התפתחות ילד בן 2.2

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

20/11/2014 | 11:21 | מאת: אביב

תראי הגננת של אביב עשתה איתנו שיחה ולטענתה לאביב יש קשיים בהיגוי(כלומר לא מבינים אותו), ובעיות מיקוד במפגשים ופעיליות וכו'. מילאתה שאלון, שלחנו אותו למכבי, הפנו אותנו לבדיקת שמיעה שם גילו ירידה קלה בשמיעה. אני חייב לציין כמה דברים על אביב בכל אופן בבית, כי יש כאן לדעתי פער בין הגן לבית. אני ואישתי הכנו רשימת מילים והגעענו ליותר ממאה מילים, עכשיו זה לא משהו שהוא משתמש בו כל הזמן אבל אם תראי לי תמונות של חיות חפצים וכו הו איגיד לך אותן מילים. יש לו באמת החלק מהמילים בעיית היגוי למשל רכבת יגיד "טבת" או כלב יגיד "אלב" או רפת יגיד "אפת", מחבר מילים כגון: הבית של מו(פרה) אגב אומר "פאה", שעון שלי, אבא שלי, תיק שלי,זה נראה כאילו הכל שלו(זה מצחיק) מצביע לדברים שהוא רוצה, מושך אותי ביד לדברים שהוא רוצה. לטענת הגננת חברותי מאד, אוהב. היא רשמה בשאלון בגדול משום מה אוצר מילים דל, אינו מכיר את חלקי גופו(הילד מכיר בגופו הכל אנחנו עובררים איתו על זה אחרי מקלחת!!!! רשמה משחק דמיוני דל, אני אתן דוגמא למשל בובות אוהב להאכיל לחבק לנשק , מטורף על מכוניות אז כל היום צועק "אוטו", מסיע את האוטו, היא טוענת שכאילו המשחק שלו לא מתפתח לדברים הבאים. גם אנחנו וגם היא חושבת שין בעיה בהבנה בכלל, מבין דברים מורכבים. היא אומרת ביחס לבני גילו במפגשים לא ממוקד לא מרוכז, כשהיא שואלת לגבי אלמנטים של סתיו הוא לא עונה לה אחרים כן, אבל לתמונות מגיב ישר. היא לא רואה פה קטסטרןפה, אבל כן רוצה שנבדוק כי לטענתה הילד "מבלבל" כי יש פעמים בדברים שמעניינים אותו שהוא בעניין לגמרי ויש פעמים כמו בשיעור מוזיקה שהוא לא מתייחס בכלל להפעלה. כמו שאת שמה לב אנחנו מודאגים...חחח. פזלים חדשים מרכיב בשניה !!!אם לא מעניין אותו אז קשה מאד להושיב אותו. למכניות יש לו אובססיה הוא יכול לשחק במכוניות המון זמן ואופן המשחק הוא : מסיע , מסתכל מקרוב תוך כדי תנועה על הגלגלים, מנסה להכניס חפצים לתוך הרכב כגון "נהג קטן", מסדר את המכוניות בשורה, מסיע אותם על הקירות, גב הספה, שולחנות וכו'. עכשיו לגבי מיקוד וריכוז, יוצר קשר עין לא הייתי אומר אורך, זה תלוי אם זה מעניין אותו, יוצר קשר עין משותף, אני כן הייתי אומר שכשאני פונה אליו ומנסה למקד את המבט שלו אלי הוא כאילו מתעצבן ואומר לא אבל לא תמיד. זהו הגדול, נשמח לתגובתך.תודה

לקריאה נוספת והעמקה

התאור שלך מפורט, ויורד לפרטי פרטים, אני מבינה את דאגתך. טוב שעשיתם בדיקת שמיעה, כעת, אם גם אתה חושב שרצוי, אז אפשר לפנות ישירות לקינאי תקשורת (אני מבינה שהינכם מבוטחים במכבי) ושם, קלינאי בעל נסיון יוכל לבצע הערכה ולתת המלצות בהתאם. בכל מיקרה, עליהם לזכור שבגיל כל כך צעיר יש שונות רבה בין ילדים ויש המון פערים בינהם, מה שאורמ שלא כולם מתפקדים באותה רמה או מצליחים באותה מידה. אם תחושה הכללית שהוא "מצייתב" ומבין יותר טוב את כללי הגן והפעילויות, אם אוצר המילידם שלו מתרחב ואם אתם שומעים שיפור במאורך המשפטים ושימוש במילים, אז, יכול להיות שהוא עושה מה הוא יכול ואין מקום להלחיץ אותו או אתכם. האם הגננת מנוסה? האם שי לכם עוד ילדים, להשווא? בכל מקרה, בדיקה ויעוץ אצל לקינאי תקשורת יכול לעזור, לו בקבלת פרופורציה והדרכה ספציפית, לא חייבים מייד טיפול והתערבות. בהצלחה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה