פזילה פתאומית

דיון מתוך פורום  רפואת עיניים לילדים ופזילה

08/04/2014 | 07:53 | מאת: מורן

ביום שישי האחרון לפני 4 ימים בזמן שבני בן ה8 היה במקלחת שמתי לב שעין אחת שלו ברחה פנימה לפזילה לכיון האף לקחתי אותו למיון בדרך הוא שיתף אותי שהוא רואה כפול את העולם...רק ממש מקרוב הוא רואה בסדר. בבית החולים עשו בדיקות הנארולוגית המליצה אם אר אי ורופאת עיניים קבעה שלא מדובר בקושי בראיה...עשינו אם אר אי הוא יצא תקין! הייתי רוצה לדעת מה הן האפשריות לאבחון הבעיה ,והאם יש מקרים דומים מכיוון שלא מצאתי ולא שמעתי דבר על מצבים דומים...? תודה מחכה בקוצר רוח לתשובה! מורן.

לקריאה נוספת והעמקה
10/04/2014 | 17:57 | מאת: ד"ר דורון נוימן

למורן שלום, האם עבר בדיקת עיניים מלאה, כולל בדיקת לרוחק ראיה לאחר הרחבת אישונים על ידי רופא עיניים? צריך לעשות אבחמה מבדלת של הפזילה שלו. דר נוימן

12/04/2014 | 21:39 | מאת: מורן

שחרור רפואי זמני: בן 8 שנים ברקע adhd מזה חודש עיוותים בפנים ערב פנייתו למיון האם שמה לב לפזילה.בנוסף התלונן שרואה כפול, בחודש האחרון כאבי ראש לסירוגין.המיון מצב כללי טוב,חיוני,מדדים חיונייםבגדר הנורמה,בדיקה גופנית ונוירולוגית תקינה. ייעוץ עיניים -ללא אנו/אקסו-פטלמוס,תנועת עיניים מלאה,ראייה מטושטשת,ללא עדות לפפילאדמה,ללא סימני דלקת. יש לשלוח למרפאת עיניים ילדים לבדיקת מומחית לפזילות,[אורטופטיקה] כל זה נרשם בדף השחרור...רופאת עיניים אמרה לי שאין לו רוחק ראייה אך לדעתי צריך לבדוק שוב! הרופאה נוירולוגית חשבה שמדובר במחלה בשם "מילר פישר" אז עשו לבני עוד בדיקה של נוזל ביולוגי מעמוד השדרה,נדמה לי שקוראים לבדיקה csf לא בטוחה! התשובה חזרה תקינה ,החלבון אינו גבוהה! לקחו עוד בדיקת דם של נוגדן מסוים שנשלחה להדסה למעבדה,אך עוד לא קבלנו תשובה.האישפוז היה טראומטי למדי באיחוד לבני! כרגע הם לא משחררים אותנו עלינו לשוב ב16/4 ב8:30 למחלקה! אני מודה לך על התשובה,וכמובן שאני שוב מחכה בקוצר רוח לשמוע את דעתך!

מנהל פורום רפואת עיניים לילדים ופזילה