ציוד סטומה עבור טיפול בפיסטולות

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

21/04/2016 | 09:22 | מאת: אגי

שלום, לאמא שלי נוצרו 3 פיסטולות שמפרישות כל הזמן. הציוד שאנחנו משתמשים בו הוא ציוד סטומה של קולופלסט, כאשר 2 פיסטולות נמצאות תחת בסיס אחד והשלישית בנפרד תחת בסיס אחר. הבסיס שמכסה 2 פיסטולות נפתח כל הזמן. מה לא ניסינו, מחזק דבק, חימום הבסיס לפני ההדבקה,הדבקה של סהרון הגנה, שום דבר לא עוזר. כל יום יש צורך להחליף את הבסיס. מה עושים ? אשמח אם מישהו יוכל לתת עצה...

לקריאה נוספת והעמקה
21/04/2016 | 23:28 | מאת: אנוני

ממש צר לי לשמוע על המצב. א. יכול להיות שאין ברירה אלא להחליף כל יום ציוד עד אשר יעבור. ואולי שווה לוותר על מחזק דבק וכו מתחת לפיסטולה? ב. היכן נמצאות הפיסטולות בדיוק? יש אפשרות לגזור את הבסיס ככה שהפיסטולות לא יהיו תחתיו אבל עדיין הבסיס יהיה דבוק לבטן? אולי לשים פד ממש על הפיסטולה כדי שלא יהיה מגע עם הבסיס? שוב, כל עוד זה לא פוגע בהדבקה. ג. איזו סטומה יש לאמא שלך? יותר מאחת? כי לא ככ הבנתי. האמת שהשאלה הזו לא מאוד קריטית, לא בטוח שהתשובה אליה תשנה את הסעיפים הקודמים. ד. למה לא להתקשר לאחות סטומה? של קופת חולים, של חברות של מוצרים. שניהם אמורים להיות בחינם ("שניהם" ולא "שתיהן" כי אולי יבואו אחים). וזה יכול להיות יחסית מיידי ומהיר. יש להם ניסיון עם מגוון רחב של חולים ואולי כבר התנסו בזה ויוכלו ליעץ לכן. בכל אופן זו התשובה הכי מורחבת שיכולתי לתת לדאבוני. ואני היחיד הפעיל בפורום הזה לדעתי. גם המנהלות פה לא פעילות. אבל כן אהיה זמין לכל שאלה.

אני משתמשת ב comfeel plus של קולופלסט. אלו מדבקות הידרוקולואידיות שמחזיקות הרבה יותר חזק מהסהרונים. אני קונה בגודל 15 על 20. חותכת לארבע רצועות לרוחב ומדביקה כל רצועה מסביב לבסיס כך שהבסיס נתפס ומודבק לעור. שינה את איכות חיי מקצה לקצה. יש גרנפלוקס של קונווטק שזה כעיקרון אותו הדבר אבל בעיני הקומפיל פלוס של קולופלסט יותר טוב. המלצה נוספת על מדבקה מיוחדת שעוזרת מאוד היא: http://www.alpglobal.com/Home-Page.html הבעיה שהם שולחים רק לארה"ב ולקנדה. אני שולחת לחברה שגרה בארה"ב והיא שולחת לי לארץ.

מוסיפה ומדגישה שהסהרונים גם אצלי לא מחזיקים את הבסיס. comfeel plus לעומת זאת עושה את העבודה מצוין.

מנהלי פורום סטומה - תמיכה