אשמח למענה.

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

24/02/2015 | 13:42 | מאת: יוחאי שלומי

שלום שמי יוחאי שלומי, בן 25 לאמי היקרה הייתה סטומה במשך כשנה, לפני כחודש היא עברה ניתוח להסרת הסטומה, אך הקושי שהיא חווה הוא עצום, כמעט ולא יוצאת מהחדר, לפחות פעם בחצי שעה צריכה להתפנות וכשמתפנה סובלת נורא, היא עברה בדיקה אצל מומחה לאחרונה אך לא הייתי מסופק מההבחנה שלו, שבעצם אמרה לנו שצריך להמשיך באותה המתכונת ולקוות לטוב, ולהשאיר את האפשרות באוויר שנחזור לסטומה. לכן אני פונה אליכם אם יש ברשותכם המלצות על מומחים מסויימים שיוכלו לעזור, אשמח גם לטיפים למי שהיה במצב דומה, תהיו בריאים, תודה רבה.

25/02/2015 | 21:24 | מאת: ...

היי יוחאי! צר לי לשמוע על מצבה של אמך. אפשר לחיות יותר טוב עם סטומה אבל צריך להתרגל. למענה מיידי ומהיר אולי כדאי לה ליצור קשר עם אחיות סטומה של קופות חולים (איפה שאתם) ויש גם אחיות סטומה לכל חברת מוצרים (קונבטק, הוליסטר וכו) הכל בחינם. ככל הידוע לי. אם יש לה הרבה מאוד יציאות היא יכולה לנסות למשל לקחת סטופאיט או אימודיום לפני כל יציאה מהבית או משהו אחר.

01/03/2015 | 12:45 | מאת: זואי

לצערי אני מבינה את מצבה כי גם לי היה קושי רב אחרי סגירת הסטומה (איליאוסטומי שהיתה צמודה אלי שנה ושבעה חודשים) חייתי על כמה אימודיומים ביום. התחרפנתי. סיפרתי כאן בעבר את קורותיי והפחדתי את העומדים בפני סגירה. וחיכיתי... כבר לא זוכרת מתי המצב השתפר. בטח לא אחרי שנה. אולי סביב השנתיים. ואז הכל באמת הסתדר. ועל אף מחשבות הכפירה לחזור לסטומה - קיוויתי שלא אחזור לשם. והזמן עשה את שלו. אז כן... לחכות. לחיות על אימודיום. לתכנן נטילה שלו לפי סדר היום. להשתמש בתחבושות על בסיס יומי (פשוט לספוג בריחות אם יהיו). ולקוות לטוב.

מנהלי פורום סטומה - תמיכה