ניתוח DCR בילדה בת 5 נכשל, ניתוח 5 !

דיון מתוך פורום  רפואת עיניים לילדים ופזילה

13/07/2016 | 22:06 | מאת: שירן

היי דר, הבת שלי בת 5 עברה 5 ניתוחי עיניים . 2 פתיחה ושטיפה בגיל שנה ושנה וחודשיים צינוריות הרחבה באמצעות בלון והאחרון DCR לצערי גם הוא נכשל, ולא רק שנכשל אלא המצב אפילו החמיר . יש לה המון הפרשות, דמעות והכול ברמה יומיומית. כבר עברנו כל כך הרבה, ושום דבר לא מצליח . היא בת 5 ומגיל ינקות בניתוחים בגלל בעיה פשוטה . מה הלאה ? להבנתי אין עוד אפשרויות יותר . אז מה זה אומר ? אשמח לעזרתך . יש לנו תור רק באמצע אוגוסט , ואני כבר מתוסכלת . תודה !!

לקריאה נוספת והעמקה
21/07/2016 | 09:39 | מאת: ד"ר דורון נוימן

לשירן שלום לא פשוט. אכן מיצית את רוב (לא כל) האפשרויות הכירורגיות, קרוב לוודאי שלא מדובר ב"מקרה פשוט" אלא בהפרעה אנטומית יותר משמעותית מחסימה "פשוטה" במוצא התעלה. למשל- דיוורטיקולום של השק, שפרושו מבנה של שק כפול, והאחד שלא מתנקז ממשיך לייצר את ההפרשות. ויש עוד אפשרויות. צריך לעבור על כול דוחות הניתוח הקודמים, לבדוק את הילדה, לעיתים ניתן לבצע הדמיה של המערכת בCT עם חומר ניגוד (מנסיוני לא כל כך מוצלך, גם לא מדגים טוב, וגם מצריך הרדמה כללית), ולתכנן ניתוח נוסף יחד עם אוקולופלסטיקאי, המתמחה בשחזור דרכי דמעות בכלל (לאו דוקא בילדים). ברור שבסופו של דבר נפתור את הבעיה, בחופה אם יהיו דמעות, הן יהיו רק משמחה.... דר. נוימן

14/09/2016 | 10:23 | מאת: שירן

היי דר, אנחנו אכן מטופלות אצל רופאה אוקולופלסטיקאית (דר ענבל אבישר) דרך שניידר. בעוד כשבוע נכנסים לניתוח נוסף בהרדמה עם שטיפה ובדיקה האם נוצרו קרומים בפתח ואם ניתן לתקן. כולי תקווה שזו הפעם האחרונה שלנו ... הילדה כבר מיואשת ולא קל להביא אותה לזה שוב ושוב. תודה על תשובתך.

מנהל פורום רפואת עיניים לילדים ופזילה