טסטוסטרון נמוך לאחר טיפול בפרופסיה

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות

06/06/2016 | 14:18 | מאת: תומר

שלום רב, נטלתי מספר שנים את התרופה פרופסיה להתקרחות, אין ספק שהיא היתה די יעילה אבל החלו לי המון תופעות לוואי מיניות מהתרופה והפסקתי אותה לפני כשנתיים. לא מזמן ביצעתי בדיקת הורמון טסטוסטרון בגוף ומצאו לי nmol/L 8.5 כאשר הסף המינמלי הוא 8.4. לאחר פגישה אצל אנדרוקינולוג אמר לי לחזור על הבדיקה לאחר חודשיים ולראות את הערכים שוב, הפעם יצא ליnmol/L 6.5 שזה ערכים מאוד נמוכים של רמות טסטוסטרון. איזה טיפול הכי מומלץ להעלאת הטסטוסטרון?(אני נוטה יותר לכיוון הג'לים) - אנדרוג'ל או טסטומקס? האם יש תופעות לוואי לטיפול בג'לים? וכן האם ייתכן שלאחר הטיפול ההקרחה שלי תחמיר?

לקריאה נוספת והעמקה

תומר שלום, טסטומקס ואנדרוג'ל הם תכשירים גנריים, כלומר מכילים את חומר פעיל, ובעלי נתוני ספיגה לדם דומים. לכן, אין עדיפות למוצר אחד על השני. כל לכל תרופה, יתכנו תופעות לוואי, ביניהן גם נשירת שיער. אני מצרפת כתובת של העלון לצרכן כדי שתוכל לקרוא על אזהרות ותופעות לוואי. https://www.old.health.gov.il/units/pharmacy/Trufot/ShowAlon.asp?tmpPath=/units/pharmacy/trufot/alonim/Testomax_pt_1445400406636.pdf ליאת

07/06/2016 | 10:24 | מאת: תומר

האם בכמות הטסטוסטרון שלי (6.5) אני חייב לקחת תוספות כדי שיחזור לנורמה? האם זה נורמלי בגילאי 30-40 לקחת תוספת של טסטוסטרון במצב חסר? אני יודע שלפני מספר שנים היה לי מעל nmol/L20. מהן ההשלכות של הטסטוסטרון הנמוך בגוף? מלבד השלכות מיניות יש לו גם השלכות על מצבי רוח ותופעות נוספות?

מנהל פורום תרופות ורוקחות