אני אקבל: 117,649$ עם השקעה מקורית של 6 דולר בלבד! זכרו" כנות היא השיטה הטובה ביותר" , אתם לא צריכים לרמות את הרעיון הבסיסי על מנת לעשות כסף! בהצלחה לכולם ובבקשה, בבקשה תהיו פיירים ותקבלו את הרווח הענקי מכך , שהוא "טונות של כסף". האם אתם מוכנים לקחת אחריות ולפספס את האפשרות העסקית המופלאה והפשוטה הזאת , בשביל "סיכון" של 30 ש"ח ו-6 בולים? אני לא! ואני מקווה שתצטרפו אלי כדי שנוכל לעזור לכולנו!

השיטטה מוכרת ומההוה חלק של הונאה ותרמית לניצול טיפשותם של אנשים תמימים!

12/07/2002 | 22:44 | מאת: סקוביבון

שלום, יופי של פורום! יש לי ילדה בת 2.5 שמדברת אך ממש לא ברור.. עם המון עיוותים. האם זה נורמלי או שכדאי שקלינאית תבדוק אותה? תודה

תעקבי אחר שינויים, תצייני לעצמך תאריך, כמו סיום הגן, התחלט פעילות או יומ הולדת של מישהו, ואז, תבחני האם בפרק זמן נתון היה שיפור במיבנות הדיבור והאם אנשים זרים מתחילים להבין אותה ללא "תירגום" מצידך. במידה ורצונך בכך תוכלי לפנות לקלינאי תקשורתאשר תעזור לך במעקב הזה, כי אכן עדיין מוקדם מדי לטיפול, החשוב מכל, האם יש מגמה של שיפור? אם כן, תוכלי להמתין לפני פניה לגורם מיקצועי. בינתיים דברי אליה נכון, אל תחזרי על הסילופים ושינויים שהיא עושה, תני לה לאכול אוכל מוצק אשר דורש לעיסה ותאום בין פעילויות הפה, והמשיכי לעודד אותה לתקשר האופן מילולי. תודה על ההערכה לפורום ובהצלחה, תוכל גם לעיין באתר של קלינאי התקשורת: www.ishla.org.il

11/07/2002 | 23:20 | מאת: גבי

אני בן 25 ,לצערי אני נאלץ לדבר בטלפון ובכלל מספר שעות ביום עקב סוג העבודה בה אני עובד,מאד מעייף אותי לדבר וכאשר אני מדבר הרבה באותו יום קולי מתחיל להשתנות וללכת "לכיוון" הצרוד. אנשים שמכירים אותי זמן רב אומרים לי שככל הנראה יש לי בעיה ו "כדאי לי ללכת לקלינאי תקשורת",האם כך? אודה לך על עזרתך, גבי

נשמע שאכן הם צודקים ותוכל לה]יק תועלת מטיפול קול אשר במהלכו תלמד להפיק קול בצורה נכונה, יעילה ובפחות מאמץ, זאת המידה ותירצה לשפר את טכניקת הדיבור ולאמץ לעצמך הרגלי דיבור אשר יהוו כלי עבודה.

13/07/2002 | 09:28 | מאת: גבי

אז איך אני ממשיך מכאן,יש טיפול דרך קופת חולים? אני חבר בלאומית. תודה, גבי

11/07/2002 | 19:53 | מאת: Iirion Claus

שלום רב, חברה שלי (בת 19) מדברת מאוד מהר עד כדי בליעה של מילים. הדבר מקשה עליה מאוד בתקשורת עם אחרים, כיוון שאנשים איתה היא מדברת מבקשים ממנה לחזור על אותו משפט פעמיים או שלושה; לפעמים היא מתייאשת לגמרי ומוותרת על משפט מסויים אותו היא לא מצליחה להעביר ("לא משנה", "זה לא חשוב") ויש להתעקש עד שהיא תסכים להגיד אותו שוב. היא סובלת מהבעיה עוד מגיל צעיר. למי ניתן לפנות כדי לעזור לה בנושא? האם מאוחר מדי כדי לטפל בכך? בתודה מראש, אל-עד

מתוארת התנהגות וכמובן צריך לבחון אותה במכלול האישיות של חברתך, אך בהחלט ובמידה והיא מעוניינת בכך היא תוכל לפנות לקלינאי תקשורת ולברר האם ניתן לשנות הרגל זה של "דיבור חטוף", דבר לא פשוט ותלוי ברצונה ומוטיבציה לאמץ לעצמה הרגלי בידור שונים ואולי יעילים יותר אשר מחייבים מודעות ונכונות לשינוי. בהצלחה!

10/07/2002 | 18:29 | מאת: אבי פ

מספר עובדות לציון: הפעוט מדבר בבית במשפטים בני 3-4 מילים. מבחינה מוטורית וקוגנטיבית הוא מפותח יפה לגילו. הוא נמצא בגן עם פעוטות בגיל ממוצע 3 והיודעים להתבטא יותר טוב ממנו. 1)מה יכולות להיות הסיבות לכך שפעוט בן שנתיים וחצי ממעט לדבר בגן? 2)מה ניתן לעשות כדי להגביר את רצונו לתקשר עם פעוטות בגן בדיבור ולא במכות/נשיכות?

לתת לו להחליט לעצמו מתי וכיצד לתקשר. רק להתיחבס במידה ויש בעיה מיוחדת בקשרים חברתיים ובודאי לא ללחוץ.

09/07/2002 | 23:25 | מאת: רונית

שלום, בני בן ה-3 אינו הוגה ריש ומחליפה ל-למד בכל מצב ובכל מילה, שאר הגייתו תקינה. אחות טיפת חלב המליצה ללכת לקלינאית תקשורת, האם לגשת לאבחון או שניתן לחכות והבעיה תסתדר מעצמה? איך אני אמורה להגיב כאשר בני אומר את השיבוש? תודה רבה, רונית

עדיין מוקדם מדי, יש זמן מבחינת התפתחות נורמלית לרכישת ההגא עד גיל 5, אם יש עדיין צורך פני לקראת גיל זה. בינתיים דברי אליו רגיל, בלי לחזור על השינוי שלו אלה בדיבור רגיל ותני לו לגלות את "הטעות" בעצמו, השתדלי להכינו ולא להאיר את תשומת ליבו לכך, בפני הנפשות הטובות תגני על זכותו לדבר ותתמכי בו. במידה ודיבורו אינו ברור באופן כללי, לאנשים שאינם מכירים אותו תוכלי להמתין ולפנות, לפי הצורך, בעוד כ-חצי שנה. עייני בפרט באתר www.ishla.org.il

09/07/2002 | 13:44 | מאת: יוסף

אני בן 22 מלפני כמה שנים התחלתי להרגיש קששיים בדיבור אוצר המילים שלי אוזל לאט לאט ואני מתחיל להתקשות להרכיב משפט כמו שצריך מתקשה לשלוף את המילים הנכונות ולכן אני מוצא את עצמי משתמש במילה אחרת שהיא לא ממש מתאימה למשפט אני סטודנט ומאוד קשה לי עם זה יש לציין שכל מה שהזכרתי נכון לגבי קשיים בשפת האם ושפות אחירות כנראה שיש לי בעיות בזיכרון אני מבקש שתעזרי לי לפתור את הבעיה הזאת או למי לפנות

לקריאה נוספת והעמקה

בר ראשון לשלול מחלה, לצורך זה יש לפנות לנאורולוג אשר לאחר בדיקתו ובמידה ולא ימצא סיבה לתופעה יפנה אותך לבדיקה אצל קלינאי תקשורת ובמקביל לפסיכולוג אשר יוכל לבדוק את יתר כישורי הלמידה והחרדה כדי לשלול מרכיב רגשי ולנסות לאתר את מקור הבעיה, המקביל תוכל לקבל טיפול אצל קלינאי תקשורת אשר תוכל להדריכה באסטרטגיות למציאת המילים ועבודה מאורגנת התחום השפה. בהצלחה!

07/07/2002 | 16:11 | מאת: דן

בני נולד עם חיך שסוע הוא בן שבועיים. מתי כבר צריך להפגש עם קלינאית תקשורת? האם תיהיה לו הפרעה בדיבור לאחר הניתוח שיערך אני מניח בגיל שנה, האם בהכרת תיהיה לו הפרעת דיבור ומהי הדרך למנוע אותה?

לקריאה נוספת והעמקה

עייני בפרק חך שסוע באתר: www.ishla.org.il בנוסף יש מקום לפניה מיידית לקלינאי תקשורת לקבלת הדרכה בנושא אכילה והאכלה - כולל מציצה ויניקה. באשר להפרעה בדיבור מוקדם עדיין לקבוע וגן תלוי בחומרת השסע והתכונות נוספות.

שלום , יש לי בן הוא בן 3 יש לא בעיה בדיבור הוא מדבר יותר ג'בריש הוא יצר לעצמו ספה משלו נגשנו לעשות לו איבחון והם אומרים ישי בעיה והוא חייב טיפול אנחנו בהמתנה כבר 10 חודשים וזה מאוד מתסכל אותו ואת הסביבה יש המון שיפור מאז האיבחון אבל עדיין הוא לא הגיע לרמת של הגיל שלו יש לו איחור של שנה הוא חייב טיפול מיידי אבל זה לא הגיוני ש10 חודשים יש המתנה אני מתקשרת מנג'סת לאנשים ועדיין אין תור מרוב יאוש נגשתי כבר לטיפול פרטי אבל הם לוקחים חופש בקייץ . הבעיה שאני לא ניידת ויכולה לנסוע מחוץ לעיר אנחנו גרים בחולון התקשרתי לקופת חולית מכבי לקלנאית תקשורת וניסתה לעזור לי והיא חזרה אלי והיא שאני צודקת שיש תור ארוך מה אפשר לעשות ??????????

פני ישירות לקלינאים שיש להם הסדר עם מכבי, ודרשי מהקופה החזר על הכספים שאת הוצאת, פני בעניין זה למחלקה לזכויות חברים בקופה. המקביל פני למערכת החינוך בחולון ודרשי איבון על ידי פסיכולוג להערכת מצבו והפניה לגן שפתי - אשר חייב לטפל בילדים החל מגיל3 ובמידה והופנו דרך ועדך ההשמה בעיר. דרשי מהמכון להתפתחות הילד בחולון טיפול או הפניה לקלינאי אשר הינו פנוי, והמיקרה בגרוע, דרשי פגישה עם הגב, חנה ביבי, אחראית של קלינאי התקשורת והטיפול בקופה, אל תמתיני יותר. תוכלי גם לפנות לבי"ח וולפסון ולברר מה נעשה שם מבחינת תורים וטיפול בילדים צעירים. זכותו לקבל טיפול באופן מיידי! בהצלחה!

06/07/2002 | 19:09 | מאת: תמי

יש לי ילד בן 3 וילדה בת 4.הילדה מדברת,מבינה ומתקשרת.הילד התחיל לאחרונה לדבר יותר ולהביע את רצונותיו.אולם,ההדברות נעשית בדרך כלל באפן הבא. 1.הילד חוזר על מילים של אחותו. 2.אומר מיליםשל בקשות:מחשב,גלידה,במבה,לשתות. 3.המילה מוצץ לא אומר אבל ניגש למטבח ומצביע על המוצץ ובוכה ללא הפסק עד שמביאים לו. 4.יודע לשיר שירים מהקלטות ולאחרונה גם שירים מהגן. 5.אינו אומר משפטים,ובוכה הרבה,ויש לנחש ולהבין את רצונותיו.יחד עם זאת הוא גם משחק ומביא ספר מסוים שנקרא לו. 6.מאד אוהב לדפדף בספר לבד.בסוף הספר מסתכל על אחד מההורים שמקריא לו את הסיפור ומחכה שנאמר:נגמר: ואז הוא צוחק. 7. ניתן לראות שלילד יש חוש הומור והבנה אך הוא לא מספיק מבטא את עצמו מחוץ לבית. הבן הולך מדי שבוע לקלינאית תקשורת,במכון להתפתחות הילד, מזה 8 חודשים וחלה התקדמות עצומה בהתפתחותו. בגיל שנתים ושלשה חודשים עבר ניתוח כפתורים באזנים.ניתוח שעזר לו בהתפתחות. לפני שהגיע לקלינאית תקשורת היה יושב רבות מול קלטות הטלויזיה ללא דיבור וללא תזוזה.כיום הוא גם שר וגם רוקד לבד וגם עם אחותו. התנהגות: כללית בסדר גמור, 1.בעבר היה רק סביב עצמו.כיום מודע לאנשים וחברים סביבו. 2.בבית מדבר מעט ומחוץ לבית לא מדבר. 3.כאשר האבא סיפר לגננת את השירים שהילד שר,הילד כעס ובכה. 4.קלינאית התקשורת מספרת סיפור בספר עם תמונות ויש הבנה ביניהם.אולם הילד לא מוכן שאצל הקלינאית אחד מהוריו יספר לו את אותו סיפור ליד הקלינאית.הוא כועס ובוכה.הקלינאית מסבירה זאת כי הילד מפריד בין הבית ומחוץ לבית. 5.הילד אינו יוזם מספיק דברים ויש הבדל ניכר בינו לבין אחותו שהרבה יותר דומיננטית. 6.הילדעדין עם חיתול אומר "פיפי" או "קקי"כאשר לאחותו יש ואומרת.עדין לא נראה בשל לגמילה אבל אני מנסהלגמל אותו. 7.הילד כללית ממושמע אולם ישנם מספר בעיות. א.לא מוותר מהר על המוצץ.לעיתים מאד בוכה כאשר המוצץ בפיו ואנו קוראים לו להניח את המוצץ.המוצץ מרגיע אותו ואנו נותנים לו על מנת שלא יבכה יותר מדי. ב.הילד לדוגמא אוהב מאד ים ובריכה.בחוף הים לא שומע לי,לשבת מתחת לצל,וכאשר אני מסבירה לו ולוקחת אותו הוא בוכה וזורק את עצמו לתוך החול. הילד גם לא אוהב ללכת הבייתה מהים. ג.בגינה הילד משחק ללא הפסק מטפס על סולמות,מתגלש במגלשות ובעיקר אוהב להתנדנד. אני שואלת איך אני ובעלי יכולים יותר לעזר לילד שיתפתח לגיל המתאים לו? וגם איך ניתן לגמל אותו מהחיתולים?

לקריאה נוספת והעמקה

פני לאגודה הישראלית של קלינאי התקשורת, המארחת במשרדיה את עמותת הנן, רכשי את הספר של העמותה ובודאי תמצאי שם המון פעילויות לטיפוח שפה, בנוסף בקשי לשוחחח עם המנהלת המקצועית של העמותע, ותתענייני בהשתתפות הקבוצת הורים לקבלת הדרכה ייחודית. בקשי מקלינאי התקשורת במכון ומצוות המכון הדרכה מתאימה לרמת ההתפתחות של בנך, בהצלחה!

08/07/2002 | 23:04 | מאת: תמי

איך בבקשה ניתן להשיג את הטלפון של האגודה?

06/07/2002 | 18:00 | מאת: תמי

הודעה ללא שאלה, שקטה מאד!

04/07/2002 | 23:38 | מאת: רוניתה

שלום פרידה, כיום אני סטודנטית לריפוי בעיסוק, סוף שנה שניה. ואני מתעניינת מאוד בעבודה פרטנית עם ילד אוטיסט, לפי גישה כלשהי, בשעות אחה"צ בעיקר לשנה הבאה. אודה לך אם תציגי בפני את האפשרויות הידועות לך ליצירת קשר עם הורים שאוכל לעזור להם. וכן, אם תוכלי לומר לי איך אוכל להשיג את העמותות המטפלות בנושא, לפי שיטת לובאס או גרינשפן. תודה רבה,

לקריאה נוספת והעמקה

פני לעמותת אלו"ט או לאמותת אספרגר. במקביל תוכלי לעיין בספרות ובפירסומים של משרד החינוך, הסתדרות הפסיכולוגים וגופים מקצועיים נוספים. בעוד זמן קצר יעלה לאוויר פורום של אגודת קלינאי התקשורת, באו תוכלי לקבל מידע נוסף, עקבי אחריו! www.ishla.org.il

06/07/2002 | 09:48 | מאת: ש.ק.

שלום רוניתה, באיזה איזור בארץ את מעונינת לעבוד עם ילידם אוטיסטים אחרי הצהרים?

09/07/2002 | 15:58 | מאת: רוניתה

שלום ותודה על התגובה. - אני מחפשת לעבוד בירושלים.

04/07/2002 | 11:54 | מאת: ניתאי גייר

מתי יש להתחיל לטפל בחילופי אותיות "קוף" ב- "טית" ו- "גימל" ב- "דלת" אצל ילד בן שנתיים וחצי שמדבר מצויין.

בסביבות גיל ארבעה וחצי, בינתיים אין לחזור על צורת דיבורו, גם עם זה חמוד! ולא להעיר לן , הגאים אלו נרכשים מאוחר יותר, באופן טבעי, ללא התערבות..... במידה והתופעה תפריעה לו, פנו לקבלת יעוץ- זה לא יהיה לפני גיל 4.

12/07/2002 | 11:52 | מאת: ניתאי גייר

תודה.

04/07/2002 | 09:10 | מאת: גלית

בתי בת שנתיים וארבעה חודשים. מדברת שוטף, מגיל שנה וחצי בערך. הדיבור שלה תקין למעט העובדה שכאשר היא מדברת בגוף ראשון (אני) היא מדברת על עצמה בזכר. יש לציין שהיא לא מתבלבלת בין זכר לנקבה בשאר הדברים וגם כשאומרים לה למשל: את... היא אומרת יפה, טובה, כלומר בלשון נקבה. היא מתבלבלת רק כשהיא אומרת אני. האם יש צורך להתיחס לכך? ואם כן מה לעשות? דרך אגב כשמתקנים אותה, היא אומרת נכון- ולכן זה נראה כמו הרגל.

אכן הינך מתארת ילדה עם התפתחות נורמלית, העובדה שבשאר הצורות יש צורת נקבה מעידה על רכישה מתאימה. יתכן ואני איננו בנשבה מתוך שלב התפתחותי תקין או כחלק מהתפתחות ה"אני" האישי שלה, בכל מיקרה אין להאיר או להדגיש את התופעה אלה להמשיך לדבר אליה בגוף שני: את רוצה ולא עלפי שמה, כדי לעודד את ההתפתחות הריגשית וזהות ה"אני". בשאלתך כתבת "כשמתקים אותה....", אתם מתקנים לה ולא אותה!

02/07/2002 | 22:50 | מאת: נעמי

פרידה שלום! בתי בת חמש אינה הוגה נכון את האותיות : ש,ס, צ. כשאני עושה עצמי כלא מבינה היא מצליחה להגות נכון אותיות אלו, אך היא לא עושה זאת באופן שוטף ביום יום. האם כדאי לגשת לקלינאית תקשורת ליעוץ (יש לה עוד שניה שלימה עד תחילת כתה א')? האם יש משחקים שונים המומלצים על מנת לעזור לה להגות נכון אותיות אלו? בתודה מראש נעמי

כדאי בהחלט להתיעץ ולפעול כך שבהגיעה לביה"ס ההיגוי יהיה בהיר ונכון, בהצלחה

02/07/2002 | 17:20 | מאת: סוזנה

שלום! בני בן שנה וארבעה חודשים ועדיין משחק בגן ליד חברים ולא עם החברים. הוא גם פסיבי אבל משתתף בכל הפעילויות. בנוסף בבית הוא מדבר איתי במשפטים עם הרבה שיבושים אך מובנים לי, אך בגן הוא ממעט לדבר. האם יש מקום לדאגה?

לא, אין מקום לדאגה - את מתארת בן שנישמעה תקין לחלוטין! תהני ממנו ותלווי אותו בגדילה, גילו העולם והשגים.

03/07/2002 | 15:21 | מאת: סוזנה

בני בן שנתיים וארבעה חודשים ולא שנה וארבעה חודשים. האם זה כבר משנה את התשובה?

01/07/2002 | 23:49 | מאת: חוה (אמא)

שלום רב, יש לי ילד בן 5 ללא בעיות. מידי פעם אנחנו משחקים משחק בו אני מבקשת ממנו להגיד מילים שמתחילות באות מסויימת (ל') או בצליל מסויים (לה) וזה קשה לו, למרות שבגן הם כבר לומדים אותיות והוא גם יודע (בערך) לכתוב את האותיות. האם זה בסדר או שאני צריכה לפנות לעזרה? תודה.

בגיל 5 זה הזמן להכין אותו לתפקיד "אבחנה פונולוגית" זהו אחד התפקידים הבסיסיים לרכישת הקריאה, על כן, ובהתאם לגיל נכון "לשחק" במשחק הצלילים - סה"כ הו א יכנס כעת לגן חובה וזה הגיל באו התפקוד הזה מתייצב ונרכש - את נושא הכרת האותיות הוא מכיר כמו גרפיקה ואין מקום או צוך להעיץ בו את היכולת לקרוא , עדיף לעזור לו לבסס את מיומנויות היסוד הנחוצות ללמידה ולא את תכני הלמידה, אשר ילמדו על ידו כשיהיה בשל ומוכן, בהתבסס על התפקוד הבסיסי התקין והבשל. על כן, אין צורך בטיפול מיוחד ואכן כדאי להמשיך לשחק ולתרגל זהוי של קולות, צלילים וזכרון של רצף גירויים שמיעתיים.

02/07/2002 | 18:06 | מאת: חוה (אמא)

תודה רבה! האם זה בסדר שקשה לו להגיד לי מילים שמתחילות באות או בצלילי מסויים בגילו (5)?

29/06/2002 | 19:08 | מאת: דנה

שלום, אני בת 27, כבדת שמיעה (מכשיר באוזן 1, ובאוזן שניה חרשת). אני לומדת באוניברסיטה. בזמן האחרון אני מרגישה שאוצר המילים שלי לא מספיק רחב. בנוסף, יש מילים שאני יודעת לקרוא (בלב) אבל שצריך להגיד אותם אני לא יודעת איך לבטא אותם. האם קלינאית תקשורת יכולה לעזור לי?

לקריאה נוספת והעמקה

בהחלט כדאי לך לפנות לקבלת טיפול אצל קלינאי תקשורת. בהצלחה!

01/07/2002 | 00:31 | מאת: דנה

28/06/2002 | 23:50 | מאת: דומיניק / אמא

שלום, הבן שלי בן 5 + 8 חודשים והוא יכנס לכיתה א בספטמבר הקרוב. הבעיה אצלו שהוא מחליף את האותיות במקום צ' הוא אומר ס' , העירו לו הילדים על כך, ופניתי לעזרה מקצועית מקלינאית תקשורת אך היא השיבה לי שלפני גיל 6 אין אפשרות לטפל, זהו החוק החדש!! מה עליי לעשות? אולי ישנה דרך שאני יכולה לעבוד איתו בבית? אנא עיזרי לי.

החליפי קלינאי תקשורת או פני חזרה לקלינאית הקודמת והסבירי לה שמדור על ילד שצריך להתחיל לקרוא בתוך מספר חודשים ו"לא כדאי להמתין לטיפול עוד מספר חודשים, אשר יכולים להיות משמעותיים להסתגלות בביה"ס ולרכישת הקריאה"

26/06/2002 | 00:44 | מאת: טל

אחותי הקטנה בערך בת 13, כשהייתה יותר קטנה סבלה מגמגום כבד, אולם לאחר שנלקחה לקלינאית תקשורת המצב הוטב וחלה נסיגה בקשיי הדיבור. לאחרונה היא החלה לגמגם מחדש, אמא שלי שמעה על שיטת טיפול בצורת סדנה מרוכזת של חודש או פרק זמן דומה שעוזרת להתגבר על הגימגום, תהיתי, האם מישהו שמע על השיטה הנ"ל ויוכל לספק לי יותר פרטים?

כן, השיטה קיימת וניתן לקבל טיפול כזה בירושלים, בביה"ח הדסה - מכון להפרעות בתקשורת - (טיפול זה מכוסה על ידי סל השירותים של הקופה) וכן, באיזור ת"א במכון של קלינאית תקשורת ברברה דם, בכפר שמריהו. נידמה לי שמכון הדים החל לאחרונה תוכנית של טיפול אינטנסיבי, אבל אני לא בטוחה, כדי לברר ישירות אחתם. יש טיפול מסוג קצה שונה מהמסגרת האינטינסיבית בביה"ח תל השומר - במכון להפרעותת בתקושרת וכן בעוד כמה מקומות בארץ - ניתן לחפש באתר קלינאי התקשורת: www.ishls.org.il בהצלחה!

19/06/2002 | 06:09 | מאת: ירון פלג

אני כבר בן 19 ומזה כמה שנים אני סובל מבעיה של הגיה לא נכונה של האות ש, יש לי ש' שורקת. איך אפשר לתקן ליקוי דיבור כזה?

לקריאה נוספת והעמקה

תפנה לקלינאי תקשורת באיזור מגוריך, הסבר את הבעיה וקבל טיפול. בגיל זה, אם יש רצון ומודעות, אפשר בהחלת לעזור ולשנות הרגלים. בהצלחה!

17/06/2002 | 18:24 | מאת: ישראל

אני בן 55 ,זמר אופרה (טנור) חובב. בשנים האחרונות אני נוטה לצרידות לעיתים תכופות יותר ,דבר שאיני זוכר לפני כן. אם בעבר אירוע כזה היה חולף או מעצמו (שתיקה, מנוחה קולית ),או במקרים מסויימים טיפול תרופתי,ולאחר מכן הקול היה חוזר להיות כפי שהיה,הרי שלאחרונה יש לי תחושה של "עייפות קולית". . יש לציין שאני מקפיד על שיעורי פיתוח קול, ואין לי כל בעיה כשאני המיטבי להגיע לטונים הרגילים שלי. נבדקתי מס' פעמים ע"י רופא אא"ג, ותמיד היו מיתרי הקול ללא כל ממצא . מה עלי לעשות ?

הגיל וגם הטכניקה עושים את שלהם! תפנה לקלינאי תקשורת אשר עובד גם עם זמרים ותבדוק את הטכניקה הקולית שלך, תקפיד על שתיה מספקת ואף מרובה במהלך היממה וגם תתיעץ עם הרופא הכללי לגבי שינויים מערכתיים אחרים, אם הינך מעשן זהו זמן טוב לשקול להפסיק וגם לבדוק את איחות האויר אליו הינך נושם! ניתן להגיע לקלינאי תיקשורת דרך אתר האינטרנט שלנו: www.ishla.org.il בהצלחה!

16/06/2002 | 09:51 | מאת: מירב

שלום, בני בן הארבע וחצי מגמגם החל מגיל שנתיים ועשרה חודשים, בתחילה הוא היה נתקע רק במילה ואחר כך זה החל להיות דבר קבוע, יותר מאוחר הוא ממש התאמץ לדבר, כיום הוא לפעמים בתקופות טובות יותר בהם הוא מצליח לדבר כמעט ללא גמגום או התקעות, ולפעמים יש ירידה משמעותית והוא ממש מגמגם חזק... התחלתי לטפל בענין ממש כשהגמגום הופיע כיום אנו מטופלים ע"י קלינאית תקשורת (כרגע בהפסקה כי הבן שלי מסרב ללכת אליה...) מרפאה בעיסוק ופסיכולוגית ילדים. אני ובעלי שוברים את הראש ומנסים לחשוב אם קרה משהו בתקופה בה הוא החל לגמגם וממש לא עולה בדעתנו כלום. אנו נותנים לו לסיים משפטים, וכמובן לא מדברים בשבילו ועושים כל מה שצריך על מנת שירגיש ביטחון ורגיעה העיקר לא לשדר לו מתח. הבן שלי הוא ילד שמח ואוהב מוסיקה ובעיקר לשיר, (הוא אמר שהוא רוצה להיות כוכב בפסטיגל שהוא יהיה גדול) יש לו המון ביטחון וכשהוא שר הוא כמעט לעולם לא מגמגם. הייתי רוצה לדעת אם יש מישהו שיכול לעזור לנו למצוא מטפל מומחה לגימגום, ואם את מכירה מישהו, (אין בעיה מבחינה כספית אנו מוכנים לשלם). תודה על ההקשבה ואשמח לעזרה מירב

לקריאה נוספת והעמקה

תאורך של בנך איננו מאפיין מגמגמים, הוא ניראה יותר כחוסר שתף התפתחותי, אשר במיקרים רבים קשור יותר ליכולתו להתארגן (כמן התארגניות הנדרשת לכל פעילות שהוא עושה, וכניראה בגינה מטופל אצל מרפא בעיסוק?). נשמע לי שהוא רבוי טיפולים (רב"ע, פסיכולוג? למה????) האם בגיל זה הוא אכן זקוק לכל כך הרבה טיפולים? קיראו את הפרק על חוסר שתף בדיבור באתר קלינאי התקשורת www.ishla.org.il בביה"ח יש תוכנית להתערבות בגימגום בגיל הרך, וישנה גם דר' עזרתי בת"א, אך לדעתי בנכם צודק שלא מעוניין בטיפול כעת! גמגום אינו קשור ל"משהו" מסויים שקרה לילדך ולא כדאי להתפס למושג זה ולהאשמות, התיחסו לתופעה כאל אלרגיה המופיעה ונאלמת מבלי שיהיה ברור מה מקורה, ברור שזו הנטיה שלו ומקבל תגבור ממצבים בסביבתו, אשר לא תמיד יהיו ידועים לכם! תהנו ממנו וקבלו אותו כמו שהוא. רבים הזמרים אשר מגמגמים בדיבור ושרים בלי קושי!

25/06/2002 | 00:44 | מאת: ד.ש.ר

13/06/2002 | 00:18 | מאת: keren

שלום לך בעקבות אבחון של "ניצן" הומלץ לשלוח את בתי לבדיקה על מחשב הנקראת "רותם". האם ידוע לך מהי בדיקה זו ומה בדיוק היא כוללת? תודה מראש קרן

לקריאה נוספת והעמקה

לצערנ איני יודעת, תוכלי לבקש הסברים מהמפנה אותך אליהם ומהם, ישירות.

10/06/2002 | 23:50 | מאת: יוסי

אני אבא לילד שיהיה בשנת הלימודים הבאה בן 5 ואמור ללמוד בגן שפתי,אני דתי וקצת חושש לחינוך בגן חילוני,יש הורים לילדים דתיים שישיאו לי עצה?או האם בשביל זה כדאי לתזז ילד בהסעה לעיר אחרת ??

לקריאה נוספת והעמקה

בשאלה זו תצטרך לפנות למערכת החינוך בה בינך משולב. בכל מיקרה, הגן השפתי הינו פיתרון הולם ונכון לשילובו של ילד עם קשיי שפה במאבטח טיפול רציף בשפה, טיפול אינטנסיבי והענות לצריכו הייחודיות, בנוסף שהוא מאפשר לילד לממש את יכולתו. שיההי בהצלחה!

09/06/2002 | 13:54 | מאת: עדי

שלום רב אני זקוקה לחומר על תסמונת האח ווליס - brather wilis תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

התסמונת אכן קרואיה brather willis, על שם האדם שתיאר אותה לראשונה. הורי הילדים שסובלים מתסמונת זו הקימו אמותה אשר מרכזה ברמת השרון. לצערי אין כרגע בראשותי הפרטים אליהם, אבל אני מבטיחה להשיג אותם תוך מספר ימים, כך שתעקוב אחר כניסה נוספת שלי, לשאלתך. תסמונת זזו מאופיינת על ידי ילדים הסובלים מרעב כרוני, אינם יכולים להגיעה לסיפק, ועל כן מעלים במשקל וסובלים מכל המחלות הקשורות לעודף משקל. בנוסף לעתים מציגים רמת תפקוד בינונית-נמוכה וקשיים ברכשית שפה, בהתאם לגלם הכרונולוגי.

21/06/2002 | 12:18 | מאת: קלינאית תקשורת

תיקון קטן - הכתיב הלועזי הוא prader-willi הקלדה של שם זה במנוע חיפוש כגון: YAHOO, GOOGLE מובילה לכל מיני אתרים בנושא. בהצלחה!

09/06/2002 | 03:23 | מאת: אלי

מזה כ3 שנים הנני סובל מריבוי רוק בפה, כאשר אני משוחח עם אנשים אני שם לב שאני "שוטף" אותם ברוק, בנוסף יש לי מין חוסר הרגשה בשפה העליונה כאילו שאני "משותק" , אין לי הסבר לכך אני כבר מיואש לחלוטין, אולי יש איזהשהו הסבר כלשהו לכך? לתשובך אודה.

09/06/2002 | 09:07 | מאת: ד"ר עופר אמיר - קלינאי תקשורת

"ריבוי רוק", בפני עצמו, אינו נחשב לבעיה המצדיקה טיפול. בד"כ הבעיה נוצרת מכך שהרוק אינו מנוקז באופן מסודר (כלומר אתה לא בולע את הרוק באופן יעיל) ולכן מצטבר רוק בפה. הדבר תואם גם את התחושה של שפתיים "משותקות" או חלשות, כפי שתארת. אני מציע לפנות, ראשית, להערכה אצל נוירולוג, לבדיקת תפקוד של השרירים באיזור הפה והלוע, על מנת לשלול ממצאים נוירולוגיים. לאחר מכן, יש לפנות לאבחון אצל קלינאי תקשורת, על מנת לבחור את דרך הטיפול המתאימה בהצלחה

09/06/2002 | 01:15 | מאת: שלומי

שלום! לפני כ-7 שנים התחלתי להרגיש כאבים ועייפות תוך כדי דיבור. בבדיקה המיתרים אינם מקבילים אלא משולש ללא דלקת, הייתי בארבעה טיפולים אצל קלינאית, מאז לא קבלתי טיפול. מאחר שהדיבור קשה עלי אני ממעט לדבר ע"מ לא להכאיב לעצמי. מה לדעתך הטיפול הטוב והמהיר שניתן לעשות ?. האם ניתן להקל על הכאבים באופן כלשהוא ?

09/06/2002 | 09:01 | מאת: ד"ר עופר אמיר - קלינאי תקשורת

ראשית עליך לפנות לבדיקה חוזרת אצל אופר אא"ג, כיוון שבדיקה שנערכה לפני מספר שנים אינה מספקת מידע מעודכן על מצב מיתרי הקול העדכני. עליך להתייעץ עם הרופא האם יש מקום לטיפול בדיבור או שמא יש מקום לטיפול מסוג אחר. מתאורך את ממצאי הגרון, התקשיתי להבין מה בדיוק הבעיה. בכל מקרה, טיפול בדיבור של 4 מפגשים הוא טיפול קצר מאוד, ובד"כ נדרש מעט יותר זמן להשגת תוצאות משביעות רצון. בהצלחה

09/06/2002 | 09:02 | מאת: ד"ר עופר אמיר - קלינאי תקשורת

ראשית עליך לפנות לבדיקה חוזרת אצל רופא אא"ג, כיוון שבדיקה שנערכה לפני מספר שנים אינה מספקת מידע מעודכן על מצב מיתרי הקול הנוכחי. עליך להתייעץ עם הרופא האם יש מקום לטיפול בדיבור או שמא יש מקום לטיפול מסוג אחר. מתאורך את ממצאי הגרון, התקשיתי להבין מה בדיוק הבעיה. בכל מקרה, טיפול בדיבור של 4 מפגשים הוא טיפול קצר מאוד, ובד"כ נדרש מעט יותר זמן להשגת תוצאות משביעות רצון. בהצלחה

06/06/2002 | 22:24 | מאת: דורין

שלום, אני סובלת מחוסר שיווי משקל המתבטא במספר סימפטומים (ביניהם סחרחורות, ירידה בשמיעה ונטייה לצד שמאל). לאחר בדיקת ENG בה גילו עדות להפרעה ווסטיבולרית, הופניתי לבדיקת POSTUROGRAPHY. ברצוני לדעת כיצד הבדיקה מתבצעת, איך בדיוק היא בודקת שיווי משקל או כיצד היא בודקת ממה נובעת הבעיה של חוסר שיווי משקל. תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

תארתה בעיות הקשורות לשווי משקל ואף קיבלת תשובה מקיפה בעניין זה, בנוסף, בדיקת posturography, מאפשרת לבדוק את אובדן שווי המשקל במצבים מבוקרים, התוך תא הבדיקה. הבדיקה נעשת בעמידה בתוך מתחם הבדיקה ורישום של תגובותיך והשוואתם לנורמה. כל הבדיקות הינם חלק מהבדיקות שנותנות מידע ומאפשרות לרופא להגיעה לאבחנה מבדלת והצעת לטיפול. תהיה ביראה!

05/06/2002 | 17:31 | מאת: דורין

שלום רב, עברתי בדיקת ENG ובסיום הבדיקה רשמה הקלינאית: "יש עדות להפרעה ווסטיבולרית אולם לא ניתן לדעת אם מקורה פריפרית או מרכזית". ברצוני לדעת מה אומר משפט זה- האם יש בעייה בשיווי המשקל? האם הבעייה קשורה לאוזניים? מהי הפרעה ווסטיבולרית? לתשובתך אודה.

06/06/2002 | 15:28 | מאת: ד"ר עופר אמיר - קלינאי תקשורת

רופא אא"ג צריך להסביר לך את התוצאות ואת המשמעויות הקליניות שלהן. באופן כללי, הפרעה ווסטיבולרית היא הפרעה במנגנון שיווי המשקל, ומכיוון שהאברי החישה של מנגנון שיווי המשקל נמצאים באוזן הפנימית, ניתן לומר שהדבר "קשור לאוזניים", כפי ששאלת. עדיין, רופא אא"ג יוכל להסביר לך את משמעות התוצאות ולהמליץ על המשך הטיפול. בהצלחה

05/06/2002 | 17:28 | מאת: אור

שלום ברצוני לדעת האם ניתן לתקן ולטפל בחור/קרע בעור התוף או האם הנזק הוא בלתי הפיך? תודה רבה

06/06/2002 | 15:25 | מאת: ד"ר עופר אמיר - קלינאי תקשורת

בהחלט ניתן לטפל בנושא, אך זה לא הפורום המתאים. עליך לפנות לבדיקה אצל רופא אא"ג לבירור הנושא ואפשרויות הטיפול. בהצלחה

03/06/2002 | 11:36 | מאת: אורית

הבת שלי, ילדה פקחית, פעילה ואנרגטית, אך לא מדברת הרבה. היא אומרת מספר מילים - אמא, אבא, עוד, מים, די, לא רוצה, בובה, מוצץ, תיק וכו'. רוב המילים שאומרת אינן ברורות ולרוב היא לא מסיימת את המילה, למשל "תיק" אומרת "תי". כמו כן אינה מצרפת מילים למשפטים. היא מקשקשת בג'יבריש המון, אבל כמובן לא מובנים. מבדיקה שערכתי בקופ"ח, הפנו אותי לקלינאית תקשורת רוסיה בעלת מבטא כבד מאוד. האם המבטא של הקלינאית יכול להשפיע לרעה על הטיפול? האם יש מקום לטיפול בשלב כה צעיר? אודה לתשובתך, אורית

03/06/2002 | 15:34 | מאת: ד"ר עופר אמיר - קלינאי תקשורת

שלום, מנהלת הפורום, פרידה קורנברוט יצאה לחופשה קצרה, ובנתיים התבקשתי לענות על השאלות במקומה. ולשאלתך... מתאורך, נראה שביתך אכן תוכל להנות מטיפול בדיבור (טיפול שפתי) מכיוון שאוצר המילים שלה מצומצם יחסית לגילה, ומכיוון שהיא עדיין לא החלה לחבר מילים למשפטים "גולמיים". גיל זה אינו מוקדם מידי לתחילת טיפול. להיפך, ככל שמתחילים את הטיפול בגיל מוקדם, יש יותר סיכוי להשיג תוצאות טובות. באשר לקלינאית התקשורת. כמובן שיש חשיבות למידת השליטה של הקלינאית המטפלת בשפה בה הילדה מדברת (ביחוד כאשר מדובר בטיפול שפתי). עם זאת, קיום של מבטא אצל הקלינאית אינו צריך להוות בעיה. חשובה יותר המיקצועיות של המטפלת. בהצלחה

26/05/2002 | 23:26 | מאת: רינה

שלום, לילדה שלי, בת שלוש וחצי, אובחן עיכוב קל בהתפתחות שפתית על ידי קלינאית תקשורת במכון להתפתחות הילד בקופ"ח. הומלצה פגישה בשבוע, 3/4 שעה, אצל קלינאית תקשורת. יחד עם זאת, הובהר לי שיש "תור המתנה ארוך", של חודשים. אני לא רוצה להמתין אפילו שבוע וביקשתי שבמכון ימליצו לי על קלינאי תקשורת שאפשר לפנות אליו/ה באופן פרטי. הבנתי שלא כל כך נוח להם להמליץ ישירות וקיבלתי הנחיות כלליות על סוג ההתמחות שעלי לחפש. האם ישנה אגודה או לשכה המאגדת קלינאי תקשורת שניתן לפנות אליה ולבקש רשימת קלינאי תקשורת בהרצליה , עם ציון ההתמחויות? אודה לתשובה בהקדם האפשרי. רינה

כן, לשרות הקהל: www.ishla.org.il וכן בטלפון 03-9217815 במידה ותפני לטיפול פרטי תדאגי לקבלת החזרכספי משרותי הקופה, מכוון שטיפול בדיבור בדיל זה מכוסה על ידי ביטוח בריאות ממלאכתי. אשמח להמשיך איתך בקשר ובמידת הצורך אשמח להדריך אותך בקבלת זכויותיך הלגיטימיות.

11/06/2002 | 01:13 | מאת: רינה

תודה על ההנחיה. הגעתי לאתר של ishla ואכן מצאתי דרכו קלינאית תקשורת. אך בינתיים פנו מקופת חולים ולאחר שדחיתי הצעה של תור בשעת צהריים (הם חושבים שאנשים לא עובדים כנראה), הוצע לי שעת בוקר נוחה החל מסוף חודש זה. זה נראה לי סביר בינתיים. מכל מקום, תודה על העזרה.

26/05/2002 | 10:26 | מאת: ריב

האם קיימים כאלו קורסים בארץ? האם הם נחשבים כטובים ויעילים? קראתי ספר בנושא - והאם באמת אפשר לקרוא ולהבין מילים מבלי לאמר אותם בקול , בלב?

כן, ישנם קורסים כאלו, אשר מלמדים אסטרטגיות לקריאה מהירה. הם קורסים משכריים בעקר, על כן, היה צרכן נבון וברר היטב את מהות הקורס המיועד שלך.

25/05/2002 | 16:53 | מאת: שואלת

האם תסמונת אספרגר וPDD הם שני דברים שונים ומה ההבדל בניהם תודה שואלת

לקריאה נוספת והעמקה

הם הגדרות של תופעות באותה קטגודיה של הפרעות קשר, הם מגדירות חומרה של תופעות התנהגותיות ואחרות על רצף של הפרעות הקשר. תוכלי לעיין באתר: www.asperger.org.il לקבלת מידע בעברית.

24/05/2002 | 19:43 | מאת: אלה

אני סטודנטית להוראה שנה 1, בת 24 אני סובלת מצרידות קלה ובהמלצתה של מדרכתי פניתי לרופא אף אוזן גרון לבדיקה. בבדיקה נמצא כי אני סובלת מיבלות קטנות במיתרי הקול,נמסר לי כי ניתן לפתור בעיה זו ע"י קלנאי תקשורת. הופנתי למ"ס מקומות אולם נמסר לי כי אין מטפלים במבוגרים!!!!!!! בנוסף ני סתי ליצור קשר "באגודת קלנאי התקשורת"אך עדיין לא קיבלתי תשובה. הבנתי כי טיפול זה כרוך בהוצאה כספית שלא נכללת בסל שירותי הבריאות-אודה במידה ותפני אותי למקום בו אתחיל לטפל בבעיתיבמחירים סבירים... תודה אלה

טיפול בקוך למורים, ולצורך זה, למורים שבדרך מכוסה על ידי ביטוח הבריאות הממלאכתי! פנית כניראה למקומות שמתמחים בטיפול בילדים בלבד. פניתך לאגודה תוביל אותך לק"ת העובדים באופן פרטי, ותיצטרכי להתווכח עם הקופה לגבי החזר ההוצאה. פני לקלינאי התקשורת הקשורים לקופה בה בינך מבוטחת או לחלופין לק"ת בשרותי שקום הדיבור בביה"ח בילינסון, במחלקה זו מטפלים מצויין במבוגרים עם בעיות קול, כולל מערכת איבחונית ע"י קלינאי ורופא ביחד. בהצלחה!

23/05/2002 | 13:35 | מאת: נירה

תקופת הלאלא של פעוטות בני 2.5 שנים - כיצד ראוי להתמודד ולהגיב עםנבון בן 2.5 שנים?

כיצד להתמודד? להנות מיכולתו להציב לעצמו עצמאות, ללמד אותו לשתף פעולה "באו נעשה ביחד...." במקום "לך תעשה....."; נשחק ב...., ללמד אותו שמכבדים את הלא שלו, לפעמים ולפעמים מכבדים את הכן, וכל דבר אשר תעפשר לו לפתח את אישיותו, את עצמאותו ובאותו זמן את התחושה של אני, אנחנו וביחד. חוץ מזה תידעי שהתקופה הזאת הינה "תקופתית" קחי אותה בקלות ותדעי שבאה מתוך התפתחות ה"אני" שלו.