פזילה כלפי פנים

דיון מתוך פורום  רפואת עיניים לילדים ופזילה

29/11/2015 | 12:52 | מאת: אריק

שלום רב, אשמח לייעוץ, תינוק כמעט בן שנה עם פזילה כלפי פנים לסירוגין (התחיל בגיל 3 חודשים ומאז במעקב) לא כל הזמן פוזל, הוא גם ישר עם העיניים. בדיקה אצל רופא א' - טוען שיש פזילה, בדיקת ראיה יצא מספר 3.5 ממליץ כרגע להמתין עד שהפזילה תתקבע ולעשות סגירות. בדיקה הראיה בוצעה ע"י אורטופטיסט. הרופא טוען שאם נרכיב לילד משקפיים כרגע זה יקבע לו את הפזילה וכדאי להמתין ולעקוב. בדיקה אצל רופא ב' - טוען שיש פזילה, בדיקת ראיה יצא מספר 5.75 ו 6 וממליץ לעשות משקפיים במיידי. בדיקת הראיה בוצעה ע"י הרופא. איך יכול להיות שהתוצאות כאלה שונות? זקוק לייעוץ מה לעשות?

לקריאה נוספת והעמקה
02/12/2015 | 14:12 | מאת: ד"ר דורון נוימן

לאריק שלום אין לך הרבה ברירה פרט לחוות דעת שלישית אצל מישהוא שהוא בר סמכה בתחום. אני די בטוח שהרופא השני צדק. (אין כזה דבר:"משקפיים מקבעים את המצב"), וגם שגיאות המדידה, כאשר הן קורות, הן בדרך כלל לכיוון של אי מציאת כל רוחק הראיה, כך שה6+ נשמע יותר סביר. מצא רופא שאתה סומך עליו (המלצות,רקורד) ופשוט עשה מה שהוא מנחה אותך. דר. נוימן

02/12/2015 | 14:32 | מאת: אריק

1. אם ישימו לו משקפיים הוא יתרגל לראות עם משקפיים והוא לא יוכל להוריד אותם (אם יוריד הוא יפזול) בזה לדעתי הרופא התכוון כשאמר שזה יקבע את הפזילה. הרופא טען שהוא מעדיף לתת לטבע לקבע את הפזילה ולא שהוא יעשה את זה ולהמשיך במעקב. אתה חושב אחרת? תוכל להסביר מדוע? 2. האם במצב של 6+ התינוק לא רואה טוב? רואה מטושטש? מה לדעתך הוא מרגיש? אני רוצה לציין שמ"ההרגשה האישית שלי" הילד נראה לי רואה מצוין הוא נוגע בחפצים גדולים וקטנים בלי בעיה ומשחק יפה מאוד. יודע לזהות אותנו ולהסתכל כשקוראים לו מקרוב\רחוק. כשאני מחזיק אותו הוא מכניס לי ידיים לפה\עיניים\נוגע לי בראש ובשיער. לא נראה לי שהוא לא רואה טוב. 3. לפי הנתונים של הרופא השני(6 ו 5.75) היית ממליץ על משקפיים? תוכל קצת לפרט? תודה רבה.

מנהל פורום רפואת עיניים לילדים ופזילה