וגיפם ואובסטין לסירוגין

דיון מתוך פורום  גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי

25/07/2015 | 13:09 | מאת: נילי

שלום, אני בת 56, מטופלת מזה 3 חודשים באובסטין פעמיים בשבוע עם הקלות לסירוגין (מידי פעם עדיין היו צריבות). בבדיקה שנערכה לאחרונה האבחנה- אטרופיה צווארית ונרתיקית. הטיפול החדש שניתן- המשך אובסטין פעמיים בשבוע למריחה חיצונית + וגיפם פעמיים בשבוע בימים אחרים (לא רצופים). אמנם התחלתי בהוספת הוגיפם לפני שבוע, אולם זה נראה לי הרבה מידיואשמח לשמוע את דעתך: שאלותיי- האם 4 פעמים בשבוע טיפול אסטרוגני מסוג זה אינו מינון יתר? שאלה נוספת וחשובה- בימים האחרונים הופיע כאב ראש שאינו מרפה (איני סובלת מכאבי ראש בדרך כלל)- האם יכול להיות שהוא נובע מהוגיפם או קשור למינון המוגדל? שאלה אחרונה- האם לדעתך אפשר להסתפק בוגיפם רק פעם אחת בשבוע ולהמשיך עם האובסטין כרגיל (פעמיים)? מודה מראש על תשובותיך ועל זמנך.

לקריאה נוספת והעמקה

נילי שלום ותודה על שאלתך. קשה לחלוק בהתכתבות על רופא שמכיר אותך, בדק אותך והמליץ את המלצותיו. מציע לבדוק איתו אם אכן זאת כוונתו. בברכה דר' זלוצובר

27/07/2015 | 08:07 | מאת: אורית

גם לי ואגיפם גרם ממש למיגרנה ( ולא סבלתי לפני כן )ורופאת הנשים שלי אמרה שזה נדיר אבל יכול להיות.אני הפסקתי וכאבי הראש עברו.

28/07/2015 | 18:53 | מאת: נילי

לגבי המינון- בהחלט זו הייתה כוונתו של אותו רופא, והוא גם כתב לי את זה על דף. בכל אופן, לי זה נראה כמינון יתר ואני מעוניינת להוריד את הווגיפם לפעם בשבוע ואת האובסטין להמשיך פעמיים בשבוע. רציתי רק לשמוע מה דעתך על כך ואשמח אם בכל זאת תואיל להביע אותה. אגב, פגשתי את הרופא הזה פעם אחת ויחידה. אודה לך גם לגבי התייחסות לעניין כאבי הראש. מעריכה מאוד את דעתך, ושוב, אודה על התייחסותך לנושא מינון היתר.

מנהל פורום גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי