הסיכון לסביבה ע"י הלום קרב קשה

דיון מתוך פורום  טראומה והלם-קרב

07/07/2014 | 10:40 | מאת: ירון

כיצד מבררים פרטים על הלום קרב קשה עם נטיות לאיומים אלימים מתוך "הגנה עצמית של הסביבה-שכן" ומבחינת ראיית הנולד אני לא רוצה להיות מופתע לאחר שיהיה מאוחר האם יש דרך חוקית לחשיפת פרטים על הלום קרב ?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום ירון, הלומי-קרב אינם חולי-נפש ואינם סיכון לסביבה. הם חוו פגיעה קשה ונטישה של החברה ששלחה אותם למלחמה. הלומי-קרב זקוקים לתמיכה משפחתית וסביבתית כדי שיוכלו לשוב ולתפקד, וזו גם חובתה של הסביבה. אין לאיש זכות לחשוף פרטים אישיים של הלומי-קרב או של כל אדם אחר. הלומי-קרב פחות מסוכנים ממשפחות הפשע החופשיות לנפשם, מפוליטיקאים מתלהמים או מגזענים המסתובבים ברחובות. אם אתה רוצה לחוש בביטחון עם שכן הלום-קרב עליך ליצור איתו קשר של אמון וביטחון, מתוך שיתוף ואמפתיה, והוא לעולם לא יפגע בך. בברכה, ד"ר דרור גרין

07/07/2014 | 16:15 | מאת: ירון

מדובר באדם חזק מאוד פיזית שצורך כמויות אדירות של אלכוהול ומנצל יפה מאוד את העובדה שיש להלומי קרב "סטיגמה חיובית כביכול" הוא מסרב לקבל טיפול מקצועי שהוצע לו וחושב שבגלל מצבו כל החברה חייבת להכיל את כל גחמותיו 24 שעות ביממה, כי הוא הלום קרב. יש לזכור אדוני שמאחורי הלום קרב מסתתר אדם עם אישיות של לפני הפגיעה והיא עלולה להיות פרובלמטית לכשעצמה. אישית הצעתי לו את כל האמפטיה והעזרה שבעולם אבל מה שמענין אותו זה בקבוק הוודקה. האם צריך לחכות לרגע שאדם כזה ירצח מישהו ואז המערכת תתחיל לחשוב???

מנהל פורום טראומה והלם-קרב