דיווח ישיר מהפרוקטולוג

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - תמיכה

31/10/2002 | 20:43 | מאת: ד.ר.

נו, מה אני אגיד לכם. כל פעם שאני כבר קצת בשקט, פתאום אני חושב משהו, או קורא משהו שמישהו כתב, והופה, אין לי שקט. למי שזוכר, כתבתי שאני חושב שיש לי טחורים, שאין לי כאבים, שאני מכניס אותם פנימה, ושאולי בכל זאת אלך לפרוקטולוג כדי לראות אם צריך לעשות משהו. אז הלכתי. הרופא היה בסדר, תיארתי את המצב בקצרה ובתמציתיות והוא בדק אותי, קודם עם האצבע ואחר כך עם איזה מכשיר יותר עבה. זה היה מאוד מהר, ובקושי הרגשתי. ממש לא כאב- אולי בגלל שאין לי כאבים מטחורים לא יודע. כמו שמישהו אמר כאן, נדמה לי טליה, הוא שאל אותי אם אני יכול לעשות כאילו- ועשיתי- זה יצא אבל לא כמו ביציאה רגילה, אבל זה הספיק לו. פסק הדין: יש לי טחורים "מכובדים". ככה הוא אמר. לחולי קוליטיס כמוני הוא מציע לא לעשות שום דבר! לא ניתוח ולא קשירות ולא שום דבר. כמה שפחות לנגוע שם יותר טוב. אם מתעסקים שם יותר מידי זה יכול לגרום ל"כיב" , פצעים כאבים לא יודע מה. האמת, היא שהופתעתי. מצד אחד שמחתי שאני לא צריך לעשות שום דבר, מצד שני, כל החיים הטחורים ייצאו לי החוצה, ? נ.ב. - הכל היה כל כך ענייני, שלא התביישתי ולא הייתי במבוכה בכלל !!!!!!!!!!!!!! בקיצור אני עוד פעם מבולבל ולא יודע מה זה אומר בעצם. מה אתם אומרים?

01/11/2002 | 00:51 | מאת: אמא של

אני נמצאת כאן כי אני אמא של חולה קרוהן, אבל במקרה אני יכולה לענות לך על שאלתך מניסיון אישי (זה מה שקורה להרבה לנשים לאחר כמה לידות...). זה לא נורא, אפשר להתרגל להכניס את הטחורים באופן קבוע וטבעי בכל רחצה. זה גם נוח אז מאוד, כי הגוף נקי- מסבנים את האצבע, וזהו... כשמקפידים (ואני עושה זאת כבר לפחות 15 שנים) אפשר אפילו למנוע דימומים... בהצלחה!

01/11/2002 | 06:14 | מאת: דלית

סתם שאלה שמציקה לי כבר הרבה זמן. מה זה טחורים?

01/11/2002 | 12:08 | מאת: ד.ר.

לאמא של- תודה. לדלית- יש אחרים שידעו לענות יותר טוב ממני, והם יענו. ......................................... את הדבר הכי חשוב שכחתי להגיד מרוב שמיהרתי לכתוב לכם זה מה שהוא עוד אמר: תדע, שלמחלה הזאת אין תרופה זה מסרטן ובסוף יצטרכו לכרות לך את המעי הגס. ???????????. ככה הוא אמר. אז מה הפלא שאפילו שאני תינוק לידכם, שאתם כבר סובלים שנים ועברתם הרבה, פשוט נמאס לי. מצד אחד אני רוצה לדעת וללמוד כמה שאפשר. מצד שני כל פעם מישהו אומר משהו אחר. בא לי להדחיק הכל ולא לעשות כלום. נמאס לי. אני מצטער על הקיטורים אבל נמאס לי.

01/11/2002 | 16:08 | מאת: חולה קוליטיס בהפוגה של 4 שנים

מה הוא אמר? זה מסרטן? אין תרופה? בסוף יצטרכו לכרות לך את המעי הגס? אם כך, ההוא שאמר את זה, הוא לא רופא, הוא מניאק בן זונה. אל תאמין לו ואל תיכנס ללחץ. חפש דרכים אחרות. יש כמה רופאים אמיתיים בארץ שיודעים לרפא ממש קוליטיס וגם קרוהן. אגב, על פי המילון רופא = אדם שמקצועו טיפול בחולים ובפצועים על מנת לרפא אותם. קראת טוב? ל ר פ א!!! מלוכלך אחד שאומר שהוא אינו מרפא אינו ראוי לתואר רופא. ד.ר צא מהדיכדוך, תתנער וצא לדרך חדשה.

01/11/2002 | 20:15 | מאת: אמא של

לא נעים להגיד אבל בקרב הרופאים יש גם טמבלים גמורים (אלא אם כן מה שספרת זו פרשנות שלך ולא אמירה של הרופא). נכון, יש סכוי גדול יותר לחולה מערכת העכול לחלות בסרטן. אבל היתרון הגדול הוא שהחולים במחלות כרוניות מבצעים מעקב באופן קבוע, ואז הם מגלים את הגידול בתחילתו ומסירים אותו ללא בעיות. ניתן לחיות כל החיים בחרדה, ואמירות כאלו, ביחוד שנאמרות על ידי רופא, בהחלט "עוזרות" לכך, אבל ניתן גם להיות ריאליים ולחיות את החיים לפי מה שהמציאות האמיתית מחייבת. אז, תפקידינו, לשמור על עצמנו, לטפל בעצמנו ולבצע בדיקות נדרשות, אבל הכי חשוב- לחיות לפי מה שבאמת אנחנו מרגישים ומסוגלים - ואם אנחנו מרגישים טוב, להנות מכל רקע. וכאשר, חלילה אנחנו לא מרגישים טוב, גם לטפל, וגם לחפש דרכים להנות מכל דבר טוב. ומי שקשה לו שימצא כוח לחפש עזרה- ורצוי מח'ברה אופטימים ולא מרופאים שמביישים את מקצועם. לפי איך שאני מעריכה מההשתתפות שלך בפורום, אני בטוחה שאתה תמצא את הדרך הנכונה. לפעמים, קצת נמאס או אופילו הרבה נמאס, אבל בסופו של דבר אתה תמצא את הכוחות בעצמך ולא תתן לאמירות כאלו לשבור אותך. כל טוב ריקי