אוטיזם?

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

06/12/2014 | 23:10 | מאת: תמרי

בני בן 2.7, עדיין לא מדבר ברור מצרף שתי מילים , למשל : רוצה מים... רוצה מעדן ( ירוץ למקרר יקח מעדן ויפתח מגירה ניקח כפית) ... ארוחת בוקר... אשאל מה רוצה לאכול ויענה , לפעמים חביתה או קופיקו עם חלב ( קוקנפלקס שקופיפו מופיע על האריזה) רוצה מוצצי, רוצה מיקי מאוס ואז יביא לי את השלט בכדי שאעביר לערוץ הנל, הוא יודע צורות גם לצייר, חיות ,מספרים, אותיות, לפי הגננת מעל הממוצע של הגן , מאוד אוהב כל מה שקשור ליצירה, סיפורים, בבית משחקים מחבואים תופסת כשיש חילופי תפקידים, מאוד חברותי, מלפני 3 חודשים שמתי לב כי חוזר לפעמים על משפטים של בן שיחו, המרפאה בעיסוק בגן אמרה שזה אקולליה, וציינה כי בחצר משחק ליד הילדים ולא עימם, ולא יוזם משחק עם האחר, כאשר רוצה משהו לא מבקש גם לא במחוות. שוב זה מאוד שונה כשהוא מחוץ לגן בבית הוא מאוד עצמאי מבקש מה שהוא רוצה או לוקח לבד או אם מתקשה אז מצביע , או מכוון אותי למה שרוצה, מהנהן לחיוב או שלילה, עושה שלום, מבין הוראות, גם כשאני מבקשת מספר הוראות בו זמנית ( תרים את הכוס תניח על השולחן ותנקה את מה שנשפך וכו, לך לחדר תביא לי חיתול מגבונים וכו). כשאנחנו הפארק הוא מתחבר ישר לילדים ומשחקים יחד, עם בני המשפחה הקשר עם הילדים ממש חזק,וטוב יש משחק פורה, משחקים קלפים, שרים, רוקדים, כדורגל, ריצות וכו... האם יכול להיות דבר כזה שההתנהגות שונה בגן ובבית? גם עם הילדים? יכול להיות שהעובדה שהוא פחות וורבלי משאר הילדים מלחיצה אותו ולכן מכונס? למרות שבני המשפחה וורבלים ממנו הוא הכי קטן ... אציין כי נולדה לו אחות לפני חודשיים ואני מרגישה שהוא נהיה מאוד רגיש, ומאוד רוצה חיבוקים ונשיקות יותרמבעבר שזה מובן לי מאוד. שאלה נוספת האם זה יהיה נכון לאבחן אותו עכשיו כשהוא עם כול השינויים הללו... ( אחות חדשה, ותהליך גמילה - שבה הולך טוב ). זה יכול להיות אוטיזם? אני ממש ממש לחוצה, וחוששת. אשמח לתשובות תודה 

לקריאה נוספת והעמקה

לתחושתי את מחפשת, העזרת המרפב"ע משהו לדאוג. ברור שכל אחד, גם את, מתנהגים שונה בקבוצות שונות, וגם בנך, מה שמאשר שמבחין בין סביבה לסביבה וכניראה יודע להתאים את עצמו לכל סביבה. את מתארת ילד עם התפתחות תקינה ואירועים נורמליים בחייו, להמון אנשים נולדים אחים ונגמלים, בלי בעיה מיוחדת.... תבדקי שלא תתחילי להרגיש אשמה או רע לגביו, ותתחילי לפנק יתר על המידה, הוא עובר תקופת הסתגלות ואת שם, לצידו, כדי לעזור לו ולהשתתף בחוויה. אוטיזם ממש לא מתאים להתנהגות שאת תארת, תהייה רבוע ותהני למילדיך, מזל טוב לרך הנולד!

08/12/2014 | 19:51 | מאת: תמרי

את מרגיעה אותי. הסיבה ללחץ הינו מכיוון שהמרפאה בעיסוק שראתה את הילד שעה!!! בתצפית 1 על 1, ובחצר, כתבה לי כי ממליצה לאבחן את הילד כי יש לו אקולליה, שלא יוסם קשרים, שמשחק ליד ולא עם הילדים, ושמדברים איתו הוא לא תמיד עונה על מה שנשאל( שוב הילד לא כל כך וורבלי), אז כשכתבתי בגוגל את האקולליה , רוב המידע מופיע כקשור לאוטיזם. שוב מה שהיא ראתה זה לא מה שאנחנו רואים... זה כאילו כתבה על ילד אחר... הגעתי למצב מרוב לחץ שאני לא אוכלת, רק משלשלת, לא מפסיקה לחפור באינטרנט על טיפולים פרטיים, כי אני חוששת לקחת אותו לאבחון בביח שכן אם חלילה יאבחנו לא נכון ויגידו אוטיזם או כל דבר אחר , זה יחרוץ את גורלו, ויקבעו לו גן/ ביס מיוחד.   שאלה- האם מותר/ חוקי לביח לקבוע לפי תוצאות אבחון איפה ילמד הילד באיזה גן יילך, האם מותר להם בכלל לפרסם ולומר למוסדות על התוצ, או שזה נשמר בתיק הרפואי? שוב אני בטוחה שאין לו כלום אבל אם המרפאה בעיסוק לא מכוונת נכון מה יהיה אם זה יחזור על עצמו?!? עוברת עליי תקופה לא קלה בכלל, ואציין כי דייקת כשכתבת  לא לפנק יתר על המידה, מרגע שזה נאמר לי לא הפסקתי להוציא את הילד לכל מקום אפשרי קניתי לו כל מה שרצה, פינקתי מעל ומעבר. שנראה לי שהוא הרגיש שמשהו קורה איתי כי אני בדרך כלל לא כזאת אני מאוד מחנכת ולא גמישה תמיד. כאילו הרגשתי צורך לפצות...

תמרי, דאגת יתר זה חלק בלתי נפרד מאמהות! יחד עם זאת צריך להיות מאוזן וזהיר. אבחון במכון להתפתחות הילד מאפשר לבצע הערכה תפקודית ורפואית כללית, ולתת לילד תוכנית טיפול אשר רואה אותו, בשלמותו ולא רק בהבט אחד. האבחון נמסר להורים ולא מועבר לאף אחד אחר, אלה בהסכמה כתובה וחתומה על ידי ההורים. אני מקבלת לרוב את האבחון מידי ההורים! המידה ויש צורך בהשמה בגן מיוחד, הפניה נעשת על ידי מערכת החינוך, לרוב לאחר אבחון של פסיכולוג והמלצות של המטפלים והגננת. ההורים הינם חלק בלתי נפרד מהתהליך ורק בהסכמתם הילד מופנה לגן מיוחד. אם מרפא בעיסוק או כל בעל מקצוע טיפולי אחר, מתרשם מבעיה, הוא חייב להמליץ על אבחון כוללני, אלה אם בטוח שיש בעיה רק בתחום העבודה שלו. האבחון מאפשר לקבוע תוכנית טיפולית, מעקב או לקבוע שאין צורך בהתערבות כל שהיא, כי הילד למעשה משיג את צייני ההתפתחות על פי גילו. לשיקולכם, לפנות למכון להתפתחות היל, לבקשת המרפא בעיסוק, לפנות לקלינאי תקשורת לקבלת חוות דעת מקצועית או להמתין ולהתייעץ עם הגננת. בכל מיקרה, הוא צעיר ויש הבדלים טבעיים בין ילדים בגיל זה. כל טוב, פרידה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה