מופנה לצילום חזה עקב חשד למרפן

דיון מתוך פורום  מחלות ריאה

02/12/2016 | 13:31 | מאת: יובל

שלום רב, אני עם חשד לתסמונת מרפן. כרגע מעורבות רק של מערכת השלד ללא הלב והעיניים. (יש לציין שיש לי pectus carinatum), אקו לב אחרון תקין. הגנטיקאי כתב: "בועות בפסגת הריאה יכולות להתפתח עם הזמן והן מהוות גורם סיכון להתנקבות ספונטנית של ריאה ולכן מומלץ לבצע צל"ח בשאלה ספציפית זו". ובסיכום ההמלצות כתב: "ביצוע צל"ח, ובמידת הצורך, גם בדיקת ct של הריאות". לדעתך, אכן כדאי להתחיל אם בכלל עם צילום רנטגן של החזה בכדי לאתר בעיוות בריאות? (אני לא מעשן ולא מרגיש קשיי נשימה והבנתי ש-mri לא מדגים טוב ואם תהיה בעיה אצטרך סי טי). רופא המשפחה הפנה אותי לצילום רנטגן של חזה 2 צילומים (קוד 1020), מדוע 2 צילומים? והאם יש הנחיה מסוימת לטכנאי הרנטגן שמבצע את הצילום בעקבות ה-pectus carinatum שקיים אצלי? תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

ערב טוב, כשעושים צילום חזה, עושים שני צילומים בד"כ, אחד מקדימה ואחד מהצד. במקרה שלך באמת מדובר רק בחשד רחוק שיש משהו בעייתי.

05/12/2016 | 18:32 | מאת: יובל

תודה רבה על התשובה המהירה. באתר מכבי אני רואה שיש "צילום חזה -2 מבטים" ו"צילום עצה חזה 2 מבטים ומעלה" האם אני צריך צילום חזה או עצם חזה? האם פקטוס קרינטום מקשה על הבדיקה וצריך לתת הנחיה ספציפית לטכנאי? תודה רבה.

מנהל פורום מחלות ריאה