למה?

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

30/10/2014 | 16:22 | מאת: מאי

למה יש פסיכולוגים שמחבקים את המטופלים שלהם ושלי לא?? למה כבר היו לי 4 ימי הולדת בזמן שאני מכירה אותה והיא בחיים לא אמרה לי מזל טוב?? סבבה שזה טיפול ויש גבולות אבל די כמה אפשר, זה לפעמים נוקשה מידי, פוגע... כשאני איתה בפגישה אני מרגישה הרבה פעמים טוב... כשאני מבקשת לדבר איתה בטלפון כמה דק כי אני מרגישה רע היא תמיד מסכימה... אבל יש דברים שהיא מאכזבת... אם היו מטופלים שלא מקבלים חיבוק , איזו מתנה קטנה לפני חופשה, בלון ביומולדת ועוד ועוד אז לא הייתי מרגישה ככה... אבל למה דווקא אני נפלתי על מטפלת קרה? לא גמישה ונוקשה... נמאס לי מהזדקקות הזאת...ואני לא יכולה לסיים את הטיפול כי אני שבויה ריגשית ואכנס לדיכאון קשה אם אעזוב.. אני גם לא רוצה לסיים... אבל נמאס לי שיש מטפלות שאוהבות את המטופלים ומשקיעות... ושלי לא!!

31/10/2014 | 06:53 | מאת: גילת21

הי מאי. דבר ראשון, זכרי שאת לא רואה פה מדגם מייצג. לי נשמע סביר יוצר שרב המטפלים לא נוקטים באקטים כאלו של להראות חיבה אלא זה דווקא המיעוט. בנוסף, כתבת שהמטפלת שלך לא מתאמצת. בעיניי לפעמים לא לעשות דברים כאלו כרוך בהתאמצות. להעביר את האכפתיות והדאגה בדרכים אחרות. האמת שהייתה לי אסוציאציה לבעלים מכים שהרבה פעמים מאופיינים בכך שהם מרעיפים אהבה חיצונית ומתנות על נשותיהם ה"אהובות".... אני חלילה לא אומרת משהו על מטפלים שעושים את הדברים האלו, אבל נראה לי חשוב לזכור שהדבר המרכזי לא מתבטא בהם. ובנוסף, איפוק ויכולת לכבד את המרחב והעצמאות של השני הם משמעותיים מאד. יחד עם זה אם זה כל כך כל כך מפריע לך כנראה שזה "יושב על משהו" ואולי תגלי שיש משהו מיוחד ואמתי בסוג כזה של קשר, שיכול גם לעזור לך לצמוח בכוחות עצמך בהמשך? ... מקווה שהתאים לך מה שכתבתי ושיהיה בהצלחה בהמשך ... גילת

01/11/2014 | 21:46 | מאת: -חנה

אני ממש מבינה אותך. אני חושבת שחיבוק שונה משאר הדברים שציינת. אצלי, עם כל הרצון אליו אני יודעת שהוא ממש לא מתאים, אולי בעתיד. ביקשת ממנה שתאמר לך מזל טוב? יכולה לומר שגם אצלי היא לא מאפשרת לי שום דבר מעבר לטיפול.כלום. אני מנסה בכל זאת והיא לא מאפשרת. חושבת שמה שהכי חשוב זה לומר לה ולשמוע ממנה.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית