נטילת stop-it לאחר ניתוח להוצאת סטומה(מעי דק)

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

28/02/2016 | 20:00 | מאת: ליהי

שלום לכולם, אני בת 22, עברתי ניתוח להוצאת סטומה לאחר התפרצות (ראשונה!!) של קוליטיס, אושפזתי בבית חולים על רקע שילשולים והתייבשות, קיבלתי ראפאסל אנטיביוטיקות וסטרואידים על כל סוגיהם, ולא הגבתי.. אז עברו לזריקת רמיקייד שגם לה לא הגבתי ואז בתור טיפול אחרון קיבלתי ציקלוספירין לווריד 24/7 במשך שבוע, חוץ מלהפוך אותי לסמרטוט התרופות לא השפיעו עלי כלל וכל הערכים בגוף המשיכו להתדרדר (ההמגלובין שלי כבר צנח ל-7..) ואז חודש לאחר שהתאשפזתי החליטו לנתח אותי ניתוח חירום. עברתי את הניתוח (כריתה של המעי הגס) והייתי בשוק מוחלט, מבנ"א בריא תוך חודש הפכתי לבנ"א חולה. כיום אני שלושה וחצי חודשים לאחר הניתוח, ותודה לקל לא היו לי סיבוכים רציניים, ואני משתדלת להסתדר עם הזרבובית שיש לי על הבטן. דבר ראשון אני מוכרחה לציין שממש התרגשתי להכנס לפורום ולקרוא הודעות / תגובות של אנשים.. זה באמת נותן הרבה כח!! דבר שני - כשהשתחחרתי מהבית חולים קבלתי הנחיה לקחת כדור אמודיום 3 פעמים ביום, והאחות סטומה אמרה לי לקחת כדור כל שמונה שעות ואם יש שלשול להוסיף כדור נוסף. כיום היציאות שלי במצב די סביר ואני לוקחת בין שלושה לארבעה כדורים ביום, רציתי לשאול מה הנורמה לשימוש בכדורים אלו ואם כדאי להתחיל להוריד את המינון. (הכרתי אחת שלקחה 12 ביום למשך שנה..) תודה רבה רבה, ולייק ענק ליוצרי הפורום ובכלל לכל מי שמשתתף ומתמודד עם הייצור הזה על הבטן :-)

לקריאה נוספת והעמקה
04/04/2016 | 19:26 | מאת: אודי

ברוכה הבאה לחיים הנפלאים עם סטומה. אני לא צוחק, לי זה שינה את החיים לטובה. היה לי את בדיוק מה שהיה לך, אבל לא לקחתי אימודיום (stop it) כמעט בכלל. הסטומה עדיין מוציאה מים אחרי שלושה חודשים? נסי לאכול תפוחי אדמה ובננות, זה ממצק קצת את היציאות אבל תדעי שהן לעולפ לא תהיינה מוצקות אצל בני התמותה הרגילים.

אפשר לקחת גם 12 כדורים ביום באופן קבוע אם יש צורך. לקחתי בנמשך שנים בהנחייתו של פרופ' רייסמן משערי צדק. כמובן שלא על דעת עצמך אלא בליווי והשגחת רופא. אבל כעיקרון אפשרי.

מנהלי פורום סטומה - תמיכה