תרופות נוגדות חרדה ותופעות לוואי

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

30/09/2015 | 17:22 | מאת: תומר

שלום בעקבות בעיות של חרדה (שהתגברו עד כדי חרדה כללית), התחלתי לקחת כדורים בהמלצת פסיכיאטרים. התחלתי עם צירפרלקס, כבר במינונים נמוכים נתקלתי בתופעת לוואי (חוסר יכולת להגיע לסיפוק מיני) ולכן נטשתי את הטיפול לאחר מס' חודשים. עברתי לאיקסל, שם כבר לקחתי מינונים מלאים (עד 100 מ"ג). התרופה עזרה לחרדות, אבל גרמה לבעיית אונות די קשה, עד כמעט חוסר תפקוד מיני. לאחר כשנה הפסקתי גם טיפול זה. ניסיתי גם תרופות נוספת, לא היה מוצלח (למשל וולבוטרין שגרם רק להעצמת החרדה). הבנתי שתרופות אלו מכסות את שני הסוגים העיקריים של טיפול בחרדות. האם יש סוג נוסף של טיפול? האם אפשר להניח שתרופה מאותו סוג (למשל פרוזאק וציפרלקס) תשפיע עלי באופן דומה? או שאולי נגזר עלי להשתמש בתרופות האלו ולוותר על התפקוד הנ"ל? ביינתים החרדות רק הולכות ומתגברות, ואני מרגיש שאני מתחיל לקחת יותר ויותר קלונקס, ומרגיש את הלחץ יותר ויותר במשך הזמן (גם בעוצמות, גם במשך וכו'). מאוד אודה לעצה.

01/10/2015 | 11:09 | מאת: ארז

תומר, אני עובר עכשיו את מה שאתה עובר עם החרדות המעצבנות שלא זונחות אותי לרגע. אני כבר מספר שנים מטופל באפקסור ורמרון וב - 5 שנים האחרונות לא חוויתי חרדה או דיכאון כלל. התרופות פשוט עבדו עליי כמו קסם. לאחרונה, החרדות חזרו ואיתן הדיכאון וכרגע אני בשלבים של עליה במינון ומקווה לטוב. נעזר הרבה בקלונקס וספורט, אבל גם נעזר בשיחות עם פסיכולוגית מדהימה בת"א. אתה חייב ללכת לשיחות בשילוב של טיפול תרופתי. יש לכך משמעות רבה שאתה אפילו לא מודע לה. לגבי התרופות - כמומחה (לצערי) בתרופות מסוגים שונים, רמרון בשילוב של כל תרופה אחרת שמנית עוזרת מאוד לתיפקוד המיני ובעצם לא פוגעת בו. זו הסיבה לשילוב של התרופות שאני לוקח וכמובן גם בשל היותו שילוב מנצח בחרדות ודיכאון עיקש שתרופה בודדת לא עוזרת.

02/10/2015 | 11:37 | מאת: תומר

הי ארז, באמת תודה על התגובה והשיתוף מניסיונך. יש לי שתי שאלות: 1. למה בעצם לקחת שתי תרופות, אם הרמרון כל כך מוצלחת? ולמה דווקא אפקסור? 2. לגבי הרמרון, (וגם האפקסור), האם (בעיקר בתחילת הטיפול) יש אפקט של הגברת החרדה? אני מאוד זקוק למשהו שירגיע אותי ולא יעורר (אני די בשוק שיש תרופות נוגדות חרדה שמעוררות, הזוי מבחינתי). תודה וחג שמח לך!

מנהל פורום פסיכיאטריה