ניתוח תסמונת דואן ד''ר דורון נוימן אנא הכנס בבקשה.

דיון מתוך פורום  רפואת עיניים לילדים ופזילה

16/08/2014 | 18:32 | מאת: נדב

שלום רב, אני בן 22, חייל משוחרר, לוקה בתסמונת דואן מאז ילדותי, יש לציין שהתסמונת מעולם לא הפריעה לי בחיי היום יום כי נולדתי וגדלתי איתה ולא הכרתי צורת מחייה אחרת. למעשה, רק בצבא גיליתי שאני לוקה בתסמונת הזאת, כאמור מסוג 1 שעין שמאל לא זזה שמאלה. אני חייב לציין שהמצב קל, וכלל לא רואים את העין בפזילה במבט ישר. עברתי ניתוח לייזר לפני כ-שנה וחודשיים במרפאה גדולה וידועה. בערך מס' חודשים בודדים לאחר ניתוח הלייזר התסמונת התחילה להפריע לי בצורה מאוד בולטת בחיי היום יום. נוצר לי חוסר איזון בעיניים- או שזה גרם לעין שמאל פחות לזוז שמאלה, או שזה גרם לעין ימין יותר לזוז שמאלה. כאשר אני מסתכל גם עם הזזת הראש שמאלה - עין ימין בורחת שמאלה ונוצר כפל ראייה. כמו כן חייב וחשוב לציין - גם כאשר אני מניח יד על עין ימין, ומסתכל על נקודה מסוימת עם עין שמאל (לנקודה שעין שמאל כן יכולה להגיע למרות תסמונת הדואן), ואז מסיר את היד שהנחתי על עין ימין ומסתכל על אותה נקודה - גם יש כפל ראייה. הייתי אצל פרופסור ידוע לפזילה, והוא טוען שהמצב קל ושאין טעם לנתח. ובכל זאת - זה יוצר לי לכפלי ראייה במשך היום ובהתמקדות בעצמים זזים בעיקר בנהיגה ובעיקר בתזוזה והליכה, הדבר מאוד משפיע על חיי היום יום, הוא יוצר לי כאבי ראש ומגרנות לאורך כל היום, מונע ממני מיקוד באובייקטים, מיקוד במסכים, ליקויי למידה הפרעות בריכוז. קיבלתי מרשם למשקפיים עם פריזמות +2 לכל צד. השאלות שלי: 1. האם גם כשהמצב נחשב "קל" , יש אפשרות לנתח מכיוון שלי אישית זה מפריע בצורה מאוד משמעותית במהלך התפקוד היום יומי? 2. מה בעצם עושים המשקפיים שקיבלתי? איך הם עוזרים? 3. קראתי על ניתוח של תסמונת דואן במצב 1, שנערך בבוסטון ע''י ד''ר דיוויד האנטר, שבו מפרידים את השריר העליון ומעבירים לצד, הבנתי שזה כן פיתרון לתסמונת הדואן ושזה בדרך כלל עובד, השאלה שלי היא אם גם במצב קל אפשר לנתח אותו? האם זה באמת יעיל? ו..אם זה עובד, אז למה טוענים עדיין שאין כל אפשרות לתקן את התסמונת? תודה רבה על הסבלנות והקריאה.

לקריאה נוספת והעמקה
17/08/2014 | 13:07 | מאת: ד"ר דורון נוימן

נדב שלום, 1- אין קשר ישיר בין ניתוח לייזר שמתבצע על הקרנית, לבין תסמונת DUANE, שהיא הפרעה לשרירים המזיזים את גלגלי העיניים. אם יש קשר הוא דרך השינוי בחדות הראיה והצורה בה אתה משתמש בכל עין (לרחוק , לקרוב, עין דומיננטית וכדומה). לשאלות שלך: 1-כן. צריך להביא בחשבון סיכון לתיקון יתר שגם מפריע. 2-איך אני יכול לדעת בלי שאני יודע מה המספרים, התשבורת המדוייקת, חדות הראיה עם ובלי, הפזילה עם ובלי ועוד?? 3-הניתוח של הסטת שריר לצד הוא יעיל, אבל במקרה שלך, אם הוא אכן קל כמו שאתה מתאר, יגרום לתיקון יתר. דר. נוימן

17/08/2014 | 18:45 | מאת: נדב

תודה רבה על התגובה. 1. אני כל כך מתחרט שעשיתי את הניתוח לייזר הזה, הוא פגע בי יותר מאשר עזר לי, גם אם אמרו לי שהמצב קל, עדיין מפריע לי לאורך כל היום, בעיקר במבט שמאלה, אמנם שאני מסתכל ישר זה לא נראה, אבל במבט שמאלה 90% מהפעמים יש כפל ראייה, אוכל להגיע למרפאה לייעוץ? 2. אני לא יודע ממש מה זה מוגדר קל, אני רק יודע שבמבט ישר העיניים אינן פוזלות, אבל עין שמאל לא זזה שמאלה בכלל, אלא רק ישר. והבנתי שהניתוח הזה יכול לגרום לה לזוז שמאלה. מבחינתי זה יהיה עידן חדש בחיים שלי.. זה מפריע לי בנהיגה, בלמידה, בקריאה, באמת כל כך הרבה. אין אפשרות נניח להעביר שריר מלמעלה שכן עובד, ואז לשחק איתו לפי הצורך?

09/01/2022 | 14:27 | מאת: גם עם תסמונת דואן

קראתי המון עליה וכולם כותבים שהיא תסמונת שאין לה פתרון. 1.באמת יש ניתוח שיכול לסדר את זה? 2.יש את הניתוח בארץ? 3.כמה הוא עולה? אשמח לתשובה חלום שלי לטפל בעניין הזה.

מנהל פורום רפואת עיניים לילדים ופזילה