אין מענה ולא חוזרים

דיון מתוך פורום  טראומה והלם-קרב

28/04/2015 | 12:57 | מאת: חייל מילואים

היי אני כבר כמה חודשים מנסה להשיג את היחידה לתגובות קרב ופשוט לא עונים ולא חוזרים, הייתי בתכתובת במייל עם בחור בשם אופיר אך הוא כבר לא עונה, השארתי הודעות בטלפונים אך לא חוזרים אליי ...מה לעשות???

שלום חייל המילואים, אופיר הוא מפקד היחידה לטראומה בתל-השומר. ה'יחידה' היא בעצם אופיר עצמו עם צוות מצומצם ביותר (כשהכרתי אותו היו שם שני פסוכולוגים שעבדו איתו), שאין לו כל אפשרות לסייע לאלפי המילואימניקים שנפגעו במלחמות ובמבצעים האחרונים. לא כדאי לתלות תקוות רבות מדי באגף-השיקום או ביחידה לטראומה, המתייחסים לנפגעי הטראומה ולהלומי-הקרב כאל חולים. הטראומה אינה מחלה, והדרך היעילה לשקם את עצמך היא לנסות לשוב ולהשתלב בקהילה הטבעית שלך (בזוגיות, במשפחה, עם החברים) בכל דרך אפשרית, ולעסוק בפעילות גופנית ובפעילות יצירתית. בהצלחה, ד"ר דרור גרין

13/07/2015 | 17:43 | מאת: מילואמניק

עדיין משהו בי מת... אני נשוי+2 שירתתי בהנדסה קרבית לחמתי בלבנון השנייה כסדירניק לאחר מכן עמוד ענן וצוק איתן במילואים. בין לבין הרבה אימונים ולא מעט תעסוקות. ההרגשה הכללית שלי היא שה9 נשמות שלי נגמרו או שנשאר עוד אחת או שתיים תלוי איך סופרים. בקיץ האחרון היה ממש קשה, משהו שונה, בעמוד ענן נפלו עלינו טילים ואנשים נהרגו לא רחוק מאיתנו. אבל הקיץ הזה היה יותר קשה ואפילו נהרג חבר שלנו מהגדוד מרקטה שנפלה על הנגמש. בחור בן 28 באמצע החיים הלך, והסיואציה הכללית של ספיגה בשטחי כינוס ומתח מתמיד מחדירת מחבלים בהעורף תוך כדי 28 יום שאנחנו תקועים בין הפטיש לסדן פשוט שברה אנשים. 5 חיילים ומפקדים יצאו הבייתה עם 21 תוך כדי המבצע! ולפי השמועות חלק מהחברה לא חזרו לעצמם עדיין. התחושה שלי שיש עוד סיבוב מעבר לאופק והסיכוים להיפגע הם 50-50 לא חושב שאני יכול לחזור למי שהיתי לפני וגם לא מצפה. אבל גם אחרי שעברתי טיפול ראשוני בטראומה שלי אני עדיין לא מצליח להשתלב בחזרה לגמרי. המשפחה משלמת את המחיר והזוגיות פשוט התרסקה... למי יש הצעות להמשך?

מנהל פורום טראומה והלם-קרב