מיומה

דיון מתוך פורום  כירורגיה גינקולוגית - אנדומטריוזיס, לפרוסקופיה, היסטרוסקופיה

22/02/2015 | 08:10 | מאת: לילך

שלום דר',אני בת 30 רווקה, יש לי NF1 ביצעתי בדיקה גנטית NF1 מהדם- שיצא שלילי שאין לי תסמינים של NF: כתמי עור קפה חלב, נמשים, בדיקת עיניים גם כן ללא NF אני צריכה לעבור בדיקה גנטית NF מרקמה עורית. התופעה היחידה שישי לי זה גידולי תת עוריים בכל הגוף (מס' בליטות בראש, רקטום (נותח מס' פעמים), עמוד שידרה, וכן מפוזרים בגוף. בנוסף מה שצויין מMRI אגן. בוצע בדיקת מעקב אחר NF חוזר ברקטום. בפענוח התייחסו לאגן ורחם. כתבתי פענוח בקצרה. רחם דו קרני anteverted עם ספטום שריר באורך 1.1 ס"מ. רושם שהספטום נמשך לאורך צוואר הרחם ומודגם בחלקו העליון (S6/25). מספר מוקדים קטנים אינטרא-מורלים בעלי סינגל נמוך ברצף T2, ממוקדים באזור הפונדוס של הקרן השמאלית, יכולים להתאים למיומות. מודגם תהליך בעל סינגל גבוה ברצף T2, מתאים לתהליך ציסטי, שאינונו עובר האדרה ב- extaernal' מתאימות לציסטות מסוג nabothian שחלה ימנית- 1.3*2.1 ס"מ, שחלה שמאל 2.9*1.4 ס"מ נוזל בכמות קטנה באגן. סיכום: 1. רחם דו קרני, עם ספטום אשר עושה רושם שנמשך לאורך צוואר הרחם, מיומות אינטרא-מורליות קטנות ברחם. 2. ממצאים בעצמות ולאורך הפיזור של העצב הסכיאטי ללא שינוי משמעותי. מ 2009 יש לי AMH-0.66 1. ע"פ הממצאים אוכל להיות בהריון? 2. האם את הממצאים (ציסטות ושרירנים) שיש באגן/ברחם כדאי להוציא שלא יחמירו ויהיה סיכוי טוב יותר להריון עתידי? האם בכלל מוציאים ממצאם אלו? 3.לגבי רחם מחיצתי, האם זו רק מחיצה שאפשר להוציא ? או שיש שני גופי רחם? אשמח לחוות דעתך בנושא תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

לא אוכל להשיב ל כלל שאלותייך ללא השלמת בדיקה כולל בדיקת על קול יש לי AMH-0.66 מדובר בתשובה לא תקינה 2. האם את הממצאים (ציסטות ושרירנים) שיש באגן/ברחם כדאי להוציא שלא יחמירו ויהיה סיכוי טוב יותר להריון עתידי? האם בכלל מוציאים ממצאם אלו? בד"כ לא צריך להוציא ואינם מפריעים להריון 3.לגבי רחם מחיצתי, האם זו רק מחיצה שאפשר להוציא ? או שיש שני גופי רחם? שאלה מצויינת ישנה חשיבות רבה להבדיל בין שני המצבים לא אוכל להתייחס ללא המשך הערכה במרפאתנו כולל ביצוע אולטראסאונד תלת מימד ולעיתים עולה צורך ביצוע היסטרוסקופיה אבחנתית האם בכלל מוציאים ממצאם אלו? 3.לגבי רחם מחיצתי, האם זו רק מחיצה שאפשר להוציא ? או שיש שני גופי רחם?

22/03/2015 | 09:13 | מאת: לילך

שלום, תודה על תשובתך ביקשתי מרופא נשים בדיקת היסטרוסקופיה אבחנתית שני רופאי נשים לא מעוניים לתת לי הפניה לבדיקה. טוענים שאין לי כלום ואין על מה לבצע בדיקה זו. התעקשתי שזו זכותי לקבל הפניה לבדיקה וסרבו לתת לי בתוקף. למה לא רוצים לתת לי הפניה? נכון שהבדיקה כן תעזור באבחנה? תודה.

מנהל פורום כירורגיה גינקולוגית - אנדומטריוזיס, לפרוסקופיה, היסטרוסקופיה