מה משמעות של זה ומה זה אומר?

דיון מתוך פורום  מכשירי שמיעה ושיקום שמיעה

11/01/2017 | 23:44 | מאת: מירב

שלום רב! כמה שאלות בבקשה.. יש לי בעיות איוורור קשות וירידה בשמיעה די חמורה. עשיתי בטרום ניתוח לכפתורים באוזניים, בדיקה עם קולן ורציתי לדעת בבקשה מה אומר המושג הבא, וובר 512 הרץ שאת זה אני מבינה ואז כתוב רינה +/+ ופעם נדמה לי שהיה 3 + אם זכרוני אינו מטעני. מאוד מעניין אותי מה זה אומר. ומה משמעות הפלוסים? שאלה שניה, אני בת 47 ויש לי פיברומיאלגיה וכל מיני בעיות של רגישות באוזניים בגלל ניתוח להוצאת הכולסטאטומה. לפני כשנתיים, הזמנתי לנסיון מכשירי שמיעה טובים ויקרים אבל לא יכלתי להתרגל אליהם. גם בגלל הקול המתכתי ששיגע אותי עם כל רעש ולא רחש עדין ביותר וגם בגלל שהמכשיר הכאיב לי הן בתוך האוזניים ומחוצה להן. עברתי כבר 12 צינרור התופיות ועוברות עליי דלקות חריפות ומזוהמות ואולי בגלל זה בתוספת הפיברומיאלגיה ואולי גם לכן לא יכלתי להיות עם המכשירים. הם היו קטנים. הכי קטנים שאפשר. יש לכם או המלצה, למכשירים שלא יחסמו לי את האוויר וגם שאין להם שמיעה מתכתית? אודה מאוד לתשובות. מירב.

13/01/2017 | 21:14 | מאת: מירב

שבת שלום! נזכרתי בעוד שאלה בבקשה. ישנו מכשיר שמיעה שאינו עולה כמכונית אבל יסנן לחלוטין או כמעט לחלוטין את הרעשים ומנגד הרעשים לא יהיו מתכתיים? כלומר, להוריד את העוצמה של הטון הגבוה או משהו כזה, כדי שלא יצרום לי? ולגבי איוורור, חוץ מחור קטנטן לאיוורור האוזן, אין לכם פיתרון אחר שלא יגרום לאוזניי להירטב ולקבל דלקת חמרות הכפתורים(vt)? שוב תודות רבות. מירב.

15/01/2017 | 09:29 | מאת: הדס בוקובסקי

שלום לך, בדיקת WEBER הינה בדיקה בה הבודק מניח קולן רוטט במרכז המצח של הנבדק והנבדק מתבקש לומר באיזה צד הוא שומע את הקולן יותר בימין, בשמאל או באופן שווה בשתי האוזניים. בדיקה זאת עוזרת להבחין בין ליקוי שמיעה תחושתי עצבי שבו האוזן הפנימית נפגעת לבין ליקוי הולכתי שבו הירידה בשמיעה נובעת כתוצאה מליקוי באוזן התיכונה. האבחנה נעשית גם על סמך בדיקת השמיעה – זוהי רק בדיקת עזר. בדיקת רינה הנה בדיקה שמשווה את השמיעה דרך הולכת אויר באמצעות קולן הרוטט ליד פתח האוזן לשמיעה דרך הולכת עצם באמצעות קולן המונח על עצם המסטואיד מאחורי האוזן ונותן גירוי לאוזן הפנימית, מטרת הבדיקה הזו גם כן לאפשר לרופא לשער מה סוג הליקוי בשמיעה עוד לפני קבלת תוצאות בדיקת השמיעה. לא הצלחתי להבין לפי התיאור שלך מה בדיוק תוצאות הבדיקה, אם תרצי לשלוח את הבדיקה עצמה, אוכל לסייע לך להבין מה המשמעות של תוצאות הבדיקה. לגבי מכשיר שמיעה, הסתגלות למכשיר שמיעה הינה תהליך לא פשוט ושמיעה של צלילים ודיבור דרך מכשיר שמיעה תמיד נשמעת פחות טבעית, יחד עם זאת ישנם הבדלים בין מכשירים שונים וייתכן ואיכות הצליל במכשיר של חברה שונה תהיה לך יותר נעימה. מכשירי שמיעה מתקדמים כוללים מנגנונים משוכללים יותר של הפחתות רעשים ולכן גם יקרים יותר, יחד עם זאת חשוב לדעת שלא ניתן להעלים לגמרי את רעשי הרקע ולכן חשוב מאוד לכוון את המכשיר בצורה שתתאים לתחושות ולמצבים שאת מתארת. לגבי התצורה של המכשיר, ישנם סוגים שונים של מכשירים שמאפשרים אוורור של האוזן אך צריך לבדוק מה בדיוק מתאים לירידה בשמיעה הספציפית שלך צריך לקחת בחשבון שככל שהאוזן נשארת פתוחה יותר כדי לאפשר אוורור רב יותר- גם רעש סביבתי יכול להיכנס לאוזן באופן ישיר ללא סינון שעושה המכשיר לכן צריך לשקול את כל השיקולים המקצועיים ואי לכך אני ממליצה לך לפנות לפגישת ייעוץ מסודרת במכון שמיעה. כדאי לגשת לחברה מובילה ואמינה על מנת שמכון השמיעה יוכל לתת לך את השירות המקצועי ביותר ע״י קלינאי תקשורת מנוסים שיידעו ללוות אותך לאורך כל התהליך וימשיכו לתת את השירות גם לאחר הרכישה. בהצלחה, הדס.

מנהלי פורום מכשירי שמיעה ושיקום שמיעה