קושי להגות מילים מסוימות

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

02/08/2014 | 17:02 | מאת: יוסף

שלום, אני בן 25, אני חווה בזמן האחרון קושי לומר כמה מילים ספציפיות, או צירוף של כמה אותיות, למשל מילים כמו: ארט"ילר"י, "לצמצ"מם , "סטטיס"טיקה,אינטו"איצי"ה, רוב המילים שנגמרות ב ציה. ומילים שיש בהם שילוב אותיות של ל ר יש לציין שאני מדבר טוב ורגיל, אולי הייתי ביישן שנים רבות ולא דיברתי בקול רם, אך בצבא הייתי בתפקיד שהכריח אותי להגביר את הקול, שמאז החלו להתגלות כול המילים קשות שאני מנסה להתמודד איתם. האם תוכלי בבקשה להכווין אותי לסוג הבעיה והפתרון?

לקריאה נוספת והעמקה

עברית מקובל שיש תמיד עיצור ותנועה, עיצור ותנועה...וכו' מה שהופך את הדיבור לנוח, יחסית, מבחינת תנועות בפה. כשיש יצורים ללא תנועה, כמו במילים שכתבתה, יש צורך בהאטה של הדיבור (האטה מינימלית) כדי להניע את הפה.. תנסה להגיד את המילים האלו, לאט...ואל תכניס לך בראש מחשבות על הגאים מסויימים, זה קשר לקצב ההיגוי. בהצלחה

05/08/2014 | 12:17 | מאת: יוסף

תודה לך... אני נמצא מזה זמן רב בתקופה עמוסה... אני שותה המון קפה ומנסה לעשות כול פעולה במהירות. בזמן האחרון הבחנתי שצריך להאט בהכול כולל גם דיבור וסינון מחשבות כי הרגשתי שאני עמוס נפשית. מה שאמרת הוא קהורנטי למצבי. למרות שגם בהאטה עדין קשה לומר את המילים.. אך לדעתי עם הזמן זה יעבוד .

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה