שאלה לגבי פרוקטולוג לילדה בת 8

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - תמיכה

07/03/2004 | 20:30 | מאת: גילעד

שלום רב הילדה שלי בת 8 וכבר מספר חודשים אני רואה אותה מגרדת באיזור פי הטבעת--וששאלתי אותה מה קורה --היא אמרה לי שכואב לה שהיא עושה קקי ושזה קשה מאוד כזה יוצא ושאח"כ כל הזמן מגרד לה ולפעמים שורף רופאת המשפחה שלחה אותה למספר בדיקות דם ותרבית צואה--אך ללא שום מימצא (הכל בסדר לפי הבדיקות) ---עכשיו רופאת המשפחה שלחה אותנו לפרוקטולוג (בשבוע הבא התור שלנו) אני רוצה להתייעץ איתכם האם זה לא יגרום לילדה טראומה כלשהי והאם לא כדאי לדרוש קודם שרופא גסטרו יראה אותה? תודה

07/03/2004 | 22:53 | מאת: ריקי

אני לא יודעת אם שמת לב שאתה נכנסת לפורום של תמיכה של חולים ולא של אנשי מקצוע. אני לא רואה הבדל גדול בין בדיקה של גאסטרו' לבין בדיקה של פרוקטולוג - אלא אם מדובר בגאסטרו' שהוא מומחה לילדים בניגוד לפרוקטולוג שהוא רופא למבוגרים בלבד (אין לי מספיק ידע לגבי פרוקטולוגים לילדים). בכל מקרה, מה שחשוב היא ההכנה המוקדמת של הרופא לפני הבדיקה. אתם (ההורים) צריכים להתרשם מהגישה של הרופא, ואם תרגישו שהיא לא עדינה מספיק תוותרו על הבדיקה. תדברו איתו ותבדקו את גישתו טרם הבדיקה. אם אתם לא ממש יודעים מה הרופא יעשה, אל תכינו אתם בעצמכם את הילדה. הכנה מוקדמת שגוייה היא מסוכנת והכנה מוקדמת מידי מעוררת מתח מיותר. אני מדגישה שההכנה צריכה להיות בחדר הרופא אצל רופא רגיש. אני נמצאת כאן בפורום כי אני אמא של נער חולה, ובמקצועי אני עובדת סוציאלית בתחום בריאות שמתמחה בטיפול במשפחות של ילדים חולים.

08/03/2004 | 01:33 | מאת:

מה הרופאה חושבת שהבעיה היא. אם החשד הוא לבעיות במעיים, בעיכול עצמו - אז צריך גסטרואנרטולוג, ועדיף כזה שמתמחה בילדים. אבל אם החשד הוא שיש בעיה באיזור הרקטום שגורמת לכאב ביציאות אז פרוקטולוג הוא הרופא הנכון. בנוסף אני מסכימה עם כל מה שכתבה ריקי לגבי היחס והרגישות של רופא שהולך אולי לבדוק לילדה את איזור הרקטום. הקפידו להיות איתה כל הזמן, לא להלחיץ אותה אבל להסבר לה מה קורה ומה עומד לקרות בהמשך.