אודי

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

01/09/2014 | 14:52 | מאת: שמלי

אני שומעת המון את המשפט הזה שאם אוהב את עצמי, אחרים יאהבו אותי גם אוטומטית. איך זה הגיוני? הרי אין אף אדם שכולם אוהבים אותו. גם אם יש אדם שאוהב את עצמו, בטוח שקיימים אנשים שלא יאהבו אותו למרות זאת, שלא יחבבו אותו ושהוא לא ימצא חן בעיניהם. אם כך, המשפט הזה לא נכון. קיימת אפשרות שלאדם שאוהב את עצמו, יהיו אנשים שלא אוהבים אותו. מצד שני, יכול להיות אדם שלא אוהב את עצמו ובכל זאת ישנם אנשים שאוהבים אותו ושהוא ימצא חן בעיניהם. כלומר, לא בהכרח שאם אתה אוהב את עצמך, כולם יאהבו אותך ולא שאם אתה לא אוהב את עצמך, כולם לא יאהבו אותך. בקיצור, אם אני רוצה שיאהבו אותי, איני צריכה קודם כל לאהוב את עצמי. ושיפסיקו להגיד לי את המשפט המרגיז הזה. למה שאוהב את עצמי אם אף אחד אחר לא אוהב? על אף שברור שיש אדם שאוהב את עצמו למרות שאחרים לא אוהבים אותו. אין קשר בין הדברים!

הי שמלי, לא הבנתי את הלוגיקה הפתלתלה ומה ניסית להגיד. אני משער שרצית לומר שאיש (כולל את) אינו אוהב אותך ושאולי ציפית לשמוע מקהלה שאומרת שאת אהובה ונהדרת (כדי לבעוט את כולם לעזאזל ולהגיד שאת לא ראויה לזה ולא מאמינה להם). אז איני יודע מה לענות לך... אודי

01/09/2014 | 20:36 | מאת: שמלי

באמת לא הבנת! אתה לא בכיוון בכלל. איך הגעת לזה? רציתי בסך הכל להגיד שכאשר אומרים לי "אם תאהבי את עצמך, גם אחרים אוטומטית יאהבו אותך" זה לא נכון ולא הגיוני. זה הכל. תמיד אני שומעת את זה - קודם תאהבי את עצמך ואז תראי שכולם יאהבו אותך. מה שאמרתי אחר כך הוא ניסיון להסביר את חוסר ההיגיון שבמשפט הזה: אין אדם שכולם אוהבים אותו - בלי קשר לאהבה העצמית שלו. כלומר, גם אדם שאוהב את עצמו, יתקל באנשים שיאהבו אותו וגם בכאלה שלא. העובדה שהוא אוהב את עצמו לא תשנה את זה שיהיו אחרים שהוא לא ימצא חן בעיניהם. משמע - לא צריך לאהוב את עצמך כדי שיאהבו אותך. זה כמו שאדם שלא אוהב את עצמו יתקל באנשים שיאהבו אותו וגם בכאלה שלא. זה מה שאמרתי. זה הכל. אהבה עצמית היא לא תנאי לכך שאחרים יאהבו אותך. כולם אומרים לי שקודם אני צריכה לאהוב את עצמי, אבל לא זה מה שיגרום לאחרים לאהוב אותי. לדעתי אין שום מצב בעולם שיאהבו אותי או שירצו בי או שיראו אותי. עכשיו יותר ברור? כנראה שלא. ככה זה כשהלוגיקה שלך לא עובדת ישר. וממש ממש ממש לא ציפיתי לשמוע מקהלה שאומרת שאני אהובה ונהדרת. למה שאצפה לדבר כזה אם אני יודעת שאני לא אהובה ולא נהדרת?!גם לא יכולה להיות כי אני חסרת ערך ולא שווה כלום כמו שכבר אמרתי הרבה פעמים. למה שתחשוב שלזה ציפיתי. מזמן אין לי ציפיות לדברים כאלה.

02/09/2014 | 08:10 | מאת: שביר

הי שמלי אולי את לא צריכה לאהוב את עצמך. אולי את צריכה ללמוד לאהוב מישהו אחר לפני שתוכלי לאהוב את עצמך. מנסיוני אפשר לחיות גם בלי "אהבה" אולי לא חיים כל כך טובים. ככל שאני מתבגרת ואני כבר די מבוגרת אני חושבת שהאהבה מאוד חיונית לחיי הנפש, כמעט כמו מים לחיי הגוף. וגם שהיא קיימת גם אם לא תמיד אפשרי לחוש בה.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית