המלצה למנתח סטומה ושאלה על ציוד בארה"ב

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

11/11/2015 | 12:34 | מאת: רותי

הי, אני צריכה לעשות ניתוח לתקן סטומה שצנחה- מחפשת מנתח מעולה- לא באיכילוב- עדיף תל השומר ואשמח לביאור איך מתחילים את התהליך? (פגישה עם המנתח בפרטי או הפניה מהקופה). שאלה שניה- אני עוברת לניו-יורק לשנתיים (בקיץ) בגלל שהסטומה שלי לא טובה אני משתמשת בכמויות הזויות של ציוד (מחליפה פעמיים ביום בסיס ומשתמשת בדבק כאילו זה מיים. מה אני אמורה לעשות בארה"ב? לקנות את הציוד יעלה לי מיליונים להזמין אני צריכה מכולה (אולי זה משתלם השאלה אם יתנו לי ציוד לשנה קדימה..) (בגלל זה בעצם אני רוצה את הניתוח לפני המעבר) יש לכן/ם רעיונות? תודה, רותי

לקריאה נוספת והעמקה

הי רותי, לגבי ארה"ב זוהי שאלה קשה. אינני יודעת. לא יהיה לך ביטוח בעת שתהיי שם? ממליצה להתייעץ עם ארגון בעלי סטומה ומידד גיסין, אולי יהא להם רעיון. לגבי מנתח - המלצה חד משמעית על פרופ' רייסמן משע"צ. בייחוד אם יש לך סטומה בעייתית ולאחר הרבה ניתוחים. בהצלחה!

11/11/2015 | 13:34 | מאת: רותי

שערי ציון? ולהגיע אליו בפרטי?

19/11/2015 | 12:53 | מאת: רן

היי, את צריכה לבדוק אם יהיה לך ביטוח רפואי בארה"ב - זה תלוי מה תעשי שם. אם את עובדת ייתכן שתקבלי ביטוח ממקום העבודה, סטודנטים מקבלים ביטוח מהאוניברסיטה וכו'. אם יש לך אזרחות אמריקאית / גרין קארד ניתן גם לבדוק אופציה של ביטוח רפואי פדראלי ("אובמה קייר"). במידה וכן, תבררי טוב את התנאים והכיסויים שלו כדי לוודא שהציוד מכוסה. בכל מקרה קחי בחשבון שבארה"ב הביטוח לא עובד כמו בארץ, וייתכן שבשל המצב הקיים יהיה לך קשה לקבל ביטוח טוב או לקבל כיסוי עבור הסטומה. כדאי מאוד להערך גם לאופציה הזו ולכך שתצטרכי פשוט לשלוח מידי פעם חבילות מהארץ. כמובן טוסי מראש עם שתי מזוודות ותארזי כמה שאת רק יכולה איתך. אגב, אם מחיר המשלוחים מאוד גבוה, ייתכן שתגלי שיותר זול לך פשוט לקנות חלק מהציוד בארה"ב באופן פרטי - אפשר הכל להזמין באינטרנט. למשל, את כל הפריטים הקטנים תשלחי מהארץ בחבילה קטנה יחסית, ואת הגדולים (שקיות וכו') שמעלים מאוד את מחיר המשלוח תקני בארה"ב. צריך לעשות חישוב מדוייק כדי לדעת מה יוצא עדיף.

מנהלי פורום סטומה - תמיכה