שמלי אודי במבי יקרה וכלן

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

28/07/2014 | 14:26 | מאת: מיכ

קראתי קצת לאחור את התכתובת עם שמלי, ובעצם מה שנראה לי זה כך : שמלי, ברור לך שלא אוהבים אותך, ברור לך שאין לך מקום, את חושבת לעיתים שאת דפוקה שכותבת פה, מרגישה חסרת ערך, לא ראויה ועוד...כאילו ממש אי אפשר לשכנע אותך אחרת. ומדברת רק על זה, במקום להסביר על עצמך קצת...לא מכירים אותך פה מעבר לזה. תראי, גם אני לעיתים מרגישה כמוך, אני משערת גם אחרות, אך...האם הלכת לטיפול כדי לומר כמה את לא ראויה ולחוות דחיה? או שבאת כדי להפסיק את הרגשת הדחיה? לא יודעת מה כתבת בהודעה הקודמת שחצית גבול מבחינת אודי, אבל יש הרגשה לא של חופרת אלא את מעבירה תחושה של...."תדחו אותי אני לא ראויה במילא" וכאילו מחשבה יוצרת מציאות....כאילו חיכית לרגע שאודי "יעיף" אותך ואז תוכיחי לכלנו שאת לא ראויה...נו באמת! את כותבת שאת מקנאה באחרות על הקשר בטיפול, האם עשית משהו בשביל הקשר שלך עם המטפלת חוץ מלומר לה כמה היא לא אוהבת אותך? כי זאת ההרגשה גם פה, את חוזרת ואומרת שאין לך חלק כשכלם אומרים שיש לך. אודי אמר שיש לך משהו באמירות הסגורות שלך שלא נותנות להתקרב, האם חשבת ברצינות על התשובות של אודי? כי הוא ממש נסה ונסה וכאילו כלום...זה מרגיש כמו לדבר לקיר.. מצטערת אם אני נשמעת נורא, רק רציתי לשקף לך את ההרגשה שלי. במבי יקרה, לא מעיפים אף אחד, עובדה שאודי ממשיך להעלות, כשאני קראתי הבנתי שזאת הייתה המלצה שלו לקחת פסק זמן מפה...לא דחיה לתמיד. איך אפשר לתת למישהו לתקוף אותך, ולא להגיב? לא יודעת...גם לאודי יש רגשות, הוא לא קיר החבטות שלנו.. את מעולם לא התנהגת בצורה כזו וגם לא תתנהגי כך שאין סיבה להרחיק אותך :) ולדעתי זה היה רק בשביל להבהיר גבול. שמלי, אני בדרך כלל לא עניתי לך למה שכתבת כי לא היה לי מה לענות על אמירות סגורות כאלה...אותי זה דווקא מרחיק (מצטערת באמת) את יכולה לכעוס עליי וזה בסדר, אבל אלו התחושות שלי, אני דווקא מייעצת לנסות להתקרב, לתת יד ולא לירוק לתוך הבאר שאת שותה ממנו. בהצלחה, מיכל , אודי: מה דעתך? מקווה שמה שכתבתי יעלה והוא לא פוגע, שמלי לא התכוונתי לפגוע, אלא לשקף את התחושות.

לקריאה נוספת והעמקה
28/07/2014 | 17:57 | מאת: שמלי

נכון, כל מה שאמרת ברור לי. ומה לעשות? נראה לכם שאני סתם אומרת? אני באמת באמת מאמינה ומרגישה ככה, ולא פעם ראשונה שאני זוכה ליחס כזה. ואולי אני תקועה בלופ וזה כמו לדבר עם קיר, אבל כל אחת פה תקועה באיזשהו לופ משלה וחוזרת על עצמה, אז מה? זה בסדר חוץ ממני? הלופ שלי פחות טוב? כתבת לבמבי שהיא לא התנהגה ככה ולעולם לא תתנהג - אז אפשר לחשוב כבר איך אני התנהגתי? לא קיללתי אותו. היחידה שאני לא סובלת פה היא אני. וכן, אני הרבה פעמים נפגעת מהתשובות שלו אליי. מה לעשות עם זה? אז לא להגיד? אני באמת נפגעת. וכן, גם חשבתי ברצינות על התשובות שלו, וכשניסיתי להבין יותר נאמר לי שאני בכיינית או שסתם לא קיבלתי תשובה חוץ מציניות. יש פה אנשים שאמרו דברים הרבה יותר גרועים ממני! והם פה ומותר להם.אני פשוט בלתי נסבלת ועובדה שאחרי הכל, אני זו שסולקה מפה. גם אני מנסה ומנסה וכל פעם מחדש אני נתקלת בציניות או זלזול. והיו גם פעמים שנפגעתי ובכל זאת לא אמרתי. אבל אני לא יכולה ככה. לא מבינה מה ההבדל בין מה שאני אומרת שוב ושוב למה שאחרות אומרות שוב ושוב, חוץ מזה שאני צודקת שאיני לא רצויה. ודרך אגב, נראה לי שכבר כמה פעמים אמרתי לאודי שאני מעריכה אותו על מה שהוא עושה. הוא לא שק חבטות שלי. ולמה הלכתי לטיפול? ממתי הולכים לטיפול והכל מסתדר מיד? אומרים שטיפול לוקח זמן.. זה תהליך.. לא? גם אני קוראת אותך ואת מספרת על התהליך שעברת ועל אישהו שינוי חדש, האם זה קרה מהר? אחרי פגישה אחת? אני בסך הכל מביאה את עצמי לכאן, כי אין לי מקומות אחרים. זאת מי שאני וכנראה, כמו שאני יודעצ, שמי שאני זה לא טוב לאף אחד. ומקווה שאודי יפרסם את זה..

28/07/2014 | 19:42 | מאת: מיכ

שתקראי את מה שהילה כתבה לך, כי היא ממש טובה בזה.....(הילה את אלופה!) אני חושבת שהיא ממש ענתה לך. לא התכוונתי לפגוע בך, סליחה אם נפגעת.. רציתי להראות לך נקודת מבט. דרך אגב כלנו נפגענו מאודי מתשובה כזו או אחרת, גם אני נפגעתי פעם כשהוא שם גבול ואמר שפה זה לא המקום ופה זה לא טיפול וכו'..את יכולה להסתכל אחורה, ושנינו עמדה....אולי כדאי גם לך? כשאמרתי שבמבי לא התנהגה כך הכוונה שלא התנהגה בצורה שהיה צריך למחוק את מה שכתבה או לכתוב לה שתעשה פסק זמן ולאו דוקא לתוכן...אין לי מושג מה כתבת.. וכשצריך לשים גבול אודי שם...אני סומכת עליו, מיכל

הי, מסכים בהחלט עם מה שכתבת. אודי

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית