קושי להתמודד עם סטומה

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

27/06/2015 | 22:47 | מאת: הודיה

היי לכם, אבא שלי עבר לפני קצת פחות משנה ארוע רפואי דיי רציני, במהלכו התגלה חור במעי הגס מה שהוביל בסופו של דבר ליצירת סטומה.. הוא ממש מתקשה להתמודד עם זה.בלשון המעטה. אמא שלי איתו בכל העניין. מחליפה מנקה והכל בעצם. הוא עדיין ממשיך בהמון בדיקות בגלל העבר הרפואי אבל שומדבר מיוחד לגבי הסטומה.. כאילו הסטומה היא עניין שולי כרגע מבחינת הרופאים. מבחינתו זה ממש לא עניין שולי. זה מגביל אותו בערך בהכל. הם טריים בעניין אז יש פה ושם נזילות..הוא לא מצליח לישון טוב, או לשבת בנוח. לא יכול לצאת מהבית ליותר מדיי זמן, מתחיל להרגיש לא בנוח.. אז כמו שאומרים להוט - הוא רוצה להתנתק. וכמה שיותר מהר. מחפשים אוזן קשבת, מומחה שיכול לעזור בשאלות על הסרת סטומה במקרה המסובך הזה (בגדול הוא שרד דום לב ב"ה, ותוך כדי אשפוז בטיפול נמרץ כשהוא מונשם ומורדם עבר את הניתוח של הסטומה) מישהו שאבא יוכל להפנות אליו את כל השאלות לגבי הסרה של הסטומה, כמה זה יכול לסכן אותו עכשיו? כי נראה שכולם כרגע מתמקדים בשאר הבעיות שנוצרו אצלו (שזה חשוב כמובן, לא ממעיטה שבערך של הרופאים שאיתנו) ואף אחד לא מעלה את הססטומה על סדר היום- שזה מה שהכי מציק לו. קיצר, אם שרדדתם את החפירה הזאת ויכולים לכוון אותי לבנאדם מתאים- אנחנו נשמח!! שבוע טוב!

28/06/2015 | 22:34 | מאת: ...

מצטער לשמוך על מצבו של אביך. ניסיתם אחות סטומה? של קופת החולים שלכם. של חברות מוצרי הסטומה כמו הוליסטר, קונבטק וכדומה? הם יכולים לתת לכם טיפים טובים וגם יבואו לבית שלכם ממש. לא אוכל לכוון אתכם לבנאדם הנכון אני מניח שזה תלוי אזור מגורים בארץ אבל תנסו להתקשר ואני די בטוח שתקבלו מענה די מהיר. בטח מחברות מוצרי הסטומה שירצו שתרכשו מהם דברים ויביאו לכם אחות עוד באותו שבוע אפילו. בנוסף, אם תרצו תוכלי לרשום לי את הטלפון לאימייל הזה: [email protected] ואתקשר אליכם. (בעיקרון אני בעבודה אבל יכול להיות יחסית זמין)

08/07/2015 | 11:49 | מאת: רן

שלום הודיה, לשאלה המקורית שלך - עם איזה רופא להתייעץ - מה שאתם מחפשים הוא מנתח קולורקטלי מומחה. שניים מהרופאים המובילים בתחום בארץ (לא היחידים כמובן) הם פרופ' מיכה רבאו ופרופ' פתחיה רייסמן. שימו לב שכנראה תצטרכו לפנות אליהם לייעוץ פרטי, לא דרך קופת חולים.כירורג

מנהלי פורום סטומה - תמיכה